Frequenties > Landelijk

Rode Kruis over op digitale portofoons

<< < (34/43) > >>

Dispatcher:

--- Citaat van: Johan Beck op  2 oktober 2021, 17:24:03 ---Den Haag op RV 6 gebruikt CC4.
Vanuit Zoetermeer wordt gehoord de RV3, RV7 en RV10 met CC7.
Zenderlocatie helaas onbekend.
--- Einde van citaat ---

RV3, RV7 en RV10 worden gebruikt door Hollands Midden, dit is voor Leidens Ontzet. Daar stond de beste steunzender op het LUMC op het dak, daar is het oude DC vervangen door een digitale steunzender

Ron-Zwaag:

--- Citaat van: Dispatcher op 30 december 2022, 22:44:09 ---
--- Citaat van: Johan Beck op  2 oktober 2021, 17:24:03 ---Den Haag op RV 6 gebruikt CC4.
Vanuit Zoetermeer wordt gehoord de RV3, RV7 en RV10 met CC7.
Zenderlocatie helaas onbekend.
--- Einde van citaat ---

daar is het oude DC vervangen door een digitale steunzender
--- Einde van citaat ---

Zoals overal ;-)

Alpha:
Onlangs was het Rode Kruis aan het testen in Apeldoorn.
Daarbij werd communicatie gehoord op RV2 en RV6.
Vandaag werd gebruik gemaakt van deze kanalen + RV9, maar nu met encryptie.

172.55625   DMR CC11 TS1/2 encryptie   RV2   Rode Kruis Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn)
172.64375   DMR CC11 TS1/2 encryptie   RV6   Rode Kruis Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn)
172.73125   DMR CC11 TS1/2 encryptie   RV9   Rode Kruis Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn)

Edwin uit 070:

--- Citaat van: Ron-Zwaag op 31 december 2022, 17:18:04 ---Zoals overal ;-)
--- Einde van citaat ---

Wat ik mij nog uit mijn Rode Kruis tijd herinner (al is dat wel heel lang geleden..) is dat de verbindingsdienst van het Rode Kruis zichzelf vaak een soort mythische status aanmat. Ze vonden zich toen erg interessant. Ik zie dat in sommige reacties op dit topic weer een beetje terug komen....

Goed, dit gezegd hebbende: het zou natuurijl best leuk zijn als iemand die terzakekundig is (Ron Zwaag???) eens wil vertellen hoe de huidige verbindingen van het Rode Kruis vormgegeven worden. Hoe ziet het netwerk er tegenwoordig uit? Zijn er vaste opstelpunten, of wordt dat allemaal adhoc naar behoefte geregeld? Dat soort dingen? Dat is toch niet geheim?

vdKaa:
Nou Edwin, als je een reactie (naar mogelijk iemand van het Rode Kruis) op deze manier begint dan zit je denk ik niet op een antwoord te wachten……

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie