Auteur Topic: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(  (gelezen 5214 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Eric_Jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Wat is het geheim om de Sentinel software te kunnen installeren ? ik kom niet verder dan de vraag om .NET framework 2.0 te installeren
ik word op een zijspoor gezet ! een link naar een pagina die voor mij dus doodloopt.
Maar kan dus niet Sentinel daardoor installeren.
Heb de Nederlandse versie van Windows10 (up to date)
Is er iemand die mij de excacte link of bestand kan geven, waardoor ik voorbij de "NET framework 2.0" hindernis kan komen ? (of andere tips ervoor)
ik zou toch erg graag de 1.26 fw op mijn UBCD3600XLT willen zetten om up to date te zijn, ik heb nu versie 1.23.01
en weet ook niet wat SUM=123,M-Ver=1 inhoud ....

Wie kan mij het uitleggen ?

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2021, 07:17:41 »
Probeer je Sentinel te installeren vanaf het sd-kaartje?

Offline Eric_Jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2021, 09:54:20 »
De laatste keer dat ik het probeerde heb ik het inderdaad vanaf het interne kaartje geprobeerd, maar daarvoor had
ik precies hetzelfde probleem met een versie die ik van het internet had gedownload, wat in  een zip file zat,
Ik vind het al heel moeilijk om de Sentinel software op het internet te vinden, en weet ook niet wat de
nieuwste versie is, ik zie wel dat ik niet de enige ben met dit probleem na veel Googlen, ik heb ook wat geprobeerd wat
ik ben tegen gekomen, maar ik ben een "MAC fanboy" zoals ze dat noemen, na echt een hele lange tijd Windows gebruik,
3.10, 3.11 win95, win98+sp Vista, XP. maar werd het toen dus zat, en ben heel tevreden met mn MacBookPro's
Bij mij liep windows dan ook op den duur vast, vandaar de overstap, maar moet nu noodgedwongen toch weer windows gaan
gebruiken, voor mn porto's en mn Uniden scanner dus,

Waar ligt het aan moet ik iets in Windows downgraden ? heb ik de verkeerde Sentinel software ? is er een truuk ?
ben benieuwd, het is echt niet leuk, heb andere CPS al geinstalleerd voor licentie vrije porto's die ik nu uitprobeer (Motorola, Hytera,Retevis)
en dat ging best wel goed, tot zeer goed.

bedankt voor je reactie zover, ben benieuwd waar het bij mij verkeerd gaat.....

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2021, 10:23:13 »
Welke versie van Sentinel heb je gedownload?

Offline Eric_Jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2021, 10:55:49 »
UBCD3600XLT_Sentinel_Version_1_01_02

dat is de file naam van de zip, van het Uniden micro SD kaartje zou ik niet weten, zit nu weer op mn mac.
maar het resultaat was het zelfde, allebei te oud  ?

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2021, 11:04:25 »
UBCD3600XLT_Sentinel_Version_1_01_02

dat is de file naam van de zip, van het Uniden micro SD kaartje zou ik niet weten, zit nu weer op mn mac.
maar het resultaat was het zelfde, allebei te oud  ?

Kijk even naar je Postvak hier

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2021, 12:42:11 »
Als we toch met Sentinel bezig zijn. is er al een oplossing om de Butel software en Sentinel software naast elkaar te gebruiken zonder dat de UBCD 3600 XLT gaat blokkeren??

Ik gebruik nu constant Butel maar ik zou ook graag Sentinel willen gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie(s) 😊
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Eric_Jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2021, 23:42:16 »
Ik had de ARC software al werkend, en dankzij Hennie, (waarvoor hartelijk Dank Hennie !) heb ik nu ook de Sentinel software werkend, heb nog niks verkeerds
gemerkt, kun je omschijven wat je doet en waar het mis gaat ?

Bij mij was het de .NET 2.0  software die Sentinel nodig heeft, die NET 2.0 moet eerst geactiveerd worden, dan worden de bestanden
online opgehaald, en kon ik Sentinel wel installeren, ik heb de firmware van 3600 ook gelijk ge-update, en kan nu ook de 3600 uitlezen met de
Sentinel software

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Eric_Jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #9 Gepost op: 18 april 2021, 21:11:15 »
Deze draad gaat over de installatie van de Sentinel software, niet SD kaartje gerelateerd,
Ik denk dat als je beide software wil gebruiken, dat je steeds eerst de 3600 eerst moet inlezen,
en dan bewerken, ik denk dat het handigst is want de dingen die je op de 3600 met de hand hebt ingevoerd,
blijven dan ook steeds bestaan in beide software.

Offline Eric_Jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2021, 01:05:30 »
Net ff bezig geweest met zowel de ARC Pro als Sentinel software, voor de UBCD3600XLT, De ARC PRO software merkt verschil met wat oud en nieuw
is, het komt neer op "COPY and REPLACE" op de scanner , De Sentinel software geeft een duidelijke optie: Write All, Bij afsluiten
vraagt de Sentinel software nog wel om verandering op te slaan, maar dat is mijn inziens overbodig want de volgende keer
lees je de scanner toch weer in, De ARC Pro en Sentinel software geeft op deze manier geen problemen voor mij.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2021, 06:57:31 »
Net ff bezig geweest met zowel de ARC Pro als Sentinel software, voor de UBCD3600XLT, De ARC PRO software merkt verschil met wat oud en nieuw
is, het komt neer op "COPY and REPLACE" op de scanner , De Sentinel software geeft een duidelijke optie: Write All, Bij afsluiten
vraagt de Sentinel software nog wel om verandering op te slaan, maar dat is mijn inziens overbodig want de volgende keer
lees je de scanner toch weer in, De ARC Pro en Sentinel software geeft op deze manier geen problemen voor mij.

Ik zou het toch maar elke keer opslaan, want je kaartje kan corrupt raken en dan valt er niets in te lezen.

Offline Eric_Jan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2021, 14:34:59 »
Okay, bedankt, moet nog veel leren wat dat betreft, heb mijn scanner (Uniden 3600) nog maar pas, en vraag me nog wat af wat dat betreft,
bv. wordt er uberhaubt wat in de scanner zelf opgeslagen, of staat alles echt op dat eene sd kaartje ?

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #13 Gepost op: 21 april 2021, 14:42:22 »
alle info aanpassingen recordings ectect worden opgeslagen op het SDkaartje,dus maak een backup voor het geval je kaartje corrupt raakt

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: Sentinel sof(t)ware installeerd niet door .NET framework 2.0 blokkade :(
« Reactie #14 Gepost op: 27 maart 2023, 13:40:46 »
Okay, nu loop ik tegen het probleem met Net.Framework 2.0 aan.
Ik wil Sentinel (vers via Avera.nl) installeren maar kom niet door die terugkerende “ik wil Net.Framwork 2.0 hebben” heen. Laptop met windows 11 is 2 weken oud en geeft aan de nieuwste versie van Net.Framework te hebben draaien. Moet ik nu echt downgraden (als dat al lukt) om Sentinel te kunnen installeren of zijn er andere mogelijkheden?

De oplossing bij de oorspronkelijke inzender van deze post kwam via “de postbox”. Heeft iemand voor mij een oplossing? Op mijn oude laptop met Windows 10 reageert Sentinel niet meer met lezen en schrijven naar de 3600 🙄🤪

Alvast bedankt,
Johan
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx