Auteur Topic: Trunkview vraagje  (gelezen 2185 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

robertus

  • Gast
Trunkview vraagje
« Gepost op: 13 januari 2006, 11:13:25 »
Even een vraag over de mute functie, ik geloof dat ik hem niet doorheb.

Als ik TV opstart schiet de pc in de mute stand zodat het irritant gejengel niet te horen is. Echter als ik het niet hoor, komt het signaal ook niet bij het programma, dus klik ik het geluid weer aan. Als de scanner ( U 780 xlt)  dan uiteindelijk naar een kanaal springt omdat er verkeer is volgens TV springt de pc weer op mute met gevolg stilte en de werking stopt (hij zoekt niet meer verder of springt niet meer terug naar het controle kanaal).

Is dit een van de driver fouten (geluidskaart), doe ik iets verkeerd, of stel ik nu een hele domme vraag?

Alvast bedankt voor de moeite!

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2006, 12:16:11 »
Citaat van: "robertus"
Echter als ik het niet hoor, komt het signaal ook niet bij het programma, dus klik ik het geluid weer aan.

Onjuist. Als je het geluid niet hoort dan komt het signaal nog wel via de geluidskaart bij TrunkView aan. Dit is waar te nemen aan het 'alive' vakje linksonder met 'Aloha', 'Misc' enz.

De mute zorgt er alleen voor dat het geluid niet uit de speakers komt, maar sluit dus niet de line-in of mic ingang af.

Gr.

robertus

  • Gast
Re: Trunkview vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2006, 12:19:32 »
Bedankt voor je antwoord!

Blijft vreemd, als hij gaat muten stopt hij met wisselen tussen MISC en Aloha. Dit gebeurd zowel bij de mic. inging als bij de lijningang. Evenals ik de filter op 5 zet, stopt hij met decoderen bij de mute..

Ik ga nog even verder zoeken, wie weet, ideeen zijn welkom.

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunkview vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2006, 14:51:06 »
Als je TrunkView opstart moet het datageluid niet meer uit de speakers van je pc komen, een normaal gesprek wél.
Ik neem aan dat je verder alles goed aangesloten hebt?

robertus

  • Gast
Re: Trunkview vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2006, 15:50:29 »
Ik zou niet weten hoe ik het anders moeten aansluiten. Andere programma's werken wel goed (PDW, etc.) Ik ben er nu wel achtergekomen dat (volgens mij) als ik het volume bij 'hoofdvolume output'de mic zachter zet of uit het net lijkt of de pc dit gelijk maar even bij de input doet.

Blijf het vreemd vinden, hier moeten toch meer mensen 'last'van hebben ?

specs geluidskaart:

Realtec HD met 7.1

Pc:

Packard Bell