Auteur Topic: Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen  (gelezen 1602 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline EricR

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Geinteresseerd in Openbaar Vervoer HTM Den Haag.
Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen
« Gepost op: 15 februari 2021, 10:54:13 »
Beste leden,
Op het forum lees ik een aantal topics over HTM ontvangst, maar dit is van langer geleden (14 jaar).
Is er actuele informatie met welke scanner HTM ontvangen kan worden.
Ik lees ook 'wie gebruikt er NOG Tetra'. Betekent dit dat Tetra verouderd is en HTM mogelijk op een nieuw systeem overgaat ?
Zijn er scanners die zowel Tetra als het nieuwe systeem kunnen decoderen ?

Veel vragen, maar ik ben dan ook een beginner, al heb ik vroeger de analoge mobilofoon flink uitgeplozen.

EricR

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2021, 12:13:36 »
Beste leden,
Op het forum lees ik een aantal topics over HTM ontvangst, maar dit is van langer geleden (14 jaar).
Is er actuele informatie met welke scanner HTM ontvangen kan worden.
Ik lees ook 'wie gebruikt er NOG Tetra'. Betekent dit dat Tetra verouderd is en HTM mogelijk op een nieuw systeem overgaat ?
Zijn er scanners die zowel Tetra als het nieuwe systeem kunnen decoderen ?

Veel vragen, maar ik ben dan ook een beginner, al heb ik vroeger de analoge mobilofoon flink uitgeplozen.

EricR

Hallo Eric,
HTM werkt nog steeds met tetra, volgens mij is dat nog niet afgeschreven. Frequenties staan in de database (zoek op TetraCom)
De enige scanners waarmee je momenteel tetra kunt beluisteren zijn de AOR AR DV 1 en/of DV 10.
Een goedkopere oplossing kan zijn via een pc of laptop bijvoorbeeld met RTL-SDR dongle en de nodige software. (Is veel over te vinden op dit forum)

Groet,
Mark

Offline EricR

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Geinteresseerd in Openbaar Vervoer HTM Den Haag.
Re: Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2021, 14:03:32 »
Dankjewel Mark,

Daar ga ik mij dan nader op oriënteren.
Als beginner bij digitale scanners nog even uitzoeken wat de 4 tijdsloten zijn bij Tetra en de andere items.

Gaat wat worden !

EricR

Online ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Openbaar Vervoer HTM Den Haag ontvangen
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2021, 21:47:24 »
De 4 tijdsloten zijn 4 verschillende data stromen binnen dezelfde frequentie.
Als dit de eerste frequentie van een site is dan wordt er 1 van die tijdsloten gebruikt als controle kanaal, de overige drie kunnen gebruikt worden voor gelijktijdige gesprekken. Het controle kanaal regelt de verdeling van de gesprekken over de verschillende tijdsloten.
Komt er op een site een extra frequentie bij dan komen er 4 tijdsloten bij en kunnen er dus 7 (3 van de eerste freq en 4 van de tweede freq) gelijktijdige gesprekken worden gevoerd.
Een aantal van de drukker sites van de HTM heeft meerdere frequenties op dezelfde site.

In een deel van het HTM gebied is ook het tetra netwerk van de RET te ontvangen.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)