Auteur Topic: Pagermon  (gelezen 25829 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Pagermon
« Reactie #45 Gepost op: 24 maart 2021, 07:21:20 »
Goeidag heb een beetje info nodig ben alles een beetje op de rij aan het zetten voor een eigen systeem P2000

Maar nu het volgende nu ben ik aan het kijken naar een Raspberry en RTL stick en wou pagermon gaan gebruiken.

Defined Radio Receiver USB Stick - RTL2832 w/R820T
Raspberry Pi 4 Model B / 8GB

Wie zou me eventueel kunnen helpen om alles werkend te krijgen!! :-[

Alvast bedankt
Gerrit

Ik heb wel een image liggen voor je

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Pagermon
« Reactie #46 Gepost op: 27 juni 2021, 00:52:03 »
Hoi Allen,

Ik reageer hier nog maar even op... ik loop compleet vast. Ik zie online van over pagermon en hoe mooi het zou werken en dat het zelfs online te zien is.
Ik zal laten zien tot hoe ver ik ben gekomen:

Ik heb de Raspberry Pi 4B.

Ik heb de guide van oneguyoneblog tot zekere hoogte gevolgd en de RTL software gedownload en werkend gekregen.
Ook heb ik Multimon ng geinstalleerd.
Toen zag ik op de website van jamesmutch.tech een guide over de installatie van pagermon, heb naar mijn insziens veel goed gevolgd en gedaan, kreg echter al vrij vlot meldingen dat bepaalde commando's niet gevonden konden worden.

IK ga er van uit dat er iets van een (lokale web) server moet komen? Ik heb Apache 2 geinstalleerd en heb via het ip van de raspberry in ieder geval voor elkaar gekregen dat er "it works!"komt te staan...

Ik dacht altijd redelijk verstand te hebben van de  computer wereld... totaal reddeloos verloren zit ik hier nu zonder iets...

Wie kan mij als noob in deze wereld op weg helpen?

(overigens als ik de hele guide volg van oneguyoneblog krijg ik netjes p2000 meldingen binnen in de terminal, toen we bij et script uitkwamen lukte eigenlijk al direct niks meer.

Groetjes en alvast bedankt!

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Pagermon
« Reactie #47 Gepost op: 5 juli 2021, 15:44:15 »
Kleine update,

Met de kant en klare image van de GitHub pagina van Pagermon ben ik een heel eind en de hele toestand is draaiend!

Het enige wat er nog mist zijn een aantal goede filters. Hoe is dit het makkelijkste in te stellen voor hele regio’s?

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #48 Gepost op: 6 juli 2021, 12:41:52 »
Ik heb op je mail gereageerd, ook mbt je laatste update (2e mail),

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Pagermon
« Reactie #49 Gepost op: 6 juli 2021, 23:26:25 »
Klopt, zag het. Nogmaals fantastisch van je dat je me wilt helpen :D

Offline robinverhage

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: Pagermon instellen
« Reactie #50 Gepost op: 15 juli 2021, 21:05:43 »
Beste allen,

Al veel goeie berichten gelezen maar ik loop er tegenaan dat ik toch nog geen berichten zie in oagermon.

Ik heb de RTL ontvanger actief en als ik in de Rasberry kijk zie ik ook geen foutmeldingen in de client reader.
Toch nog geen berichten binnen. Iamdn een slim idee wat ik nog zou moeten checken misschien?

Groet Robin

Offline CPA

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Pagermon
« Reactie #51 Gepost op: 21 juni 2022, 19:55:57 »
Heeft er nog iemand een image liggen van Pagermon voor Raspberry4?