Auteur Topic: Gezocht: RS232 interface  (gelezen 11669 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #15 Gepost op: 18 december 2018, 09:32:11 »
Het gaat niet om de kosten an sich, maar het feit dat een mobilofoon met voeding nogal overkill is voor het soort toepassing. Het kan veel kleiner, simpeler en daarmee ook goedkoper. Ik ben weinig meer thuis en daardoor is dit systeem vrijwel het enige (naast de koelkast) wat nog enige stroom van betekenis vreet, daarom wil ik dat graag reduceren. Gewoon omdat het kan en omdat het (zonder te meten) meer verbruikt dan nodig is :)

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2018, 09:39:33 »
Het gaat niet om de kosten an sich, maar het feit dat een mobilofoon met voeding nogal overkill is voor het soort toepassing. Het kan veel kleiner, simpeler en daarmee ook goedkoper. Ik ben weinig meer thuis en daardoor is dit systeem vrijwel het enige (naast de koelkast) wat nog enige stroom van betekenis vreet, daarom wil ik dat graag reduceren. Gewoon omdat het kan en omdat het (zonder te meten) meer verbruikt dan nodig is :)

Al eens gedacht aan een RaspberryPi? ik heb er nu 3 draaien (Flex, Pocsag en Astrid) die dingen gebruiken niets qua stroom en staat nu al een maand zeer stabiel te draaien.

(het is dan wel Linux zonder PDW software maar Pagermon-ng)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #17 Gepost op: 18 december 2018, 12:25:08 »
Het gaat niet om de kosten an sich, maar het feit dat een mobilofoon met voeding nogal overkill is voor het soort toepassing. Het kan veel kleiner, simpeler en daarmee ook goedkoper. Ik ben weinig meer thuis en daardoor is dit systeem vrijwel het enige (naast de koelkast) wat nog enige stroom van betekenis vreet, daarom wil ik dat graag reduceren. Gewoon omdat het kan en omdat het (zonder te meten) meer verbruikt dan nodig is :)

Al eens gedacht aan een RaspberryPi? ik heb er nu 3 draaien (Flex, Pocsag en Astrid) die dingen gebruiken niets qua stroom en staat nu al een maand zeer stabiel te draaien.

(het is dan wel Linux zonder PDW software maar Pagermon-ng)

Het hele systeem draait niet op PDW maar eigen geschreven software, dus ik denk dat dat wat lastig wordt. Ook vreet het allemaal nogal wat processorsnelheid en moet het systeem een beetje vlot zijn. Het systeem opzich maakt me ook niet zoveel uit, het is meer de ontvanger waar ik even mee zit.

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #18 Gepost op: 18 december 2018, 13:09:12 »
Het gaat niet om de kosten an sich, maar het feit dat een mobilofoon met voeding nogal overkill is voor het soort toepassing. Het kan veel kleiner, simpeler en daarmee ook goedkoper. Ik ben weinig meer thuis en daardoor is dit systeem vrijwel het enige (naast de koelkast) wat nog enige stroom van betekenis vreet, daarom wil ik dat graag reduceren. Gewoon omdat het kan en omdat het (zonder te meten) meer verbruikt dan nodig is :)

Al eens gedacht aan een RaspberryPi? ik heb er nu 3 draaien (Flex, Pocsag en Astrid) die dingen gebruiken niets qua stroom en staat nu al een maand zeer stabiel te draaien.

(het is dan wel Linux zonder PDW software maar Pagermon-ng)

Het hele systeem draait niet op PDW maar eigen geschreven software, dus ik denk dat dat wat lastig wordt. Ook vreet het allemaal nogal wat processorsnelheid en moet het systeem een beetje vlot zijn. Het systeem opzich maakt me ook niet zoveel uit, het is meer de ontvanger waar ik even mee zit.

Begrijp ik, maar een RTL stick doet wonderen. Gebruikt bijna niets.... kan je daar niet eens mee gaan experimenteren...

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2019, 18:10:10 »
Oeps sorry :o :o ::) teveel naar de reclame eronder gekeken
Had natuurlijk discriminator.nl moeten staan!

Laten we even pm'en..

Hunter, we gaan er aan werken!!

Is er al vooruitgang? Anders heb ik namelijk een andere optie en wil (lees: moet) dit zsm opgelost hebben

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #20 Gepost op: 1 februari 2019, 19:07:23 »
Mijn aanbod voor een gratis Commtel 102 met discriminatoruitgang geldt ook nog steeds.  ;)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #21 Gepost op: 1 februari 2019, 21:12:26 »
Is er al vooruitgang? Anders heb ik namelijk een andere optie en wil (lees: moet) dit zsm opgelost hebben

Marcel mailde me 3 weken geleden dat hij de printjes ging maken. Ik heb deze maand in het buitenland gezeten, dus kan de geprogrammeerde PIC-controllers pas maandag naar hem opsturen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #22 Gepost op: 3 februari 2019, 16:04:39 »
Ik ga er vanuit dat dit niet specifiek voor p2kflex is? Ik kan namelijk een ander interface van jou overnemen en dat heeft op dit moment even mijn voorkeur. Is het mogelijk dat deze rechtstreeks naar jou wordt gestuurd? Dan kom ik later de rest wel brengen om eea om te bouwen.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Gezocht: RS232 interface
« Reactie #23 Gepost op: 3 februari 2019, 17:34:54 »
Ik ga er vanuit dat dit niet specifiek voor p2kflex is?

Jawel. Marcel heeft printplaatjes geregeld en bouwt twee interfaces. En ik zorg voor de geprogrammeerde microprocessoren.