Auteur Topic: migratie spraaknetwerk c2000  (gelezen 35630 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

opabert

  • Gast
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #60 Gepost op: 25 februari 2020, 21:16:38 »
Gooi er de nieuwste DVP op,  die zijn tegenwoordig net zo sterk als tetra.
Gratis advies voor een goed systeem met gegarandeerde inpandig bereik  :)

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #61 Gepost op: 28 februari 2020, 17:31:58 »
https://www.ad.nl/binnenland/zonnepanelen-stoorzenders-voor-haperend-portofoonnetwerk-politie~aed43488/

Al lang was bekend dat sommige (omvormers van) PV panelen een probleem hebben wat betreft EMC. Nu wordt dat opeens aangewezen als een van de oorzaken van de C2000 problematiek.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #62 Gepost op: 28 februari 2020, 20:41:39 »
Wat een onzin zeg. Als dat al stoorde dan had dat met het oude netwerk net zo goed gestoord. Waarop zou het moeten storen, op de portofoons? Alsof agenten zich altijd in de buurt van zonnepanelen bevinden. Op de masten? 95% van de antennes staat in masten, niet op daken. Lariekoek...

Wat ik wel heb gehoord is dat na onderzoek blijkt dat sinds de migratie portofoons te lang blijven hangen op een bepaalde mast, ook al zijn er andere, sterkere masten beschikbaar. Ofwel in technische termen, de hand-overs lijken niet goed te gaan. Nog technischer, het klinkt een beetje alsof de neighbouring niet op orde is. Maar zo technisch zul je het nooit in de media lezen. Zonnepanelen leest makkelijker, toch?

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #63 Gepost op: 28 februari 2020, 21:34:55 »
Hoe zit het nu eigenlijk?  Ze hadden 390-397 mhz voor de C2000 masten en 380-390 zijn de handsets en nu is daar dus rond de 420-421 mhz bijgekomen? De vraag is eigenlijk waarom ?  Ik lees iets over een extra netwerk maar waarvoor is dat bedoeld dan?  Mogelijk iets te doen met data kanalen die er nu bij zijn gekomen want ik zie ook een aantal brede carriers.

En het is toch vreemd dat er nu zoveel problemen zijn, er lijkt meer capaciteit te zijn bijgekomen, de zenders zijn cast en zeker  niet zwakker geworden en het aantal masten is niet afgenomen dus moet het bijna wel een software matig probleem zijn.

En ik zie niet helemaal in hoe Entropia als backup gezien kan worden, die hebben maar een paar masten terwijl die c2000  zenders in elk gehucht staan.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #64 Gepost op: 9 maart 2020, 21:10:09 »

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #65 Gepost op: 9 maart 2020, 23:16:38 »
Ik krijg eerder de indruk dat men terug wil naar de situatie voor de migratie, niet zozeer volledig afstappen van C2000. Lijkt me ook onwerkbaar overigens, een alternatief opzetten kost ook de nodige tijd immers.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #66 Gepost op: 10 maart 2020, 08:32:39 »
Ik krijg eerder de indruk dat men terug wil naar de situatie voor de migratie, niet zozeer volledig afstappen van C2000. Lijkt me ook onwerkbaar overigens, een alternatief opzetten kost ook de nodige tijd immers.

Het oude systeem is al (gedeeltelijk) gesloopt, en daar zijn ook bijna geen reserve onderdelen meer van, het is dan ook ruim 17 jaar oud!
Een nieuw systeem opzetten kost ook een hoop tijd, iets dat er eigenlijk niet is.
Het beste is, om gebruik te maken van de kennis van het oude C2000 systeem en deze kennis benutten om het nieuwe C2000 te verbeteren.
Alleen moeten concurrerende bedrijven dan gaan samenwerken en dat is ook lastig.....  :'(

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #67 Gepost op: 10 maart 2020, 11:36:41 »
(Voormalig) overheidsbedrijven zijn mij ook niet vreemd als opdrachtgevers, ik had me al zo'n beeld geschetst van de situatie inderdaad  ::)

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #68 Gepost op: 10 maart 2020, 13:17:00 »
Volgensmij wordt 1 voor onderling naar elkaar van agent naar agent en de ander naar meldkamer kan communiceren.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #69 Gepost op: 10 maart 2020, 13:37:19 »
Nee, onderling wordt DMO gebruikt.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #70 Gepost op: 10 maart 2020, 16:01:34 »
Ik hoor en lees eigenlijk alleen maar problemen bij de Politie, hoe zit het met de andere C2000 gebruikers? Ik heb eens geinformeerd bij de brandweer alhier en die hebben geen problemen.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #71 Gepost op: 10 maart 2020, 16:39:30 »
Nee, onderling wordt DMO gebruikt.

Bij de politie? Welke regio doet dat?

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #72 Gepost op: 10 maart 2020, 17:14:12 »
Ik hoor en lees eigenlijk alleen maar problemen bij de Politie, hoe zit het met de andere C2000 gebruikers? Ik heb eens geinformeerd bij de brandweer alhier en die hebben geen problemen.

De brandweer en de ambulances werken weinig (of veel minder) met portofoons over C2000.
Gebruikt de brandweer en portofoon, dan is het bijna altijd een object portofoon, of een verbinding in DMO.
Een mobilofoon heeft een antenne met gain en meer vermogen, dus een veel grotere reikwijdte.

Nee, onderling wordt DMO gebruikt.

Bij de politie? Welke regio doet dat?

Een hoop regio's kunnen dat wel, maar het wordt niet vaak gebruikt, omdat er dan geen verbinding meer met de meldkamer is.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #73 Gepost op: 10 maart 2020, 18:08:09 »
Een hoop regio's kunnen dat wel, maar het wordt niet vaak gebruikt, omdat er dan geen verbinding meer met de meldkamer is.

Weet jij hoe dat precies werkt? Ik weet dat ze bij bijvoorbeeld een verkeerscontrole (dat lijkt me een goed voorbeeld, waar DMO ook uitermate geschikt voor zou zijn) een eigen (TMO) kanaal gebruiken. De meldkamer luistert niet actief mee op zo'n kanaal. Op dat moment werkt het dus gelijkwaardig aan DMO (toch?). De agenten die op dat kanaal zitten luisteren alleen naar wat er op dat kanaal gebeurt, en niet naar het OC kanaal. Ze staan op die manier dus niet in verbinding met de meldkamer.

Hoe is dat bij DMO anders? Werkt daar bijvoorbeeld de noodknop ook niet meer, omdat ze niet meer aangemeld zijn op het netwerk? Of doet die het nog wel?

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #74 Gepost op: 10 maart 2020, 19:34:32 »
Ik hoor en lees eigenlijk alleen maar problemen bij de Politie, hoe zit het met de andere C2000 gebruikers? Ik heb eens geinformeerd bij de brandweer alhier en die hebben geen problemen.

Alle disciplines hebben problemen.