Auteur Topic: Antwerpen: Klanten Proximus kunnen gesprekken afluisteren  (gelezen 3934 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Antwerpen: Klanten Proximus kunnen gesprekken afluisteren
« Gepost op: 31 december 2007, 00:52:23 »
Klanten Proximus kunnen gesprekken afluisteren

Gsm-netwerkbeheerder Proximus kampt met een technisch probleem in de provincie Antwerpen. Klanten komen al dagen op verkeerde lijnen terecht en kunnen zo gesprekken tussen vreemden afluisteren.

Gebruikers van Proximus ondervinden al een tijdje serieuze problemen. Bellers komen bij een verkeerde persoon terecht of moeten drie keer bellen voor een juiste verbinding. Maar wat erger is: soms komt de oproeper pardoes middenin een gesprek tussen twee vreemden terecht. De oproeper kan het gesprek afluisteren, zonder dat de sprekers daar iets van merken. Huis-, tuinen keukengesprekken, maar ook scheldproza of liefdesverklaringen; geen enkel gesprek is op dit moment met zekerheid privé.

De moeilijkheden doen zich volgens Proximus enkel voor in de provincie Antwerpen.

“Onze technici sporen via beltesten op wat er misloopt. Dit kan met de kabels of met de software te maken hebbenâ€, aldus woordvoerster Frédérique Verbiest van Proximus.

Een rondvraag van onze redactie leert dat een belangrijk percentage van de klanten al problemen heeft gehad. “We hebben slechts negen offici ële klachten gekregen, maar we beseffen ook wel dat lang niet iedereen een klacht indient en dat het probleem mogelijk een stuk groter is. We hopen dat vrijdag alles weer normaal zal verlopenâ€, aldus nog Proximus.

BePr, KMa
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Antwerpen: Klanten Proximus kunnen gesprekken afluisteren
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2007, 01:07:27 »
Enkele reacties van lezers bij de krant GVA:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 08:06  
 
Bij mij gebeurt het regelmatig dat ik tussen vreemdelingen gesrekken kom woon naturlijk aan industriezone soms probeer ik tot 5 maal toe maar krijg gewoon geen verbinding met mijn gekozen nr.
 
LOUIS JORENS, MEER.  
ID: 68347
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 08:06  
 
Ben de laatste week zélf tot 4 x toe met dit probleem geconfronteerd geworden. Bedankt Proximus indien jullie ieder verkeerd gesprek aanrekenen dat door jullie fout kan gebeuren !!!!
 
Florent Jacobs, Antwerpen.  
ID: 68348
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 08:11  
 
Toen ik gisteren met onze vaste lijn naar het mobiel toestel van mijn echtgenote belde, kreeg ik gekraak te horen, en moest terug proberen. Toen ik haar uiteindelijk aan de lijn had vertelde ze mij dat ze had opgenomen en inderdaad midden in een vreemd gesprek was terecht gekomen.
 
Pierre Maes, Schilde.  
ID: 68352
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 08:12  
 
Stap dan toch gewoon over naar Base, goedkoper, betrouwbaarder en betere netkwalitiet 1800 hertz he... Wordt slim wordt base Freedom of speech!
 
Ba SE, Brussel.  
ID: 68354
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
28/12/2007 09:01  
 
Ik werk bij een bedrijf, waar ik oa dispatching doe, voor 5 techniekers:dwz bellen,bellen,bellen via onze gsm''s, in totaal met 7.......we hebben het inderdaad regelmatig voor dat lijnen afgebroken worden, en vooral dat we soms wel erg zeer interessante gesprekken te horen krijgen van andere personen, wij werken in de beveiligingssector en onze gesprekken bevatten soms erg "vertrouwelijke" informatie.Bij het melden van dit probleem bij Proximus wordt je gewoonweg AFGESCHEEPT, en eigenlijk ONBESCHOFT behandeld, bij de vraag of zij beseffen dat dit een regelrechte inbreuk op de privacywetgeving is antwoorden ze:"kan zijn, en ge kunt es proberen een klacht in te dienen, maar ze gaan er niets aan doen en er niet op antwoorden, het is een technisch probleem en ze zijn er al een week mee bezig"
 
Tom van Dessel, Kapellen/Brasschaat.  
ID: 68386
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 09:29  
 
Op 9 October 2007 heb ik gedurende 6 Dagen DEZELFDE problemen ondervonden met onze vast lijnen. Het duurde 6 dagen voor BELGACOM dit probleem kon analyseren van digital Cross-Over, waarbij wij allen in een vreemd gesprek terecht kwamen. .... Allicht werd deze defecte centrale kaart nu weer ergens anders gebruikt bij "den RTT"... Belgacom. Dus : dagelijks bellen met de operator, en het probleem aanklagen. Het zal er niet op beteren in deze multi operator wereld, met nummerbehoud, en nummerisering van het klantje...die er niets van kent. William
 
William Usewils, Antwerpen.  
ID: 68404
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 10:08  
 
Verleden week 2 maal prijs met een gesprek dat ik hoorde op een ander nr dan wat ik gedraaid had. Ook wel tot 23 maal toe een sms gehad met het banksaldo via M- Banxafe tot ik van woede de gsm heb af gezet dat was twee dagen zo en dan gedaan maar het gaat wel steeds van je rekening af die sms jes.
 
Peter Rousseeuw, Brasschaat.  
ID: 68446
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28/12/2007 11:06  
 
Ook met een vaste lijn met draadloos toestel hebben wij dit probl.! Je hoort bvb plots een radio spelen terwijl je in gesprek bent, terwijl er langs beide kanten van de lijn geen radio aanstaat! Ik heb een NIEUWE DECT telef. aangeschaft in de waan dat het misschien aan mijn NIET-DECT telefoon te wijten was,een Belgacom Twist notabene!. Nu blijkt dat deze aankoop nutteloos is en dat het aan de infrastructuur te wijten is. Zal Belgacom nu mijn aankoop vergoeden? Dan bel je via een vaste lijn omdat Skype en i-Talk een onveilige verbind. maken via internet en dan dit! Vreemd dat het overal begon net rond de i-Talk (voip) lancering bij Belgac., dat ik nu zeker niet in huis wil halen! Zit Belgacom in de knoei met hun analoge, digitale (isdn), adsl én voip (i-Talk) over één en dezelfde lijn?
 
Digital Hacking, Stekene.  
ID: 68496
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 11:07  
 
Vanochtend op de radio werd het gebeuren door Proximus geminimaliseerd. Terecht? Heb vorige week hetzelfde probleem gehad. Hoorde een gesprek tussen vreemden terwijl ik met mijn vrouw belde.
 
Wim Verlaeckt, Lier.  
ID: 68497
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 11:23  
 
Heb ook al verschillende keren meegemaakt dat ik ineens met iemand anders aan het spreken ben of gewoon iemand kan afluisteren... zo weet ik ook weeral wat de mens zoal bezig houd en welke afspraken ze maken voor de dag zeker. :-S Dus aan alle mensen die ik eventueel al aan de telefoon heb gehad of misschien nog aan de telefoon ga krijgen: Blame Proximus
 
iemand niemand, Borgerhout.  
ID: 68518
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 11:33  
 
Toen ik overstapte naar een m-bank safe kaart.Wel merkte ik dat wanneer ik het nummer 105 Rode-Kruis belde steeds terecht kwam in de 100 centrale brandweer.Ik heb hemel en aarde bewogen om dit aan hun vestand te brengen bij Proximus.Naar de 100 gebeld om dit te melden.De mensen waren niet te spreken over de vele extra oproepen.En de technis hulp van Proximus.Heb de help lijn van Proximus de test laten uitvoeren..Al 5 x gebeld om dit door te geven.m-bank safe de vuilbak in en een gewoon sim kaartje. De techniek bij proximus niet van de slimsten.Het bedrijf is een stroeve draaimolen slechte help centrale.En nu dit luisteren naar elkaars gesprekken.Op deze manier leren we nog andere mensen kennen.Misschien een idé voor extra dienst ,blind gsm inplaats van blind date lijkt me prettig !!
 
Marco Polo, Antwerpen.  
ID: 68533
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 11:39  
 
Wel het is niet enkel proximus ik heb dit al verschillende keren voor gehad en dan wel als mobistar gebruiker.
 
J DB, Niel.  
ID: 68539
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 11:50  
 
Men neemt 2 Blikken ,een stuk touw(niet te dik 2a3 mm)van ongeweer 10 meter lang en een priem. U pakt een blik en de priem en maakt aan de achterkant van de blik een gaatje waar je het touw door heen trekt ,aan de uiteinde van het touw maak je een knoop waardoor het touw niet meer door het gaatje van de blik terug kan. aan de andere kant van het touw doe je hetzelfde En U kunt veilig bellen zonder afgeluistert te worden
 
zjuil baka, Antwerpen Antwerpen.  
ID: 68550
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 14:44  
 
Niet alleen Proximus heeft er last van hoor, Base, of Orange in de tijd van toen en ja, zelfs Mobistar had het ook veel gehad, ik snap niet hoe dat als nieuws te beschouwen is als proximus het nu overkomt, of dat enkel Antwerpen het voorheeft. Het blijft een stuk software dat elke dag hopelijk wordt aangepast gedebugged enzo wordt. en wat het persoonlijke betreft, GSM zijn zowiezo een stuk ding om paranoia van te worden, nietgetelt het feit dat het een super handig ding is :)
 
C.H. M., Merksem.  
ID: 68713
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 14:57  
 
Deze problemathiek doet zich al langer voor en de technologie staat nog niet op punt.. Klopt allemaal! MAAR de laatste week is ''t echt erg. Heb zelf ook meermaals problemen gehad. Dacht dat m''n toestel ''t probleem was.. Mijn problemen waren vnl dat ik zelf wilde bellen en steeds de melding kreeg "geen bereik" én dat ik aan ''t bellen was en mezelf hoorde, wat bij de andere ook het probleem bleek te zijn.. Overstappen? Waarom ook niet.. Vroeger was proximus de marktleider bij uitstek, maar de laatste tijd zitten alle providers gelijkwaardig inzake kwaliteit! Daarenboven doe je veel voordeel bij andere netwerken.. Echter is dit laatste vaak enkel als je communiceert met gebruikers van hetzelfde netwerk. Wat me tevens brengt bij de reden waarom ik bij proximus blijf!
 
Brian Rosseels, Borgerhout (Antwerpen).  
ID: 68719
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 15:16  
 
ik heb hier met mijn proximus ook allerhande gesprekken gehoord waar ik niets met te maken heb.
 
nico volckeryck, Antwerpen.  
ID: 68728
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 17:47  
 
deze problemen zijn niet van gisteren, ik zelf heb meermaals de opmerking overgemaakt aan proximus, als in beleeft antwoord kreeg ik te horen onze techniekers zijn ermee bezig, als je het beter weet lost het dan zelf op !!! maar ja sponsering en hoogheidswaanzin van dergelijke maatschappijen dat is enige wat telt, wij moeten enkel de faktuur betalen, service telt gewoon weg niet meer,
 
michel carryn, langdorp.  
ID: 68818
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28/12/2007 19:55  
 
Alleen de provincie Antwerpen ? Wij kennen dit probleem al veel langer binnen onze firma en wij zijn gevestigd in Sint-Niklaas. Regelmatig geen verbinding krijgen (of heel lang moeten wachten) of andere personen aan de lijn krijgen. Collega´s onder elkaar die zonder beltoon gewoon direkt het antwoordapparaat te horen krijgen zelfs als die collega niet aan het bellen is ... dagelijkse kost. Mvg, Stefan Verdonck
 
Stefan Verdonck, Beveren-Waas.  
ID: 68886
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
28/12/2007 21:09  
 
Dit klopt inderdaad. Ik heb het zelf meegemaakt en met nare gevolgen!!! M''n vriendin trachtte me te bellen en kwam bij een ander koppel terecht. Resultaat: het ging blijkbaar om een pikant gesprek waardoor ik het heb kunnen uitleggen, en probeer dan maar eens te overtuigen dat jij dat niet was!!! Ze heeft dan zelf nog naar Proximus gebeld die inderdaad bevestigde dat er een algemene storing was op hun netwerk (nu ongeveer al 2 weken geleden) THX Proximus voor de zever die ik gehad heb
 
K Kessels, Zwijndrecht.  
ID: 68907
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)