Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Antenne bevestiging probleempje

(1/6) > >>

Johan Beck:
Ik heb hier een mooie UHF antenne die ik voor mijn nieuwe antennepark wil gaan gebruiken.
Probleem is alleen de bevestiging.
Dit model dien je op een stuk pijp te bevestigen met aan de binnenzijde schroefdraad.

Ik heb het al geprobeerd met diverse zijbeugels om de antenne dan zo aan de mast te bevestigen maar dat werkt toch niet helemaal lekker.
Wie weet hier een oplossing voor?



Dit leek even te werken maar het zit ook niet helemaal lekker.
Bij een beetje wind ben ik bang dat de antenne er uit valt.

Remon:
Je zou zelf een L-beugeltje kunnen maken met een gat van 2,54 cm in het midden of een stukje buis met binnendraad (1"-14 TPI) kunnen gebruiken in het huidige beugeltje. Maar AC Antennas (en andere fabrikanten) hebben kant en klare oplossingen:

N275FW: in dezelfde stijl als Procom antennes.
N171F/N172F/N174F: simpel hoekbeugeltje.
N280-01F: alleen een buisje met binnendraad, te gebruiken in je huidige beugel?

Niet kopen:
N162F: zie je veel te koop, wordt ook bij sommige antennes meegeleverd, deze kan je niet aan een mast/buis monteren, maar enkel aan een vlak oppervlak vastschroeven.
N157F: zie je ook veel, maar enkel te gebruiken op hele dunne buizen (20 tot 26 mm).

Remon:
Of (bewerktijd vorige bericht was verstreken):

Het gedeelte boven de moer (waar de sticker zit) opvullen met rubber (oude fietsband), een stuk leer van een oude riem/schoen, of omwikkelen met tape, zodat de dikte gelijk is en dan daar de huidige beugel/klem op zetten.

Johan Beck:
Ik wil het toch wel een beetje degelijk hebben.
De klem die ik nu heb is in principe wel goed, alleen kan ik er niet echt een mooi boutje in draaien om de antenne vast te klemmen.

Remon:

--- Citaat van: Johan Beck op 18 april 2024, 13:47:05 ---Ik wil het toch wel een beetje degelijk hebben.
De klem die ik nu heb is in principe wel goed, alleen kan ik er niet echt een mooi boutje in draaien om de antenne vast te klemmen.
--- Einde van citaat ---

Het huidige beugeltje is te krap voor het dikste gedeelte (exclusief moer) van de antenne? Dan werken mijn ideetjes (rubber/leer/tape) uit het vorige bericht niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie