Frequenties > Landelijk

Project analoge portofoon brandweer

<< < (2/60) > >>

Johan Beck:

--- Citaat van: "Remon" ---Voor de regio Utrecht zien ik frequenties toegewezen aan brandweerkorpsen.

In de werkelijkheid gebruikt ieder voertuig zijn eigen kanaal.
--- Einde van citaat ---

Remon, als jij dan voor mij van bijvoorbeeld Vianen de frequenties van elk voertuig hebt dan ben ik je zeer erkentelijk.

elsinga:

--- Citaat van: "Johan Beck" ---Wat Dieren betreft heb ik toch mijn twijfels.
1. de frequenties zitten in de band waar de Koninklijke Marine ook met hun apparatuur zit
2. de frequenties liggen allemaal 22.1 MHz hoger dan de kanalen 9 t/m 16 van Gelderland-Midden waar Dieren onder valt.
--- Einde van citaat ---

In het topic over deze frequenties is net geschreven dat 417.425 gehoord is. En 22.1Mhz is geen spiegel... dat zou 21.4 MHz moeten zijn (2x 10.7 middenfrequent), toch?

Voor je boek is wat meer bevestiging wel handig, maar laten luisteraars in Duiven ze vooral wel mee laten lopen. Anders weten we het straks nog niet zeker.

Johan Beck:

--- Citaat van: "elsinga" ---In het topic over deze frequenties is net geschreven dat 417.425 gehoord is. En 22.1Mhz is geen spiegel... dat zou 21.4 MHz moeten zijn (2x 10.7 middenfrequent), toch?
--- Einde van citaat ---

Het verschil is niet zo groot, middenfrequent kan ook nog 21.6 zijn. Zeker als je met een scanner dichtbij een zendende porto staat kan je gekke frequenties in beeld krijgen.

woody_duiven:

--- Citaat van: "elsinga" ---Voor je boek is wat meer bevestiging wel handig, maar laten luisteraars in Duiven ze vooral wel mee laten lopen. Anders weten we het straks nog niet zeker.
--- Einde van citaat ---

Uiteraard lopen deze frequenties hier in Duiven mee, zowel de ex 3A frequenties als de vermeende frequenties voor BRW-Dieren.

spoorfan:
Uit eerdere berichten in dit forum en eigen waarneming
Rotterdam Rijnmond district Oost: 153.9375 (oude kanaal geel) wordt nog steeds gebruikt.
Kazerne botlek CE 54.1 450.2625 (tq 151.4).

Spoorfan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie