Auteur Topic: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?  (gelezen 353 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Gepost op: 22 april 2024, 13:45:07 »
Op www.wouxun.us staat een aankondiging van de AT-D890UV. Lijkt op de D878, maar deze heeft ook AM luchtvaartontvangst, een opnamefunctie en je kan hem laden via een USB-C aansluiting. Aldus https://www.wouxun.us/item.php?item_id=475&category_id=64
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2024, 15:14:58 »
"Analog scrambler"
Mag je die porto in Nederland niet hebben. of mag je die optie niet gebruiken?

Online Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2024, 16:13:31 »
Zowieso mag alleen een zendamateur dit gebruiken en voor de "oude" anytone waren al lang accu's met een usb-c aansluiting leverbaar.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005991718082.html?channel=twinner
(als voorbeeld, ze zijn er goedkoper )

Een zendamateur mag geen scramble apparatuur gebruiken.

URL aangepast door moderator.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2024, 16:24:47 door Johan Beck (URL aangepast) »
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2370
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2024, 16:35:02 »
Zowieso mag alleen een zendamateur dit gebruiken

Bedrijfsmatig met vergunning mag je ze ook gebruiken. Zal weinig voorkomen, ik ken ze niet, maar misschien dual channel watch van analoge en digitale frequentie.
Scramble dient aangemeld te worden.

Online Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Reactie #4 Gepost op: 22 april 2024, 17:43:12 »
Ik bedoelde dat een doorsnee gebruiker deze apparatuur niet in bezit mag hebben, een radioamateur wel, mits er een licentie is, scramble mag je als zendamateur niet gebruiken. Beroepsmatig wel maar dan heb je een vergunning nodig van de RDI op specifieke banden/frequenties.
Je mag ze hebben als handelswaar mits in de oorspronkelijke verpakking en niet zendklaar.
Ook mag je ze als particulier niet gebruiken op de zogenaamde LPD banden, een LPD apparaat mag geen los koppelbare antenne hebben en het uitgangsvermogen is 10 MW.

Bij PMR mag je een maximaal vermogen gebruiken van 500 MW en ook daar mag de antenne niet afneembaar zijn.
De Anytone voldoet aan geen van deze eisen.

Ik ga natuurlijk niet zeggen dat je ze ook niet moet kopen.
Ook kun je de anytone zo aanpassen zodat deze niet meer kan zenden.
Zolang je van het zend knopje afblijft zul je in de praktijk weinig problemen ondervinden.

https://www.veron.nl/nieuws/spelregels-tussen-lpd-en-zendamateurs/
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2024, 18:07:27 »
een LPD apparaat mag geen los koppelbare antenne hebben en het uitgangsvermogen is 10 MW.

Bij PMR mag je een maximaal vermogen gebruiken van 500 MW en ook daar mag de antenne niet afneembaar zijn.
De Anytone voldoet aan geen van deze eisen.

Tnx voor de antwoorden. Je mag als zendamateur de porto dus wel hebben, maar de scramble-optie niet gebruiken, begrijp ik.

Die 10 MegaWatt voor LPD en 500 MegaWatt voor PMR lijkt me ruim voldoende. 😝

Online Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2024, 18:16:39 »
Oops, ik bedoelde milli watt, het lijkt me ook niet goed voor de batterij 😂 die grote vermogens...
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2024, 08:12:33 »
Deze porto is al een hele tijd geleden aangekondigd. Laatste nieuws is dat de beta-testers bijna een exemplaar hebben om te testen. Duurt nog wel even dus.

Ik heb al een handvol D878UV's in diverse soorten en 2 D578UV's. Een 890 kan ik wel gebruiken, als er dan weinig actie is op de HAM banden dan kan ik ook leuk naar vliegtuigen luisteren. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland