Auteur Topic: Forum niet of nauwelijks bereikbaar  (gelezen 316 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 464
Forum niet of nauwelijks bereikbaar
« Gepost op: 26 februari 2024, 13:10:11 »
Ik ga niet ieder uur aangeven of ik wel of niet het forum op kom, maar de laatste twee weken is het dik knudde. Hoogtepunt was vandaag waar ik pas sinds 14:00uur het forum weer op kan.

Ik weet dat op 19 februari jl. werd aangegeven dat het bekend is en dat er aan gewerkt wordt. Maar misschien is het handig om, in plaats van een slotje, regelmatig een update te geven over de stand van zaken. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn. Nu is het niet alleen irritant dat het forum niet bereikbaar is maar je weet ook niet of het probleem aan jouw kant zit of dat er meerdere forumleden met dit probleem zitten.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Forum niet of nauwelijks bereikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2024, 13:17:06 »
Je was niet de enige hoor, niemand kon er op.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Forum niet of nauwelijks bereikbaar
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2024, 13:43:03 »
Ik ga niet ieder uur aangeven of ik wel of niet het forum op kom, maar de laatste twee weken is het dik knudde. Hoogtepunt was vandaag waar ik pas sinds 14:00uur het forum weer op kan.

Ik weet dat op 19 februari jl. werd aangegeven dat het bekend is en dat er aan gewerkt wordt. Maar misschien is het handig om, in plaats van een slotje, regelmatig een update te geven over de stand van zaken. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn. Nu is het niet alleen irritant dat het forum niet bereikbaar is maar je weet ook niet of het probleem aan jouw kant zit of dat er meerdere forumleden met dit probleem zitten.

Ik vind deze toon wel erg onprettig. Ik merk op veel vlakken (niet alleen op dit forum) dat iedereen altijd maar geïnformeerd wil worden. Wil je dan dat we elke dag laten weten "dat we nog niets weten"? Want zo zit de vork wel in de steel. We hebben nauw contact met de hosting partij en zij hebben aangegeven (lees: onderkend) dat er een probleem aan hun kant is. Daar is men mee bezig en dan is voor ons de casus klaar.

Als de zaken nog steeds niet goed functioneren dan willen we best opnieuw aan de bel trekken, maar niet op basis van bovenstaande toon.

Afgelopen dag heeft het forum overigens volledig plat gelegen en dat had niets te maken met het eerdere bereikbaarheidsprobleem, de database was gecrashed.

Daarom deze maar even op slot, vooral door de toonzetting. En het feit dat leden niet bepalen wanneer een onderwerp wel/niet op slot gaat.