Auteur Topic: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland  (gelezen 143488 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #330 Gepost op: 13 juli 2023, 14:45:27 »
Waar kan je voor Noord-Oost Gelderland een lijst die up-to-date vinden? Op dit forum staan de voertuigen met nummers er niet. Iemand een idee waar ik ze wel kan vinden?

een lijst weet ik zo niet
Het is allemaal beginnend met 08201XX en dan de roepnummer van de auto er achter.
Globaal:
21-29 Apeldoorn
50-55 Doetinchem
56-60 Winterswijk
80-90 Elburg e.o
61-64 Zutphen

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #331 Gepost op: 13 juli 2023, 15:17:08 »
Bedankt

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 732
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #332 Gepost op: 13 juli 2023, 20:46:53 »
Een ovdg vervoert nooit. Denk eerder een foutje vanaf meldkamer. Heb ook B1 Reanimatie wel eens voorbij zien komen.

Waarom foutje meldkamer? Als iemand (wie dan ook) aan een incident wordt gekoppeld dan verschijnt automatisch de alarmtekst die bij die melding hoort. Het is dan aan de centralist om die te laten staan of er "contact MKA" van te maken. Dus het zal een bestaand incident in GMS geweest zijn, of daar nu wel of geen ambulance aan gekoppeld was.

ok en de centralist dacht bij de reanimatie van “laat ik er even B1 voor zetten”🤣
Kan je vertellen dat ik 152 en 154 bij die melding met veel kabaal tegen kwam.

Je weet het niet en je doet een onrealistische gok.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #333 Gepost op: 13 juli 2023, 21:30:08 »
ok en de centralist dacht bij de reanimatie van “laat ik er even B1 voor zetten”🤣
Kan je vertellen dat ik 152 en 154 bij die melding met veel kabaal tegen kwam.

Zucht. Het heeft geen zin om dingen uit te leggen, ik laat je maar even in de waan dat het een fout of grap is van de meldkamer. Prima...

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #334 Gepost op: 13 juli 2023, 22:41:09 »
Nou je spreekt je zelf toch tegen…?
Je zegt dat het systeem automatisch de melding en prioriteit aanmaakt.
Er komt een melding van reanimatie en dan maakt het systeem er volgens jou dus een B rit van….?
En vervolgens komen ze binnen enkele minuten met A1 voorbij rijden. Logisch toch dat ik dan denk dat het een foutje was… uiteraard ga ik er niet vanuit dat ze op de meldkamer grapjes zitten uit te halen in zo’n situatie.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #335 Gepost op: 14 juli 2023, 12:06:19 »
Nou je spreekt je zelf toch tegen…?
Je zegt dat het systeem automatisch de melding en prioriteit aanmaakt.
Er komt een melding van reanimatie en dan maakt het systeem er volgens jou dus een B rit van….?
En vervolgens komen ze binnen enkele minuten met A1 voorbij rijden. Logisch toch dat ik dan denk dat het een foutje was… uiteraard ga ik er niet vanuit dat ze op de meldkamer grapjes zitten uit te halen in zo’n situatie.

Je snap niet hoe de meldkamer werkt zo te zien.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #336 Gepost op: 14 juli 2023, 12:13:38 »
Nee maar dat kan toch ook..? Nooit geweest of mee gewerkt.. ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #337 Gepost op: 14 juli 2023, 12:31:11 »
Nee maar dat kan toch ook..? Nooit geweest of mee gewerkt.. ;)

Je neemt ook niets aan en maakt er een soort lolletje van door de schuld bij de meldkamer te leggen.

Vwb dit onderwerp en voor nu; einde discussie.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #338 Gepost op: 14 juli 2023, 13:12:50 »
Een ovdg vervoert nooit. Denk eerder een foutje vanaf meldkamer. Heb ook B1 Reanimatie wel eens voorbij zien komen.

Waarom foutje meldkamer? Als iemand (wie dan ook) aan een incident wordt gekoppeld dan verschijnt automatisch de alarmtekst die bij die melding hoort. Het is dan aan de centralist om die te laten staan of er "contact MKA" van te maken. Dus het zal een bestaand incident in GMS geweest zijn, of daar nu wel of geen ambulance aan gekoppeld was.

Ik opperde, foutje meldkamer omdat ik er vanuit ging dat de melding handmatig wordt ingetypt. Jij geeft aan dat die automatisch met het systeem gebeurd. Dan stel ik kennelijk een moeilijke vraag als ik vraag hoe het dan kan dat er bij een melding B1 komt te staan voor een reanimatie oproep.

ok en de centralist dacht bij de reanimatie van “laat ik er even B1 voor zetten”🤣
Kan je vertellen dat ik 152 en 154 bij die melding met veel kabaal tegen kwam.

Zucht. Het heeft geen zin om dingen uit te leggen, ik laat je maar even in de waan dat het een fout of grap is van de meldkamer. Prima...

Zoals je hier aangeeft is het geen Fout van de centralist (en geen grap) dus dan ben ik benieuwd hoe het dan kan dat een melding ''blijkbaar'' automatisch wordt gegenereerd met B1.

Offline jeepeej38

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 175
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #339 Gepost op: 14 juli 2023, 14:23:12 »
0820225   MKA Noord- en Oost-Gelderland (Medisch Manager Ambulancezorg)

Valt de MMAz onder de RAV - GHOR ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #340 Gepost op: 14 juli 2023, 14:23:50 »
Onder de RAV.

Citaat
De medisch manager ambulancezorg is binnen de regionale ambulancevoorziening (RAV) verantwoordelijk voor de borging van de medische aspecten van de ambulancezorgverlening.

Citaat
De RAV is eindverantwoordelijk voor het leveren van verantwoorde ambulancezorg. Het medisch management van een RAV houdt zich bezig met de kwaliteit van de medisch-inhoudelijke aspecten van de ambulancezorgverlening, toezicht op o.a. de bekwaamheid van ambulancezorgprofessionals evenals op dossiervoering, geeft inhoud aan beleidstukken en voert overleg met ketenpartners.

De eindverantwoordelijkheid voor het medisch management is in handen van een arts, dit is de medisch manager ambulancezorg (MMA). De MMA adviseert het bestuur - gevraagd en ongevraagd - op het gebied van kwaliteit en veiligheid van de zorgverlening, de scholing van medewerkers en het verrichten van medisch-wetenschappelijk onderzoek.

De Nederlandse Vereniging van Medisch Managers Ambulancezorg (NVMMA) is het landelijk overlegorgaan van de medisch managers van de RAV's. Zij hebben periodiek overleg en zijn middels afvaardigingen bijvoorbeeld actief in de landelijke protocollencommissie, in diverse commissies van AZN en in wetenschappelijke raden zoals die van de Nederlandse Reanimatieraad. Bij veel inhoudelijke landelijke ontwikkelingen vervult het medisch management een nadrukkelijke rol.

Offline jeepeej38

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 175
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #341 Gepost op: 14 juli 2023, 14:30:41 »
Dus de MMAz valt niet onder de GHOR als ik het goed begrijp ik ?
De OvD-G valt wel onder de GHOR toch ?

Alvast Bedankt.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #342 Gepost op: 14 juli 2023, 14:32:41 »
MMA = RAV
OvD-G = GHOR

Offline jeepeej38

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 175
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #343 Gepost op: 14 juli 2023, 14:38:01 »
Vriendelijk bedankt voor de informatie Johan Beck.
Goed weekend.

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
Re: Discussie P2000 Ambulance Noord- en Oost-Gelderland
« Reactie #344 Gepost op: 16 juli 2023, 16:20:46 »
Nog even is de 06 812 (OVD-G) vervangen voor de 06 814? Ik deze nu elke keer. Was/is toch een reservevoertuig?

16:20:55 16-07-23GROUP-1A1 Ambu 06123 06814 - Apeldoorn Rit 173405 1
0820205GHOR Noord- en Oost-Gelderland (OvD-G 06-814)
0820203GHOR Noord- en Oost-Gelderland (OvD-G Midden)
0820123RAV Noord- en Oost-Gelderland (ALS Ambulance 06-123)