Auteur Topic: Trunkview 2.0 Profielen  (gelezen 6434 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Trunkview 2.0 Profielen
« Gepost op: 15 september 2007, 09:19:18 »
Ik oefen nu een uurtje met profielen in Trunkview 2.0 maar krijg het niet goed werkend met profielen.

Voorbeeld Utrecht:

Nieuw tvp bestand aangemaakt Utrecht.tvp en bij Alpha Tagging ingevuld:

Prefix 022
Ident 1272
Label Stadstoezicht Utrecht 311 Kanaalstraat



Vragen:

Is de prefix van 022 goed of anders wat is en waar vind ik de prefix?

Moet ik nu Custom channels invullen? (Die zijn immers al bekend of worden door het protocol volgens mij bekend gemaakt aan TV)
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2007, 12:20:49 »
Citaat van: "BlackBox"
Nieuw tvp bestand aangemaakt Utrecht.tvp en bij Alpha Tagging ingevuld:

Prefix 022
Ident 1272
Label Stadstoezicht Utrecht 311 Kanaalstraat

Is de prefix van 022 goed of anders wat is en waar vind ik de prefix?

Huub,
De prefix is de waarde die tussen haakjes staat in het hoofdscherm.
Met  bovenstaand label zal nu dus '(022) Stadstoezicht Utrecht 311 Kanaalstraat' verschijnen, waar voorheen (022) 1272 stond.

Je tvp bestand heet 'Utrecht.tvp'. Dat betekent dat de naam van de site waar je naar luistert moet beginnen met Utrecht.
TrunkView zoekt naar een tvp-bestand die een deel van de naam van de site bevat. Meer info over de naamgeving zie website.
Als de profiel-naam onderin het hoofdscherm van TV staat, dan is deze actief. 'Profile: Utrecht' moet er dus bij jou staan.

Citaat
Moet ik nu Custom channels invullen?

Custom channels zijn alleen nodig bij een netwerk met een niet-lineair bandplan.
Als we hier praten over Entropia hoef je dus geen Custom channels in te vullen.
De freqs worden dan uit de kanaalnummers berekend.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2007, 12:25:22 »
Hmmm,

Bedankt Gerrit, ik ga nog even zoeken, ik vul blijkbaar wel alles goed in. TVP bestand inmiddels gerenamed naar "Entropia Utrecht 1.tvp" en nu gaat het wel goed.

Volgens mij is dit overigens niet helemaal handig, als een Stadstoezicht gebruiker nu op een andere paal schakelt Utrecht 2 bijvoorbeeld dan zoekt TV dus naar een andere vertaalbestand. Dus voor elke site moet je dezelfde sleutels invoeren is dan de remedie.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2007, 15:07:48 »
Citaat van: "BlackBox"
als een Stadstoezicht gebruiker nu op een andere paal schakelt Utrecht 2 bijvoorbeeld dan zoekt TV dus naar een andere vertaalbestand.

Dan noem je het tvp bestand dus: 'Entropia Utrecht.tvp'
Dan wordt dit profiel gebruikt bij zowel Utrecht 1, als 2, als 3.

Nog algemener: als je het profiel Entropia.tvp noemt, dan wordt deze gebruikt/ingeladen voor iedere site die met het woord Entropia begint.

Dat is de truc: je kan per site een tvp hebben, per grotere groep (Entropia Utrecht) of per hele netwerk (Entropia.tvp).

(Na wijzigen/editen van een profiel zou het voldoende moeten zijn om de site opnieuw te kiezen uit het Site menu. Dan hoef je TV niet af te sluiten.)

--
Gerrit.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2007, 17:55:22 »
Ja, dat heb ik na wat stoeien ook uitgevonden! Bestand heet nu gewoon Entropia.tvp !

Bedankt voor je hulp Gerrit.

Geen kritiek, maar wellicht zou je de tekst van je uitleg op je website iets aan kunnen passen of heb ik echt niet goed gelezen  :?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2008, 15:49:23 »
Hoi, ik had dit lijstje gevonden van NL12432 http://members.lycos.nl/nl12432/toezicht1.htm, alleen hoor ik soms andere straatnamen op sommige gebruikerid's. Kan iemand dat bevestigen die ook toezichthouders Utrecht luisterd met TV2.1 en of deze lijst nog wel klopt?

Ik heb hier nog even snel een lijstje van wat ik gehoord heb, ik zou ook graag willen weten waarom ik in TV een ander ID zie dan dat ze zeggen, maar dit is niet bij alle gevallen zo. Die tussen de haakjes zijn de ID's die ik in TV zie.

309 Transwijk
? (1429) Kaatstaat
304 (1265)
512 (1325)
422(1422)
427 Kaatstraat
111(1221)
106(1216)
403(1293)
110(1220)
317(1278)

Wat ook opvalt is dus dat 110(1220) en 111(1221) wel kloppen met TV ID's en de ID's die ze zeggen, zou dus 112 in TV 1222 zijn?

Blackbox heb jij voor mij een lijstje met profielen?
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2008, 16:27:04 »
Nee, sorry, ooit een lijstje uit experimenteel opzicht aangemaakt. Dat andere lijstje van NL12432 gaat in groet lijnen wel op alleen lopen de wijken niet 1 op 1.

Zoals je aan je eigen lijstje ziet zit er wel een logica in. ID zegt iets over het apparaat en wat ze "zeggen" is een roepnummer dat uit een andere dimensie is opgebouwd.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2008, 16:38:12 »
Zolang ben ik al niet meer op scannerforum geweest. Jammer dat ik nu pas de nieuwe versie van TV ontdek eigenlijk.

Trunkview statistieken werken ook echt alleen als je 1x die statistieken dialog/form hebt geopend.

Dat zou eigelijk veranderd moeten worden, want ik heb mijn trunkview de hele dag aan gehad en wilde de statistieken wel eens zien, maar hij begon dus met bij houden van de ID's nadat hij was geopend. Opzich jammer maar nu weet ik het voor de volgende keer.

Toch bedankt.

Jeffrey
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2008, 16:45:52 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Trunkview statistieken werken ook echt alleen als je 1x die statistieken dialog/form hebt geopend.

Dat zou eigelijk veranderd moeten worden, want ik heb mijn trunkview de hele dag aan gehad en wilde de statistieken wel eens zien, maar hij begon dus met bij houden van de ID's nadat hij was geopend. Opzich jammer maar nu weet ik het voor de volgende keer.

Dat lijkt me sterk hoor, ik heb diezelfde versie ook lang gebruikt en heb die ervaring niet.
Probeer het nog maar een keer als je wilt.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2008, 17:16:18 »
Ik weet zeker dat dit het geval was. Als er een nieuwe porto aangemeld werd, kwam er bij registered idents ook geen nieuwe bij TOTDAT de statistieken dialog/form opnieuw was geopend, dit zelfde geld voor alle andere dingen in dat lijstje (voice call made, data channels, etc.). De grafiek werd wel steeds geupdate nadat er een voice call kwam.

EDIT1:
Ik heb het zojuist weer getest. Dit keer bij Entropia Hilversum. Ik heb de statistieken form/dialog open staan. Ik zie in het logvenster dat er een registratie van een porto wordt gedaan.

18:26:21 - ACKX | Acknowledge, message rejected  | (022)  Org: 1375  Tar: Registration ident

Deze wordt gereject zoals je ziet. Er wordt dan geen 1375 in de statistieken ingevoegd dat hij gefailed is met registration. Als ik dan statistieken sluit en opnieuw open dan is deze wel toegevoegd en zie ik een bruine achtergrond (failed).

Gert Jan, kan je voor mij eens nagaan of dit ook zo bij jou is?

EDIT2:

Ik zit te denken wat waarschijnlijk niet zo is, maar vraag het toch maar. Het kan toch niet komen doordat ik de filters op zijn minimaal heb gezet hé?
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2008, 18:54:53 »
Het "Statistics" scherm is niet "live", als je hem dus de hele dag open hebt staan zal je zo af en toe op vernieuwen moeten klikken.
Verder is het zo dat TV gelijk met opslaan begint van de Statistics ongeacht of het schermpje nu open of dicht is geweest, filterkeuze is naar mijn weten ook niet van belang.
Ik zou zeggen, download TV eens opnieuw, wellicht lukt het dan wel.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2008, 23:41:40 »
Dat het niet live is begrijp ik dan nu, hij is namelijk wel live als er een nieuw voice call binnenkomt, dus vreemd dat de maker dan niet even een Timer erop had gezet die om de zoveel tijd refresht. Was net zo handig geweest.

Ik denk niet dat het aan de download ligt. Ik zal morgen nog eens kijken of ik mijn eerste probleem nog steeds heb.

Jeffrey.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2008, 08:10:13 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Trunkview statistieken werken ook echt alleen als je 1x die statistieken dialog/form hebt geopend.

Dat zou eigelijk veranderd moeten worden, want ik heb mijn trunkview de hele dag aan gehad en wilde de statistieken wel eens zien, maar hij begon dus met bij houden van de ID's nadat hij was geopend.

Het klopt dat de linkerzijde van het Statistics window niet real-time (live) bijgewerkt wordt.
Dat zou nog meer interne administratie vergen om te zien of een ID of andere gelogde data al in het overzicht staat of niet.
Bij wat drukker berichtenverkeer staat dit gedeelte van het scherm dan flink te knipperen vanwege het steeds opnieuw schrijven van data, wat onprettig kijken is.
Een simpele klik op Refresh is voldoende om de lijst te updaten. (In een volgende versie kan dit via toets F5).

De Traffic image wordt wel real-time ge-update als er een gespreksaanvraag binnenkomt. Het tekenen van deze image gaat vlot en heeft geen storende knippereffecten. De eerder genoemde Refresh actie tekent ook altijd een nieuw image.

--
Gerrit.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2008, 11:49:50 »
Ok, bedankt voor je reactie. Ik ben erg blij met je programma. Ik ga nu eigelijk offtopic, maar wil geen nieuwe topic maken ervoor.

Welke handleidingen heb je eigelijk gelezen van het MPT1327 Protocol?

Hoe decodeert het programma dat, decodeerd hij het aan dehand van defrequentie van elke toon(geloof dat er maar 2 tonen zijn) die hij ontvangt en maakt samen een reeks met binaire getallen die DAN weer aan de hand van de volgorde omgezet kan worden naar ACKQ (als voorbeeld)?
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline nl12432

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 83
    • http://www.mijneigenfavorieten.nl/nl12432/
Re: Trunkview 2.0 Profielen
« Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2008, 13:31:16 »
Beste mede luisteraars,

Heeft iemand nog profielen van de toezicht Utrecht die ik voor Trunkview kan gebruiken ?.

Groetjes,

John
 ;)