Auteur Topic: Vlaamse Belastingdienst  (gelezen 3529 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Vlaamse Belastingdienst
« Gepost op: 7 november 2011, 20:54:30 »
Zag vanavond op VRT een reportage over de nieuw opgerichte Vlaamse Belastingdienst (VLABEL) die met kentekenlezers het verkeer controleren en nummerplaathouders die hun verkeersgerelateerde belastingen niet hebben betaald, even verderop uit het verkeer halen. Van zodra het filmpje online komt, post ik de link.

Nu werd er onderling gecommuniceerd met klassieke Motorola-radio's en niet via ASTRID. Heeft iemand misschien meer info over welke freqs. deze mensen gebruiken?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vlaamse Belastingdienst
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2011, 15:59:07 »
Het betrokken fragment: LINK
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Vlaamse Belastingdienst
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2011, 16:36:26 »
Weer een hoera voor de belastingscontroleur  Mijn betalingscontroleur die is op z’n kop gevallen
Door hem moet ik mijn broeksriem altijd maar versmallen. ;)

Offline v-v

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Vlaamse Belastingdienst
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2011, 13:37:00 »
Volgens mij gebruikt men analoge ICOM radio's zo te zien en niet motorola.

Meen ooit eens gelezen te hebben dat de Douane op 170.2300Mhz zou zitten.
Maar of dit nog het geval is geen idee.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Vlaamse Belastingdienst
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2011, 00:21:03 »
De douane is nog een andere dienst (federaal). Over hen was vandaag trouwens ook een REPORTAGE te zien. Ook zij gebruiken blijkbaar analoge porto's (hoor ook in fragment op 02.52)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Vlaamse Belastingdienst
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2011, 17:50:45 »
of je gerbuikt een spuitbus ff er op spuiten en je bent onherkenbaar voor de camera
Ik luister mee, zenden doe ik niet