Auteur Topic: DV derden  (gelezen 9864 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 397
DV derden
« Gepost op: 9 april 2020, 09:41:34 »
Ik zag zojuist deze melding op p2000:

A1 Ambu 06153 DV Derden Dinxperlo Rit 31737

Wat zou dat betekenen ?

Ik weet dat dv voor dienstverlening staat maar wat maakt een melding zo dat dit expliciet vermeld wordt...?

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: DV derden
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2020, 17:40:54 »
Ik zag zojuist deze melding op p2000:

A1 Ambu 06153 DV Derden Dinxperlo Rit 31737

Wat zou dat betekenen ?

Ik weet dat dv voor dienstverlening staat maar wat maakt een melding zo dat dit expliciet vermeld wordt...?

Er zijn nieuwe afkortingen in gebruik genomen. In sommige regio's waren deze al actief, maar nu in heel NL.

Ga er vanuit dat dit een Brandweer melding was, maar voor de wijziging zou het "Ass. Ambu" geweest zijn.

Ruben

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 397
Re: DV derden
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2020, 16:13:44 »
zoals je ziet is dit een ambulance melding ;D

Offline komeet

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: DV derden
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2020, 20:09:56 »
Een late reactie maar bij toeval zag ik deze vraag. Naast de brandweer kan ook ambulance personeel voor "diensten aan derden" worden gevraagd, al komt dit niet vaak voor.
Het zijn assistentie verzoeken van vaak huisartsen en/ of verpleeghuisartsen om te assisteren bij een bepaalde (voorbehouden) medische handeling.
Je kan bijvoorbeeld denken aan het plaatsen van een naaldje in een bloedvat om bijv. een infuus aan te leggen.
Ook een bij een euthanasie situatie moet een naaldje geprikt worden en wordt dit wel aan een ambulance verpleegkundige gevraagd.
Juist in een thuis situatie.
Dit omdat zij zeer bedreven zijn in het prikken in een bloedvat, simpel weg omdat zij dit de hele dag doen.
Het is erg vervelend (vooral bij een euthanasie situatie ) als een minder bedreven iemand diverse keren opnieuw moet prikken omdat het niet zo makkelijk lukt.
Daar komt nog bij dat mensen die bestraald zijn en/ of chemo therapie volgen door deze behandeling al zo wie zo moeilijker te prikken zijn.