Auteur Topic: Programmeren Motorola MC2100 ???  (gelezen 8275 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Bas G

  • Gast
Programmeren Motorola MC2100 ???
« Gepost op: 15 juni 2008, 12:44:52 »
In mijn tweede hands gekochte auto zat nog een Motorola MC2100 mobilofoon geinstalleerd.
(model: M01KHN9AN8AN met keypad) Dit vind ik wel intressant om te gebruiken. Alleen ik heb echt geen idee hoe het ding werkt, want ik heb ook geen handleiding.
Nu ben ik wel ietsjes wijzer geworden door dagenlang te Google. Alleen het wil nog niet lukken. Ik heb al een RIB box gemaakt, waarvan ik 99,9% zeker weet dat het goedwerkt. En ik heb het programma Wookie.

Dan heb ik hier een aantal vraagjes:
In welke status moet mijn mobilofoon staan? (uit/aan)
Wat is er aan de hand als ik de foutmelding: ''Keine Bestatiging (NAK) vom Funk gerat (SB9600 BUS Error)'' krijg?
of, ''Protokollfehler (kein ACK/NAK vom FuG)?
of, ''Zeituberschreitung''
Ik merk wel als ik een beetje loop te prutsen met knopjes etc. dat de PC en mijn mobilofoon met elkaar in verbinding staan door piepjes.

Hopelijk is er iemand een beetje bekend met dit systeem, en kun diegene mij misschien verder helpen.

Alvast ontzettend bedankt!  :)
Groet, Bas de Groot

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4908
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2008, 13:04:18 »
Al die foutmeldingen wijzen op geen of slechte communcatie met de zender.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2008, 18:03:01 »
precies, de pc krijgt niet genoeg contact met de mobilofoon.

Bas G

  • Gast
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2008, 19:40:07 »
Ik heb inmiddels alles geprobeerd maar ik krijg maar geen verbinding.
Toch heb ik het idee dat mijn ribbox en mijn mobilofoon goed zijn. Ik twijfel over het programma Wookie. Maar ik lees een hoop negatieve reacties over dit programma en er wordt aangeraden om met DOS te werken.
Alleen kan iemand mij hier mee helpen want dat is allemaal onbekend voor mij. Zo heb ik ook nog software en/of een codeplug nodig. Heeft toevallig iemand die voor mij?

B.V.D!

Bas

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2008, 22:32:32 »
kijk goed je ribboxje na op sluiting. als je hem zelf gemaakt hebt kijk dan goed naar de buiten banen.
op sluiting.
controleer ook je gesoldeerde componenten.
de mobi is erg nauwkeurig naar je ribbox toe.
als je met wookie geen contact kan leggen zal het zeker niet lukken met de dos versie.
die is namelijk nog nauwkeuriger.(gelukkig wel)
als je zeker weet dat je kabel goed is moet het voor 100% in je ribbox leggen.
gr ron
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Bas G

  • Gast
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2008, 12:14:32 »
ik heb mijn ribbox inderdaad zelf gemaakt, maar helemaal doorgemeten en geen één fout kunnen  ontdekken. maar als jij zecht dat het aan wookie niet ken liggen dan twijfel ik toch maar aan mijn ribbox. is een ribbox kopen een optie. waar kan je die het goedkoopste bestellen? het zijn namelijk nog al onbekende site's en de bedragen liggen tussen de 17,50 en de 120 euro  :?

Groet, Bas

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2008, 15:50:07 »
hier vindt je in elk geval een nieuwe.

http://www.pagershop.nl/product_info.ph ... 96f71cdbf7

Bas G

  • Gast
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2008, 19:22:45 »
Ik heb onder tussen een nieuwe ribbox die het wel doet. het lukt me om het te programeren. alleen klopt het dat het bereik van mijn mobilofoon (motorola MC2100) tussen de 136 en 178 MHz ligt? want veel porto's gebruiken rond de 446 MHz. die kan ik dus blijkbaar niet beluisteren. toch?

B.V.D.

Bas

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2008, 19:30:31 »
mooi zo ,en ja dat klopt dat bereik. waarom? omdat jij een VHF mobilofoon hebt en die 446 op de UHF band zit.
ofwel als je perce daarop wilt zul je een zelfde mobilofoon moeten kopen die op de UHF band zit.

Bas G

  • Gast
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2008, 19:49:49 »
ow laat maar ik ben er al uit, het is afhankelijk van het modelnummer. ik heb M01KHN9AN8AN.
maar kan ik het apparaat zo veranderen dat ik er een M01RFN9AN8AN van maak?

Groet Bas

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2008, 21:08:59 »
nee dat kan niet, een VHF model kan je niet omprogrammeren naar een UHF model.
daar moet je echt specifiek eemn UHF model voor kopen.

Offline sierramijas

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Programmeren Motorola MC2100 ???
« Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2009, 11:39:09 »
Did finaly program the MC2100 , im getting the same error message "SB9600 BUS Error" ?, did you found a solution?

Thanks

Citaat van: "Bas G"
In mijn tweede hands gekochte auto zat nog een Motorola MC2100 mobilofoon geinstalleerd.
(model: M01KHN9AN8AN met keypad) Dit vind ik wel intressant om te gebruiken. Alleen ik heb echt geen idee hoe het ding werkt, want ik heb ook geen handleiding.
Nu ben ik wel ietsjes wijzer geworden door dagenlang te Google. Alleen het wil nog niet lukken. Ik heb al een RIB box gemaakt, waarvan ik 99,9% zeker weet dat het goedwerkt. En ik heb het programma Wookie.

Dan heb ik hier een aantal vraagjes:
In welke status moet mijn mobilofoon staan? (uit/aan)
Wat is er aan de hand als ik de foutmelding: ''Keine Bestatiging (NAK) vom Funk gerat (SB9600 BUS Error)'' krijg?
of, ''Protokollfehler (kein ACK/NAK vom FuG)?
of, ''Zeituberschreitung''
Ik merk wel als ik een beetje loop te prutsen met knopjes etc. dat de PC en mijn mobilofoon met elkaar in verbinding staan door piepjes.

Hopelijk is er iemand een beetje bekend met dit systeem, en kun diegene mij misschien verder helpen.

Alvast ontzettend bedankt!  :)
Groet, Bas de Groot