Auteur Topic: Micro ADS-b en scanners?  (gelezen 2029 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Micro ADS-b en scanners?
« Gepost op: 24 september 2012, 23:53:37 »
Hey iedereen,

misschien wat verwarrende titel en misschien niet echt in het juiste onderdeel.

Hier gaat het over :

Momenteel gebruik ik 4 scanners met 3 geluidskaarten (onder XP lukt dat nog :)) voor mijn Acars setup. Op de Pc draait AcarsD voor het decoderen en AirnavSuite4 voor het beeld.
Nu heb ik al enkele intressante dingen gehoord over MicroADS-b of de GNS 5890. Ads-B / Mode-s voor een toch wel zacht prijsje :).
Ik wil toch wel mijn huidige acars setup behouden en toch ook wat kennismaken met het ADS-B gebeuren, dus vroeg ik mij af of dit mogelijk is met mijn huidige setup?

Dus samengevat : de 4 Acars-scanners en een Ads-b usb in AirnavSuite (want die heb ik toch al)???

Heb al wat rondgeneust en kom ook wel veel bij planeplotter terecht, maar werkt die dan weer met Acarsd.

Btw. : zou zo'n ads-b ontvagertje beter weken met een hoger geplaatste en gepiekte antenne (zolder) of gaat dit geen wereld van verschil maken?

Hopend op goede tips :)

Thx, Johan.
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: Micro ADS-b en scanners?
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2012, 13:49:58 »
Heb nu al wat aan het spelen geweest met de microadsb en planeplotter (nog in probeerversie).
Met de scanners heb ik nog niet kunnen experimenteren (zitten nog in dozen na onze verhuis en voorlopig ...  :-\)

Van airnavsuite ga ik misschien toch wat afstappen maar twijfel nog.

Is het eigenlijk mogelijk om naast adsb-data ook acarsd-data in Planeplotter te "voeden"? Ik weet dat PP een eigen decoder heeft, maar ik gebruik 4 scanners voor acars en acarsd is tot hiertoe het enige programma dat ik kan laten werken met mijn 3 geluidskaarten (en Win XP natuurlijk want bij Vista ...).

Thx
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB