Auteur Topic: Welke digitale scanner aanschaffen?  (gelezen 2031 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Olivier

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Brussels Belgium Uniden 3600XLT
Welke digitale scanner aanschaffen?
« Gepost op: 14 april 2021, 13:01:30 »
Hallo iedereen

nu alles meer en meer digitaal wordt had ik graag een digitale scanner aangekocht.....
nu heb ik al redelijk wat topics hieromtrent doorgenomen maar hierdoor ga ik nog meer twijfelen.
Van elk model( en dan heb ik het hier over de Whistler trx1,Unhiden sds100 en AOR dv10) lees ik bij meerdere gebruikers dat dit niet aan hun wensen voldoet.....of zelfs ronduit slecht is?

Zijn er hier ook personen die tevreden zijn over een bepaalde digitale (draagbare) scanner en zoja dewelke en waarom?

Waarvoor zou ik hem gebruiken?
zowel thuis met buitenantenne als draagbaar.Ik zit op ongeveer 7km vogelvlucht van Brussel.
Maar graag had ik ook een toestel dat mee te nemen is op locatie en automatisch een sterk (digitaal) signaal in de buurt laat horen zonder vooraf frequenties te kennen en te programmeren. vb in de zomer aan de kust voor de redders of op een plaatselijk evenement....
Of is het nog wat wachten op een nieuw model in de toekomst ?
Ik weet het, het is een vraag die misschien al veel gesteld is maar ik zie echt door het bos de bomen niet meer  ;D

Kan er mij iemand wat raad of ervaringen met zijn toestel meegeven aub?

Alvast bedankt!

Olivier

Offline wattman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 101
Re: Welke digitale scanner aanschaffen?
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2021, 16:46:41 »
Ik ben wel tevreden over de AOR DV-10, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik deze alleen voor het ontvangen van Tetra gebruik. Mijn ervaring is een goede ontvangst, ook bij vrij zwakke signalen verstaanbaar.
Enige opmerking die ik verder kan maken is dat ik de indruk heb dat al binnen vrij korte tijd de meegeleverde oplaadbare akku sneller gaat leeglopen - hij gaat nu 'slechts' 5 uur mee.
Volgens de handleiding mogen in de tevens bijgeleverde pack voor losse 6xAA batterijen geen oplaadbare batterijen geplaatst worden. Dan wordt uiteindelijk voor een dagje meenemen elke keer 6xAA alkaline batterijen investeren een dure zaak. Er wordt - ook hier op het forum - wel een goedkoper alternatief voor de vervanging van de akku genoemd, maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

Offline Olivier

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Brussels Belgium Uniden 3600XLT
Re: Welke digitale scanner aanschaffen?
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2021, 16:00:57 »
ok, bedankt voor de reactie
Ik denk dat het de Whistler gaat worden.

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: Welke digitale scanner aanschaffen?
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2021, 16:25:08 »
ok, bedankt voor de reactie
Ik denk dat het de Whistler gaat worden.

Ga je geen spijt van krijgen!
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne