Auteur Topic: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik  (gelezen 10227 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2009, 21:25:33 »
Citaat van: "Johan Beck"
De belangstelling voor een actuele en zeker betrouwbare online database lijkt de afgelopen jaren alleen maar te groeien. Vraag is hoe we dit op gaan zetten en zo goed mogelijk bij gaan houden. Het moet in ieder geval zoals Rolf al zegt makkelijk zoeken zijn. Robert heeft het al over verschillende exportmogelijkheden. Zeer bruikbaar voor mensen met scanners zoals een USC230 of UBC800. En hoe gaan we het verder op de site zetten? Alles op volgorde van frequentie of indelen in rubrieken of provincies. Of op beide. Over het opbouwen van zo'n site en dergelijke heb ik geen kaas gegeten, dat zullen anderen moeten doen. Het bijhouden van de frequenties is voor mij weer geen probleem, dat heb ik online wel vaker gedaan. En dan met mij zullen nog een paar mensen deze mogelijkheid hebben. We moeten denk ik niet iets opzetten wat door iedereen aangepast kan worden want dan gaan we denk ik dezelfde kant op als aardbaan.

Ja, het enige echte probleem is hoe het op de beste manier overzichtelijk gemaakt kan worden voor iedereen. Iedereen moet hier een stem in kunnen meebrengen. Als programmeur wil ik me voor dit project wel aanbieden. Het is niet zo heel moelijk om dit voor elkaar te krijgen, het is voornamelijk de tijd die er in gaat zitten. Het moet niet zo eindigen als Aardbaan, dat al het werk voor niks is. Export mogelijkheden is niet zo'n probleem. Een parser maken in verschillende formats is zo gedaan. Wat voor idee-en had Robert precies dan? In wat voor programma's moeten frequenties geïmporteerd worden? Voornamelijk alleen Butel software denk ik. Dan heb je ook nog Proscan en nog wat andere programma's. Ik hoor het wel of iemand anders zich ook wilt aanbieden.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline daantjuuh1992

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #16 Gepost op: 22 november 2009, 21:32:50 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Citaat van: "Johan Beck"
De belangstelling voor een actuele en zeker betrouwbare online database lijkt de afgelopen jaren alleen maar te groeien. Vraag is hoe we dit op gaan zetten en zo goed mogelijk bij gaan houden. Het moet in ieder geval zoals Rolf al zegt makkelijk zoeken zijn. Robert heeft het al over verschillende exportmogelijkheden. Zeer bruikbaar voor mensen met scanners zoals een USC230 of UBC800. En hoe gaan we het verder op de site zetten? Alles op volgorde van frequentie of indelen in rubrieken of provincies. Of op beide. Over het opbouwen van zo'n site en dergelijke heb ik geen kaas gegeten, dat zullen anderen moeten doen. Het bijhouden van de frequenties is voor mij weer geen probleem, dat heb ik online wel vaker gedaan. En dan met mij zullen nog een paar mensen deze mogelijkheid hebben. We moeten denk ik niet iets opzetten wat door iedereen aangepast kan worden want dan gaan we denk ik dezelfde kant op als aardbaan.

Ja, het enige echte probleem is hoe het op de beste manier overzichtelijk gemaakt kan worden voor iedereen. Iedereen moet hier een stem in kunnen meebrengen. Als programmeur wil ik me voor dit project wel aanbieden. Het is niet zo heel moelijk om dit voor elkaar te krijgen, het is voornamelijk de tijd die er in gaat zitten. Het moet niet zo eindigen als Aardbaan, dat al het werk voor niks is. Export mogelijkheden is niet zo'n probleem. Een parser maken in verschillende formats is zo gedaan. Wat voor idee-en had Robert precies dan? In wat voor programma's moeten frequenties geïmporteerd worden? Voornamelijk alleen Butel software denk ik. Dan heb je ook nog Proscan en nog wat andere programma's. Ik hoor het wel of iemand anders zich ook wilt aanbieden.

Heey Jeffrey,

Ik ga je hier ook bij helpen.
Frequentie's moeten per regio staan, misschien zelfs per plaats.
Frequentie's verschillen natuurlijk heel veel per plaats.

Groeten Daniel

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4905
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #17 Gepost op: 23 november 2009, 11:50:07 »
Ik ben zelf eigenlijk best wel tevreden over mijn huidige XLS indeling. Per frequentie is opgenomen:
Frequentie, Mode, Plaats, Gebruiker, Ingang, TQ, TQ op ingang?, Verif?, Regio, System, Group, Channel, Soort gebruiker.

De eerste kolommen zijn om de frequentie en zijn gebruiker te definieren, de kolommen vanaf Regio zijn om te filteren. Ik heb er een automagische Plaats -> System en Regio inzitten, gebaseerd op de gemeente waar de plaats in ligt. Zo wordt bijvoorbeeld Sintjohannesga omgebouwd naar "Frl Skartsterlan" en "Frl". De soort gebruiker ben ik op dit moment aanhet vullen, maar dat gaat vrij langzaam.

Naast deze kolommen heb ik nog wat extra info per frequentie, die ik afleid uit andere tabellen. Zoals de (voormalige) raster/ruit, of de frequentie ook als ingang in gebruik is ergens (zou dat heel graag per regio/plaats doen, maar dan wordt de boel wel erg traag qua bijwerken in Excel) en zo nog een paar.

Dit zou best in een SQL database omgezet kunnen worden, denk ik. En dan zou je online kunnen filteren/sorteren op alle kolommen die er zijn en alle afgeleide kolommen (doe mij nu eens alle gebruikers van raster ruit nummer 7 in Hilversum of zo).
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #18 Gepost op: 30 november 2009, 22:20:00 »
Citaat van: "elsinga"
Ik denk dat dit heel goed in een soort van wiki-vorm zou kunnen. Dan niet in platte tekst, maar in een database. Liefst ook nog met verschillende exportmogelijkheden, geschikt voor import in diverse scanner-upload programma's. Lezen kan dan iedereen, wijzigen een min of meer selecte groep die elkaar ook een beetje in de gaten houdt of zo. ;)

Jammer dat dit draadje een beetje in de vergetelheid is geraakt (of zijn hier nog mensen mee bezig). Wat jij aangeeft Robert kan denk ik heel goed met Windows Sharepoint worden gedaan (wiki, database, lezen, wijzigen, etc). Juist bedoeld voor het online delen van bestanden en/of informatie. Ervaring met het importeren van bestanden in scanners heb ik niet, maar ik neem aan dit een soort configuratie files zijn die je met een upload programma in je scanner kan zetten? Uiteraard is het mogelijk om ook zulk soort files te uploaden.
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4905
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #19 Gepost op: 1 december 2009, 06:25:49 »
Sharepoint is een aardig medium, maar juist niet hiervoor. Dit vraagt uitdrukkelijk niet om het delen van bestanden, maar om het delen van records in databases. ;) Anders kunnen we net zo goed hier verder gaan en/of mijn PDF lijsten ook voor de rest van Nederland maken of zo.

Ik stel me iets voor als http://qrg.dk1ny.ath.cx/ maar dan gericht op Nederland, met meer informatie/velden en exportmogelijkheden (Bctool, ARC, whatever). Van elke frequentie moeten een aantal zaken bekend zijn: frequentie, mode, lokatie van gebruik(er), gebruiker, eventuele ingang van een relais, eventuele TQ, of de frequentie bevestigd is of niet. Daarnaast nog wat andere zaken, zoals een tag/naam van 8 tekens voor oudere scanners, van 16 tekens van nieuwere scanners en een onderverdeling in System/Group voor Uniden scanners (maar die info is vast ook te gebruiken voor andere scanners en/of zoeken).

De database kan ik zo in mySQL aanmaken, maar ik ben geen echte webprogrammeur. Ook de vulling kan ik wel aanleveren. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4905
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2010, 12:49:50 »
Ik heb zojuist mijn PDF en BCT lijsten weer even vernieuwd, te downloaden via de link in mijn signature. Op verzoek is er ook een lijst voor de provincie Utrecht.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2010, 08:09:56 »
Mijn dank is weer groot Robert en hou me zeer aanbevolen voor regio Utrecht!
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4905
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2010, 10:59:49 »
Die staat gewoon naast de andere lijsten. ;) (mijn aankondiging is inderdaad op twee manieren uit te leggen  :oops: )
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2010, 12:45:49 »
Gevonden...  :)  Dacht dat de aankondiging ging over Utrecht als provincie en dan als .mem file. Die ga ik lekker uit de ge'update Benelux peuteren  :)

Thanks
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4905
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2010, 13:33:26 »
Nee, de aankondiging ging over de PDF versie. ;) Maar alles staat ook in de Benelux BCT file inderdaad. :)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2010, 18:12:08 »
Bedankt voor je werk Elsinga. Ziet er goed en overzichtelijk uit. Mijn dank is groot.

Groeten,

Jeffrey
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4905
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Centraal en actueel 'overall' overzicht frequentiegebruik
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2010, 19:18:36 »
Graag gedaan.  :P En aanvullingen of verbeteringen zijn uiteraard welkom. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland