Auteur Topic: Sentinel  (gelezen 2884 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Patman

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
  • Patrick
Sentinel
« Gepost op: 11 november 2020, 15:33:17 »
Kan iemand mij zeggen welke versie van Sentinel gebruikt moet worden op de 3600xlt.
Ik werkte met versie 1.07_05 maar deze ondersteunde geen NXDN, daarom overgegaan op versie 2.02 rev01, deze kon blijkbaar mijn favorietenlijst niet inlezen.
In ARC bleek alles normaal maar Sentinel bleek hier niet mee akkoord.
Na veel zitten klooien beslist om "Clear User Data" te doen en alles opnieuw te programmeren maar zit nu met de foutmelding:
"SD Card File Error Use Sentinel Clear User Data operation to initalize SD Card"
Ik kan hem zelfs niet meer uit zetten.
Iemand ervaring met dit probleem ? Ik hoor het graag...

Met Dank.
UBC50XL - Realistic2005 - UBC3500XLT - UBCD3600XLT - Diamond SRH940 - Diamond SRH701 - Selfmande Discone

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 670
Re: Sentinel
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2020, 18:19:22 »
Volgens mij werkt alleen de versie die op de sd kaart meegeleverd is.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Warlord32

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 501
Re: Sentinel
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2020, 19:12:22 »
Kan iemand mij zeggen welke versie van Sentinel gebruikt moet worden op de 3600xlt.
Ik werkte met versie 1.07_05 maar deze ondersteunde geen NXDN, daarom overgegaan op versie 2.02 rev01, deze kon blijkbaar mijn favorietenlijst niet inlezen.
In ARC bleek alles normaal maar Sentinel bleek hier niet mee akkoord.
Na veel zitten klooien beslist om "Clear User Data" te doen en alles opnieuw te programmeren maar zit nu met de foutmelding:
"SD Card File Error Use Sentinel Clear User Data operation to initalize SD Card"
Ik kan hem zelfs niet meer uit zetten.
Iemand ervaring met dit probleem ? Ik hoor het graag...

Met Dank.

https://wiki.radioreference.com/index.php/Sentinel_(Uniden_software)#BCDx36HP_Sentinel

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 670
Re: Sentinel
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2020, 19:35:31 »
Die heb ik in het verleden ook geprobeerd, kon het toen niet aan de praat krijgen met de 3600
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Warlord32

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 501
Re: Sentinel
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2020, 19:47:49 »
Die heb ik in het verleden ook geprobeerd, kon het toen niet aan de praat krijgen met de 3600

en wat wil dan niet ?

Offline Warlord32

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 501
Re: Sentinel
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2020, 19:58:14 »
Kan iemand mij zeggen welke versie van Sentinel gebruikt moet worden op de 3600xlt.
Ik werkte met versie 1.07_05 maar deze ondersteunde geen NXDN, daarom overgegaan op versie 2.02 rev01, deze kon blijkbaar mijn favorietenlijst niet inlezen.
In ARC bleek alles normaal maar Sentinel bleek hier niet mee akkoord.
Na veel zitten klooien beslist om "Clear User Data" te doen en alles opnieuw te programmeren maar zit nu met de foutmelding:
"SD Card File Error Use Sentinel Clear User Data operation to initalize SD Card"
Ik kan hem zelfs niet meer uit zetten.
Iemand ervaring met dit probleem ? Ik hoor het graag...

Met Dank.

https://wiki.radioreference.com/index.php/Sentinel_(Uniden_software)#BCDx36HP_Sentinel

gebruik hier zelf gewoon arc verder niks  alleen firmware via sentinel

Offline Patman

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
  • Patrick
Re: Sentinel
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2020, 18:30:58 »
Ondertussen al een heel stuk verder en" SD Card Formatter "gedownload, kaartje wel 2x moeten formatteren,
want eerste maal was ik vergeten het vakje "CHS format adjusment" aan te vinken.
Ook terug oude versie van Senitel (waar de setup van op de scanner staat) geinstalleerd en dan "Clear User Data" laten draaien en klaar.
Alleen kon hij geen identificatie geven van het toestel, dat is in feite het Volume label van het kaartje.
Deze kladblok setupfile kan je dan wisselen in de map BCDx36HP op het kaartje.
Achteraf Sentinel 2.02 rev 01 opgestart maar terug foutmeldingen, dus ik denk wel dat het aan deze versie ligt.
Spijtig ondersteund oudere versie geen NXDN.
Maar zoals je al zei Warlord32 gewoon misschien alleen ARC gebruiken.
UBC50XL - Realistic2005 - UBC3500XLT - UBCD3600XLT - Diamond SRH940 - Diamond SRH701 - Selfmande Discone

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 670
Re: Sentinel
« Reactie #7 Gepost op: 12 november 2020, 18:53:22 »
Die heb ik in het verleden ook geprobeerd, kon het toen niet aan de praat krijgen met de 3600

en wat wil dan niet ?

De versies op die pagina zijn niet geschikt voor de 3600, mijn scanner was niet zichtbaar voor de software. Was toen vergeten dat de originele versie op de sd kaart stond.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.