Auteur Topic: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600  (gelezen 5500 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2020, 10:43:01 »
AOR ARDV1 , kan nu blijkbaar overweg met tetra , maar geen DMR tier 3  . DV1 ken ik niet kwa gebruik    moet je daar voor DMR manueel slotcodes en collocodes en TG en id in vullen of is dat gewoon scannen of afstemmen frecentie dat werkt ? de DV1 is al lang op de markt zou misschien zonde zijn dit nog aan te kopen ? en dit naast de icom R8600 te zetten enkel voor digitaal     , is niet simpel bij portabels zie ik staan acivatie , bij de DV1 dan ook niet nodig activeren ? mijn aankoop voor digitale werled te ontdeken lijkt niet simpel   denk dat ik te veel lees en zie dan ook veel nadelen , natuurlijk iedereen zijn mening verschild van een toestel

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2021, 15:40:57 »
Even een schop(je),ik heb de Icom R-8600 aangesloten op de AOR-dv1,werkt supergoed en heel simpel aan te sluiten.
Sluit een kabeltje aan van de antenne-ingang van de DV1 naar de 10.7 aansluiting van de Icom.
Start de AOR op,gaat naar VFO en toets  in 10.70000,kijk naar modulatie want voor Tetra moet-ie staan op T-TC,niet voor DMR ed.
Start de Icom op,toets bijvoorbeeld 154.09375 in (taxi St.Job) in de Icom.
Geluid van DMR en dat soort dingen gaat via de AOR dus niet via de Icom.
Werkt ook heel goed bij Tetra,je moet niet vergeten als je in de Icom Tetra opslaat,om dan bij de AOR de modulatie te veranderen in T-TC.
Vreemd is is wel het werkt wel bij de DV-1,maar niet bij de nieuwere  5700D,na het intoetsen van 10.7000 staat-ie op USB modulatie,en wat je ook doet,de DAL mode krijg je niet meer te pakken.
Instellingen AOR zijn DA,Digital on en de IF dir op Rev.
Colorcode en TQ informatie zijn zichtbaar op de AOR.
            Groetjes,Peter AOR.