Auteur Topic: Russsssst, in de ontvanger.  (gelezen 1856 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Gert Jan

  • Gast
Russsssst, in de ontvanger.
« Gepost op: 26 februari 2005, 13:13:59 »
Ik heb momenteel een SSE RF-notchfilter NF:943/2 tussen mijn antenne en de AOR 5000 aangesloten.
Ik had op een enkele frequentie last van omroep waar dat niet thuishoort, ook wilde ik de s meter wat rustiger krijgen, op VHF hoog (160-170MHz) bleef de s meter uitslaan terwijl er geen signaal aanwezig was.
Na montage van dat filter en het instellen op het sterkste omroepsignaal hier (92.6000MHz) is de rust in de ontvanger/s meter weer wat teruggekeerd.
De omroepzender 92.6000 is nu ongeveer 25db verzwakt en dat is aanzienlijk, ik kan het dus ook iedereen aanbevelen.
Geen enkele zender is zwakker geworden, dat is ook wel mooi :twisted:

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Russsssst, in de ontvanger.
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2005, 18:39:44 »
Citaat
Ik heb momenteel een SSE RF-notchfilter NF:943/2 tussen mijn antenne en de AOR 5000 aangesloten.

Ik vind het notchfilter ook een uitkomst hoor! Die 'PTT-toren' hier in de Waarderpolder verpest een hoop maar door die notchfilter wordt hetluisteren veel aangenamer...

Gert Jan

  • Gast
Re: Russsssst, in de ontvanger.
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2005, 22:34:38 »
Welk merk en type heb jij, en op welke frequentie heb jij hem afgeregeld?
Ik heb nu gezien dat ik op 86Mhz toch een pietsje minder signaal overhoud maar dat heb ik er graag voor over als de rest 100% gelijk blijft maar ook weer een stukje rustiger in ontvangst.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Russsssst, in de ontvanger.
« Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2005, 05:59:08 »
Citaat
Welk merk en type heb jij, en op welke frequentie heb jij hem afgeregeld?

Ik gebruik deze: http://www.thiecom.de/shop1/index.html? ... ilter.html
Ik heb hem afgeregeld ergens rond de 94/95 MHz, ik dacht 94.3 MHz dat bij mij roet in het eten gooit.

Citaat
Ik heb nu gezien dat ik op 86Mhz toch een pietsje minder signaal overhoud maar dat heb ik er graag voor over als de rest 100% gelijk blijft maar ook weer een stukje rustiger in ontvangst.

Klopt ja, ik lever ook wat in op VHF-laag. Op VHF-hoog en UHF heb ik geen verschil met of zonder notchfilter.