Het Scannerforum

Scannersoftware => Software => Topic gestart door: Nightwish op 2 maart 2018, 19:31:10

Titel: Butel down?
Bericht door: Nightwish op 2 maart 2018, 19:31:10
Beste allen, bij het herinstalleren van een pc hoort ook opnieuw de software installeren. Zo ook ARC125, ik heb destijds de officiele CD gekocht met daarin de bijbehoredende code. nu wil ik die code invoeren maar hij activeert gewoonweg niet. na wat zoeken blijkt het dat de website van Butel software ook niet meer bereikbaar is. iemand die mij kan helpen met dit issue? ik zou ARC namelijk graag weer goed gebruiken.

Mijn vermoeden is dat de software communiceert met de liscense server van butel, maar omdat het bedrijf misschien falliet is, of dankzij een andere reden onbereikbaar, de server down is en de software niet meer kan valideren... iemand ideeen?


EDIT: Ik zie net dat met behulp van de developer mode in chrome dat ik overal 403's zie "Forbidden". Misschien is de site niet down maar is er iets anders gaande?
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Johan Beck op 2 maart 2018, 20:10:28
Hier werkt de site gewoon.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Spijkie op 2 maart 2018, 20:12:46
Hier ook.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Nightwish op 2 maart 2018, 20:14:34
https://ibb.co/dV1tTS

Hier dus helaas niet
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Simonn op 2 maart 2018, 20:47:20
Geen problemen hier. Even tcpdump op het verkeer tussen applicatie en licentieserver om te kijken wat daar precies gaande is?
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Nightwish op 2 maart 2018, 22:23:33
Geen problemen hier. Even tcpdump op het verkeer tussen applicatie en licentieserver om te kijken wat daar precies gaande is?

Nu ben ik ict'er in opleiding, helaas heb ik geen idee hoe dat moet   ??? als je een handleiding of handvat hebt hoe ik dat doe, hoor ik dat graag
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Nightwish op 2 maart 2018, 22:32:42
Iets met klompen en breken...

op mijn t elefoon is de website ook onbeschikbaar, maar, zodra ik het via 4G probeer, weer wel. dus mijn pc aan mijn telefoon's hotspot gehangen, kassa, website doet het ook op de computer. Uiteraard ook de registratie geprobeerd, ook met succes.

dit probleem is dus opgelost, alleen ben ik wel benieuwd wat het probleem is, schijnbaar ligt dat bij mijn internet thuis, en niet aan een bepaald device hier. Zou het kunnen dat ik door Butel geblacklist ben op de een of andere manier? Of zou het toch wat anders zijn...
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Simonn op 2 maart 2018, 22:35:47
Voor zover ik kan zien geven ze in ieder geval geen AAAA-records terug, dus een geval foutieve IPv6-configuratie zal het waarschijnlijk niet zijn. Daarnaast doe ik volledig v6 en werkt de website hier goed. Ik zat nog even aan browserplugins die HTTPS forceren wanneer er iets praat op :443 te denken, maar 1) over HTTPS krijg je invalid certs, en 2) dat zou geen effect mogen hebben op de applicatie die een licenseserver wil spreken.

Je zou voor de gein eens kunnen kijken of DNS-resultaten en/of traceroutes via zowel je vaste als mobiele verbinding verschillen. Wat gebruik je als vaste ISP waarbij je problemen hebt de site te bereiken?
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Nightwish op 2 maart 2018, 22:43:29
Je zou voor de gein eens kunnen kijken of DNS-resultaten en/of traceroutes via zowel je vaste als mobiele verbinding verschillen. Wat gebruik je als vaste ISP waarbij je problemen hebt de site te bereiken?

De ISP is Ziggo

tracert output vanaf de desktop "probleemgeval"


  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  famjacobsen.local [192.168.1.1]
  2     6 ms     5 ms     6 ms  10.255.15.1
  3     8 ms     7 ms     6 ms  asn-rc0002-cr101-ae121-0.core.as9143.net [213.51.178.89]
  4    10 ms    10 ms     9 ms  asd-rc0001-cr101-bundle-ether100.aorta.net [84.116.194.1]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    15 ms    11 ms    11 ms  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net [84.116.130.242]
  7    10 ms    10 ms    11 ms  libertyglobal.nikhef.openpeering.nl [82.150.153.29]
  8    11 ms    11 ms    11 ms  telecity-cr.openpeering.nl [217.170.0.243]
  9    22 ms    14 ms    21 ms  openpeering.superior.nl [82.150.158.43]
 10    13 ms    14 ms    13 ms  redirect.hix.nl [83.137.192.109]
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Simonn op 2 maart 2018, 22:44:19
Wilde net schrijven, laat me raden, Ziggo. Heb zelf een backuplijntje bij Ziggo (SOHO, ex-Essent, ex-Ziggo), en idd, onbereikbaar. HTTP/403 op alle requests die de homepage doet. Via XS4ALL geen problemen.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Nightwish op 2 maart 2018, 22:47:24
Lijkt me duidelijk dan, ziggo is het probleem :o

ik ben benieuwd of meer ziggo klanten hier problemen mee hebben, dan lijkt het me dat ziggo actie moet ondernemen
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Simonn op 2 maart 2018, 22:49:59
Daar twijfel ik aan, via Ziggo praat ik tegen dezelfde webserver als via XS4ALL. Ik krijg eerder de indruk dat Ziggo IP-space bij de webserver ergens op een blacklist staat. Zal er maar geen oordeel over geven, kijkt u maar naar mijn avatar.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Xarioga op 3 maart 2018, 19:14:59
Ik neem aan dat je ook een herstart van het kabel modem hebt gedaan ?
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Simonn op 4 maart 2018, 00:51:51
Zou wel typisch zijn als een herstart het probleem bij hem oplost, terwijl ik dezelfde problemen ervaar vanaf specifiek Ziggo-verbindingen :) Het is niet dat er ergens een route mank is, want het is precies dezelfde webserver die antwoord geeft. Enige verschil is 403's vanaf Ziggo-net, en het verwachte resultaat vanaf andere AS'en.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Luister Amateur op 4 maart 2018, 08:21:57
er zijn inderdaad problemen met de verbinding geweest bij ziggo nu gaat alles redelijk . de modem gerest duurde vrij lang voor die weer online kwam en toen was het probleem nog niet over . er waren een aantal sites die heel traag waren en ook de download was erg laag dus Ziggo sucks
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Simonn op 4 maart 2018, 15:56:46
Heb hier in smokeping geen bijzonderheden waargenomen, ook niet over Ziggo-lijnen. De verbinding naar de Butel-server was ook niet traag overigens, de server gaf alleen HTTP/403's retour.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: sadelo op 28 november 2018, 16:03:10
Lijkt me duidelijk dan, ziggo is het probleem :o

ik ben benieuwd of meer ziggo klanten hier problemen mee hebben, dan lijkt het me dat ziggo actie moet ondernemen

Heb hier precies hetzelfde en ook met ziggo
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Johan Beck op 28 november 2018, 16:07:23
Ik probeerde vanmiddag de nieuwe versie van ARC125 te downloaden. Dat ging wel maar het exe bestandje geeft steeds een foutmelding.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: sadelo op 28 november 2018, 16:16:48
Wel bijzonder want als ik mijn mobiel als hotspot gebruik voor mijn pc dan lukt het wel. En het meest vreemde is dat ik dan ook gewoon op de WiFi van ziggo zit.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Marcel-Almere op 3 december 2018, 17:13:12
Ik had het zelfde probleem bij Ziggo.
Ziggo gebeld en de volgende dag had ik een nieuw modem.
Nu werkt alles weer zoals voorheen.
Titel: Re: Butel down?
Bericht door: Xarioga op 3 december 2018, 20:44:19
@Sadelo : Wel bijzonder want als ik mijn mobiel als hotspot gebruik voor mijn pc dan lukt het wel. En het meest vreemde is dat ik dan ook gewoon op de WiFi van ziggo zit.

Wat je zegt is niet mogelijk.
Als je verbonden bent via je telefoon als hotspot, ( Ik ga er vanuit dat je dit standaard via WiFi doet en niet via Bluetooth ),
dan maak je een WiFi verbinding vanaf je Pc naar je Telefoon. Vanaf je telefoon, gaat deze verder via je databundel ( 4G of langzamere protocol ) naar Ziggo.

Met andere woorden, Je telefoon is op dat moment NIET via WiFi op je huisnetwerk naar Zigo aangesloten.

Je telefoon, kan maar 1 WiFi verbinding tegelijk actief hebben en niet meer. Deze verbinding heb je dan al als hotspot gebruikt.
Vandaar dat je dan ook verder vanuit je databundel van je Mobiel gaat,