Auteur Topic: Aerial Refuelling  (gelezen 120109 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline airscaning

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #225 Gepost op: 5 november 2020, 18:57:37 »
Langen 131.080

131.080 (RX/TX 131.0750) is volgens mij en de frequentie database: Maastricht GAT Special Operations South.

Ochja klopt inderdaad ;D "Maastricht GAT Special Operations South"
UBC780XLT
UBC125XLT
UBC3000XLT

Offline Lookingglass

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #226 Gepost op: 10 november 2020, 17:42:12 »
Op dit moment weer Quid22 op FL290 in de Jojo track met Belgische F-16s

315.050 Maastricht Tanker Control
306.400 Boomer freq
284.850 Belga radar

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2350
  • Apres moi le deluge
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #227 Gepost op: 27 februari 2021, 08:22:46 »
Even een vraag,  onder welk gebied valt nederland wat betreft, air refueling zoals ara 8 . Bedankt alvast voor de info. P,s  wat is daar de frequentie van  wel van Nederland.

Ik kwam deze nog tegen. Luistervink, NL heeft 2 AR tracks: Carol en Polly.
Primaire freq 299.600 en Secondaire freq 308.000. Beide track bevinden zich boven noord NL.
SDR# | Airspy R2s | Uputronics Pre-amps | JJ & Procom BPF | Ecoflex 10 | SD2000N & D-777

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 542
  • ubc 125 xlt
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #228 Gepost op: 27 februari 2021, 09:14:10 »
Bedankt voor de info Henri.

Offline Airplane

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 47
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #229 Gepost op: 11 januari 2022, 17:14:42 »
Nu in Jojo track,Quid 21,BAF F16's,Maastricht UAC Mil,Tanker control 315.050,Boomer 306.400.

Offline Lookingglass

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #230 Gepost op: 4 mei 2022, 08:25:12 »
Een vraagje over refueling techniek. Ik weet dat er twee methoden zijn de boom en hose and drogue. Vandaag hoorde ik een KC-135 op trainingsmissie die alleen een 'hard basket' had en geen 'soft basket'. Om deze reden mochten ze procedureel geen eurofighters tanken. Blijkbaar zijn er dus twee typen drogues. Mijn aanname is dat een hard basket aan de boom is bevestigd en een soft basket aan pods aan de vleugels (?) Weet iemand of dis klopt?

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1671
    • 24 December 1944
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #231 Gepost op: 4 mei 2022, 08:34:50 »
Een vraagje over refueling techniek. Ik weet dat er twee methoden zijn de boom en hose and drogue. Vandaag hoorde ik een KC-135 op trainingsmissie die alleen een 'hard basket' had en geen 'soft basket'. Om deze reden mochten ze procedureel geen eurofighters tanken. Blijkbaar zijn er dus twee typen drogues. Mijn aanname is dat een hard basket aan de boom is bevestigd en een soft basket aan pods aan de vleugels (?) Weet iemand of dis klopt?

Helemaal correct. Hard Basket aan de Boom, Soft basket aan de MPRS (Multi Point Refueling System) of WARP (Wing AAR Pod)

Offline Lookingglass

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Aerial Refuelling
« Reactie #232 Gepost op: 24 mei 2022, 09:17:56 »
315.050 en 259.150 Judge1 (ik meen 31+39) declared emergency with stuck refueling probe in Gini track. rtb Laage