Auteur Topic: HartslagNU  (gelezen 6041 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: HartslagNU
« Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2022, 21:28:00 »
Het kan met Precom, maar die mogen wij niet aan particulieren verkopen helaas.

Er zijn gesprekken gaande met Swissphone en Hartslagnu om dit op de ResQ werkend te krijgen. Punt is de verplichte Prefix vóór het SMS nummer bij Swissphone.
Wanneer dat vervalt, kan het direct via SMS ook met de ResQ.
Waarschijnlijk kan het ook al met de ResQ via GPRS/M2M, maar dan heb je de HartslagNu VPN gegevens nodig. Dat loopt via korpsbeheer. Zelfde als bij de Precom.

Maar dan alleen met precom simkaart of ook gewoon met een prepaid simkaart ?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: HartslagNU
« Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2022, 05:48:17 »
Type SIM Kaart maakt niet uit.
Gesprekken zijn op niks uitgelopen helaas.
HSN Wil er niet aan meewerken. Zijn bang voor te veel "cowboys".

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: HartslagNU
« Reactie #17 Gepost op: 26 november 2023, 03:31:49 »
Is er een jaar later al wel wat mogelijk om via een pager gealarmeerd te worden door hartslagnu?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: HartslagNU
« Reactie #18 Gepost op: 26 november 2023, 07:17:18 »
Ik krijg deze vraag meerdere keren per maand.
Gesprekken zijn na vorige keer ook weer op niks uitgelopen helaas.
HSN Wil er niet aan meewerken. Zijn bang voor te veel "cowboys".
Men blijft bij huidige manier van alarmeren.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: HartslagNU
« Reactie #19 Gepost op: 26 november 2023, 08:37:58 »
Wat is er mis met de huidige manier van alarmeren? We hebben in Nederland zeer goed werkende mobiele netwerken. Er zijn al een tijd apps die er voor kunnen zorgen dat je die alarmering via SMS echt niet mist.

Waarom zouden burgerhulpverleners ook nog via P2000 gealarmeerd moeten worden? Ik zie echt geen enkele, 0,0% toegevoegde waarde. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het erg interessant staat?

En dan: alarmering via P2000 zou betekenen dat er weer een volledig adres met huisnummer verstuurd gaat worden inclusief de toevoeging dat het hier om een reanimatie gaat. Vanaf dat moment is het dan openbare informatie, waar elke cowboy inderdaad gebruik (misbruik?) van kan maken.

Bij het huidige systeem van HartslagNu weet je in ieder geval min of meer zeker dat er burgerhulpverleners komen die zich geregistreerd hebben, les hebben gehad in BLS en AED bedienen, en is er nog iets van toezicht en controle mogelijk.

En dan nog iets anders maar daar wil ik niet te veel over zeggen: misschien gaat de alarmering via SMS via HartslagNu wel aanzienlijk sneller dan via P2000.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: HartslagNU
« Reactie #20 Gepost op: 26 november 2023, 08:45:09 »
Even wat meer uitleg, topic was niet helemaal duidelijk denk ik.
Het gaat juist niet om het alarmeren per P2000.
Dan wordt het ongecontroleerd, nu alarmeert men een selecte groep mensen (6 tot 8) in een kleine cirkel (1 tot 2 km) met een specifieke opdracht (ga naar adres, en/of haal AED op).
Via P2000 is die controle er niet meer.
Ook wil je er niet in iedere situatie burger hulpverleners bij, daar zit ook een filter op.

Gaat nu om alarmeren via een P2000 semafoon met SIM kaart, denk aan RES.Q, s.QUAD, Precom, Birdy etc.
Veel mensen hebben prive een P2000 semafoon met GPS en SIM-kaart. Dan heb je een mogelijkheid tot positie bepaling en terugmelden.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: HartslagNU
« Reactie #21 Gepost op: 26 november 2023, 08:46:12 »
Edwin geheel met je eens, ik mis ook geen enkele oproep van HSN via mijn gsm.
Voor het Veteranen Search Team maken wij gebruik van Multibel, daarmee worden 2600 vrijwilligers bereikt en kan men ook nog regionaal alarmeren wanneer dat nodig is.
Wij hebben ook geen pagers nodig, wanneer wij deze wel zouden hebben dan hebben wij bij iedere zoeking een stelletje 112 cowboys welke ons in de weglopen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: HartslagNU
« Reactie #22 Gepost op: 26 november 2023, 08:47:52 »
Edwin geheel met je eens, ik mis ook geen enkele oproep van HSN via mijn gsm.
Voor het Veteranen Search Team maken wij gebruik van Multibel, daarmee worden 2600 vrijwilligers bereikt en kan men ook nog regionaal alarmeren wanneer dat nodig is.
Wij hebben ook geen pagers nodig, wanneer wij deze wel zouden hebben dan hebben wij bij iedere zoeking een stelletje 112 cowboys welke ons in de weglopen.

Volledig mee eens, maar ik had net een antwoord getyped, we kruisten elkaar.

Offline Peter71

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 120
Re: HartslagNU
« Reactie #23 Gepost op: 26 november 2023, 08:48:50 »
En als harstlagNU nu eens waterdicht zou zijn, en er gegarandeerd mensen zouden opkomen. Maar toch al diverse malen gehad dat wij als brandweer als eerste ter plaatse zijn, en er of helemaal niemand van Hartslagnu opkomt, of pas later.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: HartslagNU
« Reactie #24 Gepost op: 26 november 2023, 10:28:03 »
Even wat meer uitleg, topic was niet helemaal duidelijk denk ik.
Het gaat juist niet om het alarmeren per P2000.
Dan wordt het ongecontroleerd, nu alarmeert men een selecte groep mensen (6 tot 8) in een kleine cirkel (1 tot 2 km) met een specifieke opdracht (ga naar adres, en/of haal AED op).
Via P2000 is die controle er niet meer.
Ook wil je er niet in iedere situatie burger hulpverleners bij, daar zit ook een filter op.

Gaat nu om alarmeren via een P2000 semafoon met SIM kaart, denk aan RES.Q, s.QUAD, Precom, Birdy etc.
Veel mensen hebben prive een P2000 semafoon met GPS en SIM-kaart. Dan heb je een mogelijkheid tot positie bepaling en terugmelden.

zou dat positie bepalen als je via precom alarmeerd wordt lopen via de locatie van de simkaart?
Ik heb dat uitgezet gezien ik door heel Nederland heen rijdt met mijn werk. Nu wel via de brandweer de Pager gekoppeld aan HSN, “gelukkig” nog geen melding gehad.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: HartslagNU
« Reactie #25 Gepost op: 26 november 2023, 10:57:12 »
HSN Werkt met positie via de app bij een GSM. Die kijkt wie er het dichtste in de buurt zijn.
Bij een BRW Precom/Swissphone gaat dat via het VPN.

Hoe de Precom ermee omgaat wanneer je niet bij de BRW zit, weet ik niet.
De werking met je eigen SIM is nl. anders (je maakt geen deel uit van het VPN).
Ik denk daarom niet dat je Precom continue via je eigen SIM laat weten waar hij zit (mits je GPS aan staat).
Dus je krijgt of alles, of niks lijkt mij. Tenzij de app ook naar huis/werk adres kijkt.
Bevestigen zal mogelijk ook niet werken.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: HartslagNU
« Reactie #26 Gepost op: 26 november 2023, 14:39:23 »
De link tussen Precom en hsn gaat via de backoffice van precom. Dus met een Precom Pager zonder koppeling met de backoffice zal het nooit werken.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: HartslagNU
« Reactie #27 Gepost op: 26 november 2023, 15:08:41 »
Klopt dat heb ik ook uitgelegd in mijn eerdere post, maar daar gaat het nu even om.
De vragen die ik maandelijks paar keer krijg, is of het mogelijk is om SMS te ontvangen van HSN via je pager.
Ik heb berichten gehad van enkele mensen welke dat zo zeggen te doen.
Maar positiebepaling en terugmelding werken vlg mij dan niet.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: HartslagNU
« Reactie #28 Gepost op: 26 november 2023, 20:26:21 »
Ik zou het bijzonder vinden als er mensen zijn die het wel zou lukken.
Op de Precom is het het zelfde bericht als bijvoorbeeld onderbezetting enz.(bericht van Precom)

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 724
Re: HartslagNU
« Reactie #29 Gepost op: 26 november 2023, 23:02:49 »
Gaat nu om alarmeren via een P2000 semafoon met SIM kaart, denk aan RES.Q, s.QUAD, Precom, Birdy etc.
Veel mensen hebben prive een P2000 semafoon met GPS en SIM-kaart. Dan heb je een mogelijkheid tot positie bepaling en terugmelden.

Wil er geen "hate"-topic van maken hoor. Maar ik betwijfel of veel mensen privé een P2000 semafoon met GPS en SIM-kaart hebben. Mijn inschatting is dat dat er tientallen, hooguit een paar honderd zijn.

Met vrijwel elke, ook goedkope, Android telefoon heb je tegenwoordig goede plaatsbepaling. Als je wil kan, je handmatig in de hartslagNu app instellen dat je positie gevolgd mag worden (waarbij de beperking tegenwoordig in Android is dat dat maximaal 12 uur werkt). Ben je in de buurt, dan krijg je een oproep. En in de app geef je aan of je wel of niet komt. Er is dus zeker ook een terugkoppeling.

Echt niet om af te zeiken hoor, maar ik zie op geen enkele manier de meerwaarde van een pager in (ook al word je dan via SMS gealarmeerd).