Auteur Topic: Ontvanger AOR AR-ALPHA  (gelezen 1231 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ciske

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Ontvanger AOR AR-ALPHA
« Gepost op: 13 juni 2020, 20:41:31 »
Ik had nog geen ontvanger buiten m'n icom IC-7300 tranciever en heb eergisteren een tweedehands maar in nieuwstaat zijnde ontvanger gekocht van AOR, gelukkig zit er een originele beschrijving bij want zonder ga je er niet zo snel uitkomen als leek. Ja een leek ben ik nog met ontvangers. Ik moet ook nog allemaal bezien wat ik er mee kan ontvangen, het apparaat loopt van 10kHz tot 3.5GHz en volgens mij zonder onderbrekingen.
Ik had bij de vorige eigenaar een uitgebreide rondtoer gehad hoe de ontvanger werkt maar dat sla je zo snel niet op. Er zit ook een waterval op en dat vind ik wel mooi.. weet nog even niet hoe hem erop te zetten maar dat komt vanzelf.. op het gemakkie. Iemand nog tips wat mooie luisterfrequenties zijn die ik absoluut moet horen? Antennes heb ik ook nog niet genoeg, ik heb een HF antenne staan tot 30 Mhz dus kom nog wat te kort maar dat is ook onderweg en verwacht ik volgende week binnen te hebben... heb om te beginnen maar een Hamking DS3000 gekocht, die moet aardig breed in de frequenties[/img] zijn.. maar misschien zijn er nog betere oplossingen... ook dat verneem ik graag, ik heb een mast in de tuin van ongeveer 8,5 meter hoog,.. staat redelijk vrij.. in de top de HF antenne en aan de mast kunnen natuurlijk nog diverse antenne's gemonteerd worden op mastzijdragers. afbeeldingen weet ik zo snel niet te plaatsen anders had een foto leuk geweest. Dat was het voor nu.. groeten Ciske.

Offline MikeG

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 38
  • UBC125XLT - AirSPY R2
Re: Ontvanger AOR AR-ALPHA
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2020, 21:18:35 »
Hoi Ciske, welkom op het forum.

In het kader van de IC/7300 zou ik zeggen de 2 meter band  ;)

kijk anders eens op http://frequentiedatabase.nl