Auteur Topic: RG060 kabel  (gelezen 6167 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 367
RG060 kabel
« Gepost op: 30 juni 2002, 13:31:45 »
Hallo allemaal,

afgelopen weekend was ik aan het werk in een van de voormalige hangars van Fokker. Dit betrof de hangar van het Flight Test Centre (hal 13 meen ik). Uiteraard kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en samen met een collega zijn we een rondje gaan maken langs alle (lege) kantoren. Uiteindelijk kwamen we in een paar ruimtes terecht waar vroeger de operations hadden gezeten (dat leek destijds op een verkeerstoren werd ons verteld) en daar kwamen heel wat bundels kabels naar beneden uit het plafond, waaronder een aantal coaxkabels voorzien van BNC connectoren en pluggen die wel wat weghadden van N-connectoren. Op een van deze pluggen stond "COM SAT" geschreven wat mij alweer wat nieuwsgieriger maakte. De dunne coax kabels waren van het type RG060. De dikke kabels heb ik geen type af kunnen lezen. Nu mijn vraag: weet iemand of dit inderdaad antennekabels kunnen zijn? Of heb ik netwerkkabels in mijn hand gehad? We zijn uiteindelijk in een glazen koepel terecht gekomen op het dak maar we konden op het gebouw geen antennes vinden, tenzij ze op dit koepeltje staan.

Groetjes,

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: RG060 kabel
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2002, 14:11:58 »
RG 060 is dacht ik inderdaad netwerkkabel. Ligt geloof ik rond de 90 Ohm.