Auteur Topic: antenne  (gelezen 2948 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline korsuize

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 93
antenne
« Gepost op: 13 juni 2021, 15:22:32 »
wie heeft er ervaring met deze antenne Albrecht 61680 SKY-SCAN Mag 1300 ik wou hem kopen voor mijn scanner
grtpiet

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: antenne
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2021, 15:28:32 »

Offline korsuize

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 93
Re: antenne
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2021, 16:34:07 »
wat moet ik dan nemen het is voor binnen en op de reling van balkon ik kan niets anders zetten
grt piet

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: antenne
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2021, 07:41:54 »
Dan volgt de alom bekende vraag: wat wil je gaan ontvangen?

Gr, Sven

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: antenne
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2021, 07:03:05 »
Piet je kan eens kijken op Youtube voor de "flowerpot antenne" deze is zelf te maken en eenvoudig .

Offline korsuize

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 93
Re: antenne
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2021, 16:49:52 »
dat gaat niet gerrit63 want ik zit in een verpleeg huis en ben rechts hellemaal verlamt
grt piet

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: antenne
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2021, 21:59:02 »
dat gaat niet gerrit63 want ik zit in een verpleeg huis en ben rechts hellemaal verlamt
grt piet

Sorry ,dat was mij niet bekend , misschien dat iemand hier  dat kan maken ,en het materiaal heeft ?

Offline debroei

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
Re: antenne
« Reactie #7 Gepost op: 4 juli 2021, 12:47:50 »
Wat je kunt overwegen,
Op marktplaats kun je voor weinig een standaard kopen bijvoorbeeld voor een satelietschotel (die op de camping woden gebruikt) .
(Ik heb er zelf een overgenomen voor minder dan 10 euro).

Hierop kun je eenvoudig binnenshuis een discone of scanner antenne vast maken. Eventueel zet je deze opstelling op het balkon of voor het raam.
Ik heb hem op zolder staan omdat ik geen antennes kan en wil plaatsen op dak. Buiten antenne is altijd het beste, maar als second best voldoet dit.
Je kunt ook voor de frequentie die je wilt beluisteren een antenne kopen. Ik heb vorige week nog 2 Procom antennes gekocht voor 420-450 mhz. Heb 12,50 voor 2 antennes betaald.
Ik gebruik deze voor Tetra ontvangst middels SDR en deze antennes werken zelfs binnenshuis 10x beter dan welke scanner stick of antenne ook. Vanuit Noordwijk pak ik met gemakt frequenties op uit Den Haag en Amsterdam.

Offline debroei

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 57
Re: antenne
« Reactie #8 Gepost op: 4 juli 2021, 13:10:00 »


Je kunt eens zoeken op mobile antenna tripod voor wat voorbeelden qua opstelling.
Eventueel hier een filmpje wat betreft het idee, SWR is in geval van luisteren en niet zenden niet van belang.