Auteur Topic: Initial Varel  (gelezen 8501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wytsepyt

  • Gast
Initial Varel
« Gepost op: 3 oktober 2004, 18:02:39 »
Van welke frequentie maakt dit bedrijf gebruik? Het gaat hier om de porto's die gebruikt worden bij het Fries Museum in Leeuwarden..

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Initial Varel
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2004, 18:08:36 »
455.8100
455.8900
455.9300

Viper

  • Gast
Re: Initial Varel
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2004, 20:43:00 »
zijn dit algemene freq voor heel nederland of alleen voor dat museum?

groetjes David

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Initial Varel
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2004, 20:50:14 »
Of ze algemeen zijn voor Varel weet ik niet, het zijn wel 3 landelijke kanalen voor diverse toepassingen. In mijn database heb ik ze in ieder geval staan als Varel Security Friesland BV, Leeuwarden.
Op de site van de Kamer van Koophandel staat echter dat dit bedrijf is uitgeschreven uit het handelsregister.

wytsepyt

  • Gast
Re: Initial Varel
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2004, 08:47:17 »
Kwam hier op na het volgende bericht:

Straling bij museum belet afsluiten auto  
LEEUWARDEN - Wie zijn auto voor het Fries Museum in Leeuwarden parkeert, kan tot de ontdekking komen dat de afstandsbediening voor het afsluiten van de auto niet functioneert. Waar de straling vandaan komt die de elektronica stoort, is echter een raadsel.

Het probleem doet zich bij diverse merken en types voor. Van Mercedes, Citro ën en Mitsubishi is bekend dat ze met het euvel kampen. Die conclusie trekt Bob de Jong, die de afgelopen weken van verschillende klanten in zijn muziekwinkel naast het museum opmerkingen heeft gehad. ,,Dan ga je je toch afvragen hoe dat komt."

Volgens beveiligingsbedrijf Initial Varel uit Groningen, dat de beveiligingsinstallatie van het Fries Museum heeft aangelegd, moet het probleem worden veroorzaakt door draadloze apparatuur. ,,De bron van deze ellende heeft straling en een frequentie. Wij leggen alleen beveiligingssystemen aan met bedrading. Het komt dus van dingen als portofoons of draadloze koptelefoons."

De suppoosten van het museum maken gebruik van portofoons. Maar of die de oorzaak vormen, is zonder meting niet met zekerheid vast te stellen. Of het museum nog een advies heeft voor bezoekers die voor de deur willen parkeren? Medewerker Mart van Gelderen: ,,De auto even verderop zetten."

Kan me dus neit voorstellen dat dit bedrijf plotseling failliet is...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Initial Varel
« Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2004, 08:56:26 »
De vestiging Leeuwarden van Varel kan dus best opgeheven zijn en werkt men vanuit een andere lokatie. Er staat trouwens ook alleen dat Varel de beveiligingsinstallatie van het Fries Museum heeft aangelegd. Er staat nergens dat de suppoosten die met portofoons rondlopen ook van Varel zijn. Dat is toch wel een wezenlijk verschil.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Initial Varel
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2004, 08:58:32 »
Citaat van: "wytsepyt"
Straling bij museum belet afsluiten auto  
LEEUWARDEN - Wie zijn auto voor het Fries Museum in Leeuwarden parkeert, kan tot de ontdekking komen dat de afstandsbediening voor het afsluiten van de auto niet functioneert. Waar de straling vandaan komt die de elektronica stoort, is echter een raadsel. De suppoosten van het museum maken gebruik van portofoons. Maar of die de oorzaak vormen, is zonder meting niet met zekerheid vast te stellen.

Sjong jonge jonge zeg, wie verzint toch weer zoiets, het lijkt de Telegraaf wel.

wytsepyt

  • Gast
Re: Initial Varel
« Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2004, 09:34:18 »
Dat wou ik dus ff uitzoeken..:).
Denk idd dat je gelijk hebt. Varel bv in Leeuwarden bestaat niet meer. In groningen echter nog wel. Dan heb ik dus verkeerd gelezen.
Van welke frequentie maken deze suppoosten dan gebruik?

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Initial Varel
« Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2004, 09:55:34 »
Citaat van: "wytsepyt"
Van welke frequentie maken deze suppoosten dan gebruik?

Maak daar nou eens een project van en probeer er eens achter te komen.

Ron.

wytsepyt

  • Gast
Re: Initial Varel
« Reactie #9 Gepost op: 4 oktober 2004, 09:57:34 »
Ben bezig..:). Maar aangezien hier de kenners zitten is dit meestal de snelste manier..;)

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Initial Varel
« Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2004, 10:01:59 »
De kenners hier, hebben door te zoeken hun kennis verkregen!

Het valt daarom ook erg op dat er zowel hier als in de NG regelmatig vragen komen zonder eerst zelf iets te ondernemen.

Nu ben jij wel zelf bezig met zoeken, maar er zijn genoeg "luisteraars"die er zelf niets aandoen en zelf ook geen bijdrage doen met het geven van freq's.

Ron.

wytsepyt

  • Gast
Re: Initial Varel
« Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2004, 12:32:40 »
Gelukkig, ben niet de enige dus die zich daar aan ergert...

Ik probeer eerst altijd zelf zoveel mogelijk uit te zoeken, zoek scannerforum en NG ff af of het onderwerp niet bestaat en als ik zelf in google ook nix kan vinden, dan post ik hier....

wytsepyt

  • Gast
Re: Initial Varel
« Reactie #12 Gepost op: 12 november 2004, 11:41:15 »
Waarschijnlijk is het deze:

455.9300

De afstandsbedieningen van de drie type's auto's werken namelijk op:

433.9200

Zou dus zo kunnen zijn dat dit op elkaar stoort...

Loesje

  • Gast
ffe probleempje uit de lucht halen
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2005, 23:26:02 »
Initial Varel is de installateur alarmsystemen en geen bewaking zoals eerder gesuggereerd wordt. Men heeft een eigen meldkamer (PAC)waar de systemen aangesloten zitten. Eve ter info  ;)