Auteur Topic: Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen  (gelezen 1602 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline EricR

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Geinteresseerd in Openbaar Vervoer HTM Den Haag.
Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen
« Gepost op: 15 februari 2021, 10:54:13 »
Beste leden,
Op het forum lees ik een aantal topics over HTM ontvangst, maar dit is van langer geleden (14 jaar).
Is er actuele informatie met welke scanner HTM ontvangen kan worden.
Ik lees ook 'wie gebruikt er NOG Tetra'. Betekent dit dat Tetra verouderd is en HTM mogelijk op een nieuw systeem overgaat ?
Zijn er scanners die zowel Tetra als het nieuwe systeem kunnen decoderen ?

Veel vragen, maar ik ben dan ook een beginner, al heb ik vroeger de analoge mobilofoon flink uitgeplozen.

EricR

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2021, 12:13:36 »
Beste leden,
Op het forum lees ik een aantal topics over HTM ontvangst, maar dit is van langer geleden (14 jaar).
Is er actuele informatie met welke scanner HTM ontvangen kan worden.
Ik lees ook 'wie gebruikt er NOG Tetra'. Betekent dit dat Tetra verouderd is en HTM mogelijk op een nieuw systeem overgaat ?
Zijn er scanners die zowel Tetra als het nieuwe systeem kunnen decoderen ?

Veel vragen, maar ik ben dan ook een beginner, al heb ik vroeger de analoge mobilofoon flink uitgeplozen.

EricR

Hallo Eric,
HTM werkt nog steeds met tetra, volgens mij is dat nog niet afgeschreven. Frequenties staan in de database (zoek op TetraCom)
De enige scanners waarmee je momenteel tetra kunt beluisteren zijn de AOR AR DV 1 en/of DV 10.
Een goedkopere oplossing kan zijn via een pc of laptop bijvoorbeeld met RTL-SDR dongle en de nodige software. (Is veel over te vinden op dit forum)

Groet,
Mark

Offline EricR

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Geinteresseerd in Openbaar Vervoer HTM Den Haag.