Auteur Topic: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600  (gelezen 5573 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Gepost op: 26 april 2020, 15:15:42 »
Zelf in bezit van de Icom R8600    probeer DMR , maar lukt niet ook niet via HDSDR en DSD+ sdrshap vbable drive , misschien was ik mis met de audio drive  , normaal moet DMR lukken met die tools    maar niet gelukt .
overweeg handscanner bij te kopen voor de DMR , wat ik beetje stom vindt ,omdat ik graag op de icom zou werkend krijgen
ik weet niet welke te kiezen van handscanner , na lezen op forum , blijkbaar lijkt ook niet simpel DMR   , met de aor ar dv10 zou automatich de juiste mode en decoderen kiezen op auto stand ? maar ik lees kwa geluid en ontvangst niet zo goed te zijn dit toestel .blijkbaar wordt de 3600 veel gebruikt    beginnende DMR luisteraar blijk niet zo simpel volgens ik lees
Uniden Bearcat UBCD3600XLT geactiveerd NXDN
Uniden SDS100E + ACTIVATED DMR+NXDN+ProVoice  
AOR AR-DV10
kweet niet goed welke te kiezen
wat raden jullie aan , als je weet dat ik de icom R8600 heb staan met 3 antennes
Dank u

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2020, 15:33:54 »
Ps enkel SDR console kon ik nergens downloaden, die had ik misschien nodig , voor te doen werken

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2020, 17:11:50 »
is mij ook nog niet gelukt met de ICOM IC-R8600
maar wie weet komt er nog een keer een update zo dat je wel DMR kan ontvangen. ook Tetra zou mooi zijn. maar dar heb ik dan weer de AOR voor. maar die Icom is wel wat aan de prijs maar dan heb je ook wel wat . geen last meer van te sterke zenders uit de buurt . zo als de P2000 en de FM zenders .

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 174
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2020, 17:19:05 »
is mij ook nog niet gelukt met de ICOM IC-R8600
maar wie weet komt er nog een keer een update zo dat je wel DMR kan ontvangen. ook Tetra zou mooi zijn. maar dar heb ik dan weer de AOR voor. maar die Icom is wel wat aan de prijs maar dan heb je ook wel wat . geen last meer van te sterke zenders uit de buurt . zo als de P2000 en de FM zenders .

DMR op de Icom 8600 gaat niet,hij ondersteunt alleen D-star,P25,NXDN en Digitale PMR.
Ik zal gaan voor de Uniden 100E,maar let op hij wordt soms goedkoper aangeboden maar dan zonder DMR en NXDN activatie.
De DV10 is prut (slechte hardware) maar de DV1 is prima.

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2020, 17:51:47 »
Zo rtl stick misschien oplossing.   Ik heb er geen ervaring mee.  ?

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2020, 18:34:49 »
daag om 17:11:50 » Voeg citaat toe
is mij ook nog niet gelukt met de ICOM IC-R8600
maar wie weet komt er nog een keer een update zo dat je wel DMR kan ontvangen. ook Tetra zou mooi zijn. maar dar heb ik dan weer de AOR voor. maar die Icom is wel wat aan de prijs maar dan heb je ook wel wat . geen last meer van te sterke zenders uit de buurt . zo als de P2000 en de FM zenders .           Welke AOR bedoel je en content van ?

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 671
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2020, 20:29:14 »
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #7 Gepost op: 26 april 2020, 22:11:16 »
HDSDR Heb ik perfect draaiend.   Ze spreken daar wel van sdr console maar daar stopt het ook     Denk niet dat ooit update van dmr komt bij icom volgens veel gelezen te hebben

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #8 Gepost op: 27 april 2020, 08:21:30 »
Er word nu een ubc 3600 aangeboden, hier op het forum.
Succes met je keuze.
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #9 Gepost op: 27 april 2020, 08:35:14 »
Ja.   Niet makkelijk.

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #10 Gepost op: 27 april 2020, 09:47:28 »
als ik de AOR AR-DV1 scanner  aanschaf kun je daarmeer dmr zo luisteren of moet en kun je color codes en slots invoegen ? manueel . dan moet ik wel extra coax kabel leggen en antenne , juist voor DMR  sorry maar van die digitale modes ken ik nog niet zo veel   wel al veel over gelezen . normaal met rtl stick zou het moeten lukken ,maar ook blijkbaar niet simpel

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 174
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #11 Gepost op: 27 april 2020, 11:46:27 »
als ik de AOR AR-DV1 scanner  aanschaf kun je daarmeer dmr zo luisteren of moet en kun je color codes en slots invoegen ? manueel . dan moet ik wel extra coax kabel leggen en antenne , juist voor DMR  sorry maar van die digitale modes ken ik nog niet zo veel   wel al veel over gelezen . normaal met rtl stick zou het moeten lukken ,maar ook blijkbaar niet simpel

De dv1 kan heel goed overweg met DMR,hij laat zelf de colorcodes zien en de slots,je hoeft zelf niets in te voegen,de ontvanger moet wel in allmode staan,behalve voor tetra,daar moet je de modulatie  nog op t-tc zetten.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 671
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #12 Gepost op: 27 april 2020, 11:59:12 »
Ik begrijp je nog niet helemaal hoor, u gebruikt ook sdrsharp in uw opstelling?
Geluid van zou van HDSDR via VBaudio Cable naar DSD+ moeten gaan. Ziet u bij het opstarten van DSD+ wel het juiste audioapparaat verbonden worden?
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #13 Gepost op: 27 april 2020, 15:03:40 »
HDSDR heb ik nu weer draaien gewoon standaard van op icom web zelf
Als ik de sdrharp en vbcable driver en DSDplus1.101 met DSD files had installeert ging het fout     geen signaal geen verbinding met de icom 8600  geen verbinding       maar de versie was van een rtl stick dat ik gevonden had op internet  virtual audio cable had ik wel aangevinkt en nog andere out gangen getest  .  ik zag wel de 3 bijkomende schermen waar letters en cijfers op kwamen     enkel geen verbinding remote met de icom        alles was wel juist denk ik     maar volgens mij moet je SDS console hebben voor de 8600 en daar geraakte ik niet aan op net , programma kwam van op een Russische   side
volgens filmje op youtube kun je DMR aan met de icom 8600 via SDS console , dsdplus 1.101 en dsdfile 101 en de vitual audio cable ,   mij toch niet gelukt     filmpje staat gewoon omschreven  geen hoe en wat        dus kan het of kan het niet DMR icom8600 op die manier ? ik weet het niet      blijkbaar toch niemand hier die dit werkend geeft zo te horen

Offline j4

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: scanner DMR welke voorkeur of DMR via de icom R8600
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2020, 10:05:28 »
volgens info dat ik nog gekregen heb moet DMR werken met de icom 8600 met DSD plus.
 .voorlopig RTL stick gekocht en dat eens testen ( op andere pc ) als het toekomt , dat zou moeten gaan en dan weet ik of het de moeite is om een extra bij te kopen. want ik weet niet wat en hoeveel er te horen is op DMR en andere vb tetra en NXDN+ProVoice  ( geen ervaring mee en of het wel de moeite is in belgie ) en  mijn voorkeur zou gaan dan naar de  AOR AR-DV10 , volgens lezen zou toestel zijn geld niet waard zijn , kwa geluid en ontvangst ( zo komt het toch over na veel lezen )