Auteur Topic: What next?  (gelezen 596 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline K1600GTL

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
What next?
« Gepost op: 12 december 2023, 17:24:10 »
Hoi,

Ik ben jos ‘Toneburst’ (pensionda). Ex Mil en redelijk vaardig Radar en ATC. Ik heb nu 125XLT op Sirio SD1300N en heel veel luisterplezier met dat setje laatste 4 jaar.

Wat moet ik aanschaffen als vervanging 125XLT als ‘betere’ dan serieus desktopscanner?’ Denk high end.  Civ & Mil Air band & bewaking/beveiliging?

Misschien bijplaatsten d777 voor de 125xlt en de Sirio spec aansluiten nieuwe scanner voor alle andere freq’s?

Budget is no prob maar moet goed zijn. Geen obstakels in coverage.


Thx for ur 2 cents.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: What next?
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2023, 18:05:32 »
Als je alleen analoog wilt luisteren dan zou ik gaan voor een Uniden-Bearcat BCT15X.
Wil je ook digitaal, Uniden SDS-200E of een Whistler TRX-2.

Offline K1600GTL

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: What next?
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2023, 13:38:32 »
Als je alleen analoog wilt luisteren dan zou ik gaan voor een Uniden-Bearcat BCT15X.
Wil je ook digitaal, Uniden SDS-200E of een Whistler TRX-2.

Dank voor je antwoord. Ik ga voor de SDS-200E. Vind de bediening Uniden intuïtief. Voor Whistler/Motorola/Canon/Harley-Davidson is mijn brein te weinig yankee.

Jos

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: What next?
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2023, 14:04:19 »
Hmmmm, dan ben je waarschijnlijk de eerste die bij een scanner de gevoeligheid van ontvangst minder belangrijk vindt dan een indeling van een menu.

De SDS200e heeft weliswaar trunking, wat een groot voordeel kan zijn bij grotere en meerdere netwerken, maar de gevoeligheid van ontvangst is nou niet iets waar de SDS200e beroemd om is geworden. Eigenlijk verre van….

Er zijn zelfs DMR netwerken (DMA?) die een 3600XLT perfect decodeert, maar waar de SDS200e het bedroevend laat afweten.

Voor de beeldvorming; in Midden-Nederland is de analoge ontvangst van de 125XLT veel beter dan die van de 3600XLT. De 3600XLT doet het zijn beurt analoog en zelfs digitaal weer beter dan de SDS200e.

Persoonlijk wacht ik op de aanstaande update van de SDS200e in de hoop dat e.e.a. dan verholpen wordt. Anders gaat de SDS200e vervangen worden door, waarschijnlijk, de aanstaande BCD260 DN. Dan heb ik geen trunking of Close Call, maar (volgens de testers) wel een beter ontvangst.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline K1600GTL

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: What next?
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2023, 15:08:43 »
Hmmmm, dan ben je waarschijnlijk de eerste die bij een scanner de gevoeligheid van ontvangst minder belangrijk vindt dan een indeling van een menu.

De SDS200e heeft weliswaar trunking, wat een groot voordeel kan zijn bij grotere en meerdere netwerken, maar de gevoeligheid van ontvangst is nou niet iets waar de SDS200e beroemd om is geworden. Eigenlijk verre van….

Er zijn zelfs DMR netwerken (DMA?) die een 3600XLT perfect decodeert, maar waar de SDS200e het bedroevend laat afweten.

Voor de beeldvorming; in Midden-Nederland is de analoge ontvangst van de 125XLT veel beter dan die van de 3600XLT. De 3600XLT doet het zijn beurt analoog en zelfs digitaal weer beter dan de SDS200e.

Persoonlijk wacht ik op de aanstaande update van de SDS200e in de hoop dat e.e.a. dan verholpen wordt. Anders gaat de SDS200e vervangen worden door, waarschijnlijk, de aanstaande BCD260 DN. Dan heb ik geen trunking of Close Call, maar (volgens de testers) wel een beter ontvangst.

Roger that. Ik neem jouw info mee in besluit. Thx.

Een F-35 kan mooi vliegmachine zijn maar als je alleen ervaring hebt met Beech Bonanza of Cessna 172 ga je de high specs van F-35 misschien niet benutten maar kan je gewoon wel lekker veilig vliegen. En leren hoe het is buiten je ‘safe envelope’.

Check?