Frequenties > Landelijk

Mammoet / Van Seumeren

(1/6) > >>

Remon:
Betreffende de vier bekende frequenties van Mammoet / Van Seumeren:

461.0100 MHz
461.0500 MHz
461.0700 MHz
461.1000 MHz

Momenteel zijn ze i.v.m. het verwijderen van de oude stalen boogbrug over de Lek bij Vianen een grote rode torenkraan van Mammoet aan het opbouwen. Ik heb bovenstaande frequenties erbij gezet in de scanner en ik heb ook een viervoudige opname lopen voor al deze frequenties via een sdr dongle met de SDR# plugin Aux VFO.

Nu hoorde én zag ik via deze sdr (zonder ppm afwijking) activiteit op 461.0125 MHz over deze werkzaamheden.

Nu vraag ik mij af: zijn ze gebruik gaan maken van het 12.5 kHz raster zoals alle andere gebruikers in de 461 MHz, is er sprake van een programmeerfout van de portofoons of is er iets anders aan de hand?

Johan Beck:
Van Seumeren heb ik in een ver verleden in de 461 MHz gehoord. Daarna steeds vaker in de 455 MHz.
Door de komst van DMR zenders in de 461 MHz had ik eerder het vermoeden dat ze daar niet meer zouden werken.

Remon:
Mijn setup heeft zowel op 461.0100 als op 461.0500 opnames gemaakt deze morgen. Die eerste dus naast de frequentie omdat ze in werkelijkheid op 461.0125 zitten.

De opnames lopen al sinds afgelopen nacht mee. Gelukkig nog geen DMR reutels gehoord.

Johan Beck:
Als jij op 461.0100 en 461.0500 hijswerkzaamheden hebt gehoord dan maakt Van Seumeren daar dus nog gebruik van.
Werd er nog een tooncode gebruikt?

Remon:
Op 461.0125 (dus niet 461.0100) heeft hij TQ 225.7 gedetecteerd, maar kan ook van een ander project zijn. Hoor hier signalen van verschillende sterktes op de opnames. Zojuist hoorde ik weer een sterk signaal zonder TQ.

Ik ga even proberen om de TQ's te decoderen van de opnames. Heb wat tips gevonden dat dit mogelijk zou zijn met Audacity.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie