Auteur Topic: frequenties wielerwedstrijden  (gelezen 102791 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline paassens

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 481
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #45 Gepost op: 27 maart 2011, 10:04:55 »
Citaat van: "Asterix900"
Enig idee welke freqs. de ploegleidingen gebruiken? Worden die nog veel gebruikt in dit post-oortjestijdperk?

Via de organisatie en/of de belgische wielerbond is er com op de tourradio. Met weer een dagske in het zonneke.......... 8-)

De diverse ploegen enz. enz. maken veelal gebruik van freq. in de 433 en de 446. Wat de juiste zijn is mij niet bekend. Moet mijn ogen op de weg houden........................ :shock:
for your ears only


Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #46 Gepost op: 27 maart 2011, 18:21:35 »
Citaat van: "paassens"
De diverse ploegen enz. enz. maken veelal gebruik van freq. in de 433 en de 446.

Bedankt voor de info. Is dergelijke communicatie in de 433 MHz wel toegestaan? PMR heb ik bij hen persoonlijk nog niet gehoord (wellicht onpraktisch bij te veel gebruikers in de koers of te gemakkelijk mee te beluisteren door andere ploegen), wel al communicatie gehoord in de 150 MHz, 170 MHz en 422 MHz.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline paassens

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 481
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2011, 20:06:15 »
Citaat van: "Asterix900"
Citaat van: "paassens"
De diverse ploegen enz. enz. maken veelal gebruik van freq. in de 433 en de 446.

Bedankt voor de info. Is dergelijke communicatie in de 433 MHz wel toegestaan? PMR heb ik bij hen persoonlijk nog niet gehoord.

Even wat opgezocht.

Communicatieprotocol Agentschap Telecom .Deze info is al meerdere keren verspreidt onder wielerland, met de laatste uitgave begin Februari dit jaar.

Idd communicatie gebeurd ook veel via de huurfreq. in de 150 Mhz enz. enz. Maar let wel dit zijn dan meestal ( niet altijd ) de vanuit Nederland uitgegeven freq. Toch met toonslot/code's zijn de PMR/LPD kanalen veelvuldig in gebruik ( ook vandaag). Zelf niet waargenomen maar gehoord van een wielerfanaat langs de kant van een van de vele wegen in het belgische land. :wink:
for your ears only


Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2011, 23:16:53 »
Ik kan natuurlijk enkel spreken over de frequenties in België gebruikt. Zijn de gebruiksvoorwaarden van AT in België dezelfde?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

  • Gast
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #49 Gepost op: 28 maart 2011, 06:32:13 »
Citaat van: "Asterix900"
Ik kan natuurlijk enkel spreken over de frequenties in België gebruikt. Zijn de gebruiksvoorwaarden van AT in België dezelfde?

Nee, zeker niet. Bij jullie heb je ook andere frequenties voor verhuur toepassingen. Voor de grensstreek worden de frequenties zelfs samen besproken voordat ze in werking mogen komen.

Offline paassens

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 481
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2011, 03:21:40 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Asterix900"
Ik kan natuurlijk enkel spreken over de frequenties in België gebruikt. Zijn de gebruiksvoorwaarden van AT in België dezelfde?

Voor de grensstreek worden de frequenties zelfs samen besproken voordat ze in werking mogen komen.

Zaterdag 2 April 2011: Hel van het Mergelland (omgeving Eijsden Limburg) met een uitstapje ri België : Tourradio 150.3875 Mhz.
for your ears only


Offline gunther

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #51 Gepost op: 2 april 2011, 15:44:39 »
benieuwt wat er morgen van de ronde van vlaanderen zal te beluisteren vallen

Offline paassens

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 481
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #52 Gepost op: 2 april 2011, 22:51:43 »
Citaat van: "gunther"
benieuwt wat er morgen van de ronde van vlaanderen zal te beluisteren vallen

Genoeg. Luister ook maar naar de freq. van de VRT. Gaat heel wat live de lucht in van enkele ploegwagens/renners.
for your ears only


Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #53 Gepost op: 3 april 2011, 00:46:53 »
Citaat van: "gunther"
benieuwt wat er morgen van de ronde van vlaanderen zal te beluisteren vallen

Wat achtergrondinfo maakt het altijd wat leuker:

RONDEKAART

Citaat van: "paassens"
Genoeg. Luister ook maar naar de freq. van de VRT. Gaat heel wat live de lucht in van enkele ploegwagens/renners.

De VRT zet heel wat materiaal in:

- 7 vaste camera's
- 17 handcamera's
- 2 camera's op kraan
- 3 regiewagens
- 3 moto's
- 1 wagen
- 1 Wescam-heli in de no fly-zone
- 2 heli's voor doorsturen van de grondbeelden naar de antenne Kerksen en de antenne aan de regiewagen bij de finish, daar montage en dan via satelliet naar Brussel.

De radio-interviews worden normaal gezien in UHF doorgestuurd.

Vorig seizoen al zeker gebruikt in wielrennerland:

130,400 MHz   Wescam-heli's air-to-air   
159,990 MHz   Ploegleiding    
160,550 MHz   VRT TV-captatiewagen <> moto's   (tq. 67,0)
162,510 MHz   Ploegleiding Skill-Shimano   
164,450 MHz   VRT TV-regie <> moto's   
164,510 MHz   Wielerbond K1 (+ Radio Tour)   (tq. 141,3)
169,420 MHz   Wedstrijdradio   
419,8500 MHz   VRT radio regie <> reporter   
419,9250 MHz   VRT radio regie <> moto's   (tq. 131,8)
419,9500 MHz   VRT TV-regie <> moto's   
424,6750 MHz   RTBF.be radio regie <> moto's/reporter   
429,8400 MHz   RTBF.be TV-regie <> moto's   
429,8625 MHz   RTBF.be radio regie <> moto's/reporter   
429,9250 MHz   VRT radio regie <> moto's   (tq. 131,8)
429,9500 MHz   VRT radio regie <> moto's   
429,9875 MHz   VRT TV-regie <> moto's/wescam-heli   (tq. 97,4 en 146,2 en 173,8)
442,5750 MHz   Ploegleiding Omega-Pharma/Lotto   
442,8875 MHz   Wielerbond   
457,5250 MHz   VRT TV-regie   
466,2700 MHz   VRT TV-regie <> moto's
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Sjoerd102

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 83
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #54 Gepost op: 3 april 2011, 15:43:03 »
is die frequentie van ploegleiders van skil en omega pharma alleen in belgië of ook in Nederland?
En worden deze frequentie's alleen voor de ronde van vlaanderen gebruikt of ook voor bv luik-bastenaken-luik?

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #55 Gepost op: 3 april 2011, 21:15:03 »
Citaat van: "Sjoerd102"
En worden deze frequentie's alleen voor de ronde van vlaanderen gebruikt of ook voor bv luik-bastenaken-luik?

Dit zijn frequenties die tijdens meerdere wedstrijden (of zelfs andere evenementen inzake VRT) werden opgevangen.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline x-fader

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #56 Gepost op: 6 april 2011, 10:33:31 »
Is er een mogelijkheid om deze frequenties tegelijk te beluisteren? Waarschijnlijk meerdere scanners kopen of de frequenties tegelijk scannen?

grtz
Yves

Leen Ansems

  • Gast
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #57 Gepost op: 6 april 2011, 20:11:11 »
Nee, elke frequentie of kanaal (om het even hoe je dat noemt) moet je eigenlijk met een aparte ontvanger beluisteren. Met een scanner tast je razendsnel al die frequenties of kanalen af en waarop signaal te horen is, zal hij op stoppen en dat laten horen. Wat er op andere frequenties of kanalen gebeurd gaat dan aan je voorbij.
Vandaar dat die volgwagens ook stampvol radiomateriaal zitten.

Offline x-fader

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #58 Gepost op: 7 april 2011, 09:41:55 »
ik werk in mijn vrije tijd zelf in de wielersport en ik vroeg me dit af... Dus ik zal maar beginnen te sparen om wat apparatuur bij te kopen :-)

Leen Ansems

  • Gast
Re: frequenties wielerwedstrijden
« Reactie #59 Gepost op: 7 april 2011, 11:22:06 »
Alles beluisteren zal wel niet gaan, maar met meerdere toestellen elk een aparte groep laten scannen is al wat dichter bij wat jij wilt. Dan is er nog een bijkomend probleem: als iedereen tegelijk begint te kakelen wordt je langzamerhand stapelgek (zot) . Ik denk dat je eerst voor jezelf een keuze moet maken, wat je wel of niet wilt gaan beluisteren.