Auteur Topic: walkie talkie  (gelezen 5073 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 15 wing

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
walkie talkie
« Gepost op: 29 december 2006, 13:53:23 »
veel van de jeugd gebruikt een walkie talkie van het merk topcon weet hier iemand de ferquentie van of kan ik die ergens oppzoeken  of eventueel de ferquentie van de kenwood walkie talkie

grtz 15 wing
2 x yupiteru mvt-7100
antenne  1-scanstick- 1 diamond d-777

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: walkie talkie
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2006, 14:00:22 »
Jij bedoelt vast Topcom en dat zijn PMR portofoons, net als die van Kenwood. Zitten in de 446 MHz.

Gert Jan

  • Gast
Re: walkie talkie
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2006, 15:27:37 »
Citaat van: "15 wing"
veel van de jeugd gebruikt een walkie talkie van het merk topcon weet hier iemand de ferquentie van of kan ik die ergens oppzoeken  of eventueel de ferquentie van de kenwood walkie talkie

grtz 15 wing

Kijk maar even op http://www.pmrforum.nl en dan in het topic algemeen, daar staan de frequenties.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: walkie talkie
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2006, 18:52:05 »
Op die 466 zitten ze ook veel met organisaties van fuiven en allerhande manifestaties. Op die de meeste van die frequenties moet je nu geen zendvergunning hebben van het BIPT. Daarom worden die ook veel gebruikt. Nadeel is dan wel dan jan & alleman erop zit.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: walkie talkie
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2006, 18:53:10 »
Citaat van: "TTT242"
Op die 466

446  ;)

Leen Ansems

  • Gast
Re: walkie talkie
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2006, 19:33:12 »
Citaat van: "TTT242"
Op die 466 zitten ze ook veel met organisaties van fuiven en allerhande manifestaties. Op die de meeste van die frequenties moet je nu geen zendvergunning hebben van het BIPT. Daarom worden die ook veel gebruikt. Nadeel is dan wel dan jan & alleman erop zit.

Ik weet niet hoe het nu is, maar enkele jaren terug kreeg je de vergunning van het BIPT en moest je op het postkantoor zegels kopen en opplakken. Een evenement draaien met PMR materiaal? Mij krijg je er niet voor.
Mvg,
Leen

Gert Jan

  • Gast
Re: walkie talkie
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2006, 20:25:57 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik weet niet hoe het nu is, maar enkele jaren terug kreeg je de vergunning van het BIPT en moest je op het postkantoor zegels kopen en opplakken. Een evenement draaien met PMR materiaal? Mij krijg je er niet voor.
Mvg,
Leen

Je moest eens weten hoe vaak dat gebeurd, zelfs bij grote shows zoals van Marco Borsato werkt de begeleiding met PMR.

Offline 15 wing

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
Re: walkie talkie
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2006, 09:45:48 »
bedankt jongens voor de snelle reacties . ik ga het uitzoeken

bij deze wens ik heel het forum allemaalnon prettige feestdagen toe

grtz 15 wing
2 x yupiteru mvt-7100
antenne  1-scanstick- 1 diamond d-777

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 643
Re: walkie talkie
« Reactie #8 Gepost op: 30 december 2006, 19:18:06 »
Heuh, dat moest idd 446 zijn. :oops: . Van mijn werkt uit hadden wij vroeger portofoons op een speciale freq. Daar moest ook elk jaar voor betaald worden aan het BIPT. Sinds een paar jaar werken we nu op die PMR band met portofoons met een 15 tal kanalen. Die zijn vrij. Soms hoor je wel eens iemand zeggen dat we van de freq af moeten :) . Maar als er teveel radioverkeer is neem ik zo al een andere freq waar niemand op zit. Soms heb je idd ook grappenmakers erop zitten en als je dan met wat ernstige zaken bezig bent is dit niet zo geweldig. Maar dan moet je maar een speciale freq aanvragen.....en dan nog heb je grappenmakers.