Auteur Topic: Iemand ervaring met de Black Knight inflatable antenne ?  (gelezen 16611 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bartje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 274
Re: Iemand ervaring met de Black Knight inflatable antenne ?
« Reactie #60 Gepost op: 8 juli 2020, 08:55:04 »
Ik ga aankomend weekend naar texel en neem de black night mee.
Hangt aan een telescoop buis voor een schotel met daarop 2 delen van een telescoop hengel.
Een meter of 5 van de grond ben benieuwd.
Hiervoor gebruikte ik een mobiele discone, redelijk maar niet je van het.
Ik laat het weten.

Kun je al bevindingen delen?

Zo ik begrepen heb zit er een vrij lange dunne draad aan de antenne, met een BNC aansluiting. Geeft dat niet heel veel verlies? En zou je die niet beter in kunnen korten als je dat hele stuk niet nodig hebt?

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: Iemand ervaring met de Black Knight inflatable antenne ?
« Reactie #61 Gepost op: 8 juli 2020, 10:01:49 »
Zo ik begrepen heb zit er een vrij lange dunne draad aan de antenne, met een BNC aansluiting. Geeft dat niet heel veel verlies? En zou je die niet beter in kunnen korten als je dat hele stuk niet nodig hebt?

Als je met deze lengte ‘low loss’ kabel meer ontvangt als met andere antennes lijkt het mij niet dat het veel verlies geeft.
Maar er moet altijd iemand de eerste zijn die het uitprobeert, dus ik zou zeggen ga je gang.
IK ga het niet zijn, ik heb iets goeds waar duidelijk over nagedacht is en dat ga ik niet verprutsen.
Het voordeel van de lengte is wel dat je hem behoorlijk hoog op kunt hangen zonder dat je er verlengstukken aan hoeft te kopppelen.

Ik ben zo tevreden over de kwaliteit van AirAntennas.com dat ik nu ook de nieuwe MilAir magneet voet besteld heb voor op de auto. Ik ben reuze benieuwd naar de prestaties.
Never grow up ‼️

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: Iemand ervaring met de Black Knight inflatable antenne ?
« Reactie #62 Gepost op: 29 juli 2020, 18:47:12 »
Hier, voor degene die de Engelse taal machtig zijn, een uitgebreide test door het blad RADIO USER van de Black Knight :

https://twitter.com/antennaair/status/1288447593832472576?s=21
Never grow up ‼️

Offline debroei

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
Re: Iemand ervaring met de Black Knight inflatable antenne ?
« Reactie #63 Gepost op: 17 april 2022, 11:04:49 »
Iemand enig idee of deze nog ergens te krijgen is? Website is down en zijn twitter suspended :(