Auteur Topic: Uitleg gebruik Frequentie Database  (gelezen 72005 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #75 Gepost op: 2 mei 2021, 09:39:09 »
Als een frequentie in combinatie met de plaats al bestaat, dan krijg je nu een melding dat je de gebruiker moet checken tegen de bestaande gebruikers.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #76 Gepost op: 2 mei 2021, 13:19:18 »
mischien de databese aleen aanpasbaar maken als ze hier een acount hebben en bv 50 berichten hebben gepost ofzo?

De database en het forum staan niet aan elkaar gekoppeld, dus dat wordt lastig.

Online tom

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #77 Gepost op: 2 mei 2021, 19:32:35 »
mischien de databese aleen aanpasbaar maken als ze hier een acount hebben en bv 50 berichten hebben gepost ofzo?

De database en het forum staan niet aan elkaar gekoppeld, dus dat wordt lastig.

oke dat wist ik niet weer iets geleerd
ik woon in boutersem(België)
ben in bezit van de ubc 125 xlt en de AOR DV-10 maar daar moet ik nog mee leren werken

Offline Poema71

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #78 Gepost op: 5 augustus 2021, 13:52:45 »
Kan er een veld bij? datum toegevoegd/gewijzigd? soms wel handig om te kijken of ze oud/nieuw/gewijzigd zijn.
Of een knop ofzo, als freq ouder dan 1 jaar is word ie rood en als nog aktief is druk op de knop en word groen ofzo..
3x SDR Dongle
UBC 760XLT
Diamond X30 (@7m)- X510 (@14m) - Discone (@7m) - GP 70cm band (@8m)

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #79 Gepost op: 5 augustus 2021, 17:59:02 »
Leuk idee, ik zet het op de lijst. Eerst een beetje genieten van de vakantie.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #80 Gepost op: 13 september 2021, 01:48:12 »
Kan er een veld bij? datum toegevoegd/gewijzigd? soms wel handig om te kijken of ze oud/nieuw/gewijzigd zijn.
Of een knop ofzo, als freq ouder dan 1 jaar is word ie rood en als nog aktief is druk op de knop en word groen ofzo..

Dat laatste is zeker ook een goed idee.....  een veld van last heard ofzo, zodat je kan zien of een frequentie nog actueel is.
Heb je 'm gehoord dan kun je het aangegeven in de database. Al of niet met datum of op kleur.  
Zo wordt de betrokkenheid verhoogd en zijn mensen meer genegen te luisteren of gebruikers in hun eigen regio nog actueel zijn.
Groeten van Michel

Offline Gé Nius

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #81 Gepost op: 14 september 2021, 15:56:36 »
Beste allemaal, na ongeveer 15 jaar heb ik mijn Yupiteru 7000 weer eens tevoorschijn gehaald en nieuwe batterijen in gestopt. Op zoek naar leuke frequenties ben ik uiteraard hier en bij de database terecht gekomen, maar is er ergens een .xls of .csv te downloaden met frequenties? Vroeger kocht ik iedere 2 jaar de nieuwe frequentiegids (ieder jaar vond ik een beetje overdreven) en ik vond het heerlijk om alleen maar door die overzichten te bladeren. Ik snap dat ik met mijn tijd mee moet en het papier voor een beeldscherm is ingeruild, maar dat bladeren lijkt me weer geweldig!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #82 Gepost op: 14 september 2021, 16:55:40 »
Beste allemaal, na ongeveer 15 jaar heb ik mijn Yupiteru 7000 weer eens tevoorschijn gehaald en nieuwe batterijen in gestopt. Op zoek naar leuke frequenties ben ik uiteraard hier en bij de database terecht gekomen, maar is er ergens een .xls of .csv te downloaden met frequenties? Vroeger kocht ik iedere 2 jaar de nieuwe frequentiegids (ieder jaar vond ik een beetje overdreven) en ik vond het heerlijk om alleen maar door die overzichten te bladeren. Ik snap dat ik met mijn tijd mee moet en het papier voor een beeldscherm is ingeruild, maar dat bladeren lijkt me weer geweldig!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Wellicht helpt dit je een klein beetje opweg..... https://deltascannerzeeland.nl/tabellen/
Groeten van Michel

Offline Gé Nius

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #83 Gepost op: 15 september 2021, 15:11:16 »
Dank je wel. Ik was hier al geweest voordat ik de vraag hier stelde. Ik was daar begonnen om met een paar standaard zoektermen grote lijsten te downloaden, alleen toen bedacht ik mij dat er vast wel meer mensen zijn met dezelfde vraag. Een compleet .xls of .csv is veel makkelijker. Maar blijkbaar wordt die vraag dus niet vaker gesteld?

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #84 Gepost op: 19 november 2021, 09:31:50 »
Ik kan al dagen niet meer inloggen op frequentiedatabase.nl Hebben hier meer mensen last van?

Groet Corné

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 610
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #85 Gepost op: 19 november 2021, 10:23:36 »
Hier werkt alles normaal met de database

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #86 Gepost op: 19 november 2021, 10:57:05 »
Ja kom er net achter als ik naar frequentiedatabase.eu ga dan kan ik wel inloggen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #87 Gepost op: 19 november 2021, 10:58:28 »
Dat is ook het enige juiste adres.

Offline Ron

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
    • pd8rsp
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #88 Gepost op: 20 augustus 2022, 17:31:42 »
Dit zal vast al eens gepost zijn maar ik kan het niet zo snel vinden en zie dat er vele verschillende manieren zijn in de database om een tetra netwerk in te voeren. In de bijlage 1 manier zoals bij RET gedaan is maar geen idee of dit de juiste is.

Heb nu paar keer een Tetra in willen voeren maar in de frontend ziet het er dan niet uit of staan velden op de verkeerde plaats, ik zal vast iets fout doen. Dus daarom de vraag: hoe willen de beheerders bij voorkeur dat Tetra netwerken in de database genoteerd worden dan kan ik dat in een keer goed doen?

Zo staat bv RET er nu in:
RET Openbaar Vervoer
Type: TETRA
CC: 1
TS:
TG(s): MCC 204 MNC 3071

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Uitleg gebruik Frequentie Database
« Reactie #89 Gepost op: 20 augustus 2022, 17:42:04 »
MCC en MNC moet je invullen in het veld; Omschrijving: Talkgroups, eigen aantekeningen, opmerkingen.