Auteur Topic: UBC125XLT Close Call Lockout  (gelezen 1210 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JKCTech

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
    • JKCTech.nl
UBC125XLT Close Call Lockout
« Gepost op: 20 mei 2021, 20:05:07 »
Hallo!
Ik heb een probleempje met de Close Call van mijn scanner. Nu wil het feit dat ik binnen 100 meter van een politiebureu woon en ik iedere 30 seconden ge-earblast word door P2000 meldingen die van hun zendmast afkomen... (169.65Mhz) En aangezien P2000 zendingen data bevatten i.p.v. echt "geluid" zijn ze niet zo prettig aan mijn oren. Ik kan natuurlijk de gehele band van 137-174Mhz uitzetten in het CC menu maar ik wil zo min mogelijk mislopen aan ontvangst.

Ik heb geprobeerd om een (temporary) lockout te zetten op die frequentie na 1 close call hit (Dus in het Close Call Register) maar dat heeft niks gedaan.

Ik heb ook geprobeerd om P2000 in 1 van mn banken te saven en daar een permanent lockout te geven maar ook dat helpt niet helaas.

Is er iets wat ik over het hoofd zie of kan ik beter mijn "verlies" nemen en die band uitzetten voor Close Call?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: UBC125XLT Close Call Lockout
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2021, 21:00:10 »
Met de search editor van Butel de bank verkleinen tot 169 MHz, en 2e bank maken vanaf 170 MHz?

Offline JKCTech

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
    • JKCTech.nl
Re: UBC125XLT Close Call Lockout
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2021, 22:21:38 »
Na een flink tijdje ploeteren brn ik er achter gekomen dat lock-outs via het bank menu geen invloed hebben op de close call lockouts maar je dit specifiek moet doen vanuit search modus.

Mocht iemand dit probleem ook ervaren: Ga in search modus, hold, typ een frequentie in, en DAN kun je een (al dan niet tijdelijke) lockout aanzetten... Heb het achteraf gevonden in de manual maar stond een beetje onduidelijk omschreven.

Met de search editor van Butel de bank verkleinen tot 169 MHz, en 2e bank maken vanaf 170 MHz?

Klinkt als een goede workaround voor eventuele andere problemen, thanks!