Auteur Topic: Duitse EuroBOS pager  (gelezen 3398 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline DionL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Duitse EuroBOS pager
« Gepost op: 10 januari 2019, 20:14:29 »
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een Duitse euroBOS pager aan te schaffen (https://www.funkmelderservice.de/EuroBOS_Mars_Solo_-_incl_Holster_Akku.html) ik zie als ik deze wil bestellen dat ik een frequentie moet invullen. Gezien ik een Freq moet invullen zal het Duitse netwerk wel niet over een freq gaan (wat wel in Nederland het geval is).
Weet iemand welke frequentie ik zou moeten invullen voor de regio Emsland? Ook ben ik op zoek naar de "Alarmschleife" (ik gok dat dat gewoon een capcode moet voorstellen) voor bepaalde posten aan de Drentse grens (Rutenbrock, Twist en Schoningsdorf).

Is er iemand op dit forum die mij hier verder mee kan helpen? (als dit überhaupt allemaal werkt)

Groet,
Dion
ubc125xlt+Magnum Scan Stick 2000 en Diamond RH795

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Duitse EuroBOS pager
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2019, 21:08:42 »
ben ik ook wel benieuwd naar woon vlak bij gronau (7km)

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: Duitse EuroBOS pager
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2019, 23:26:43 »
In Duitsland heeft elke Kreis een eigen frequentie.

Heb even gezocht maar kan ook zo gauw even geen frequentie of kanaal vinden voor Emsland.
Je zult dan zelf moeten zoeken grofweg tussen 165 - 174 MHz of je een POCSAG signaal kunt vinden.
Als je het dan gevonden hebt, is er een grote kans dat het versleuteld is.

Met Alarmschleife wordt de RIC bedoelt, vergelijkbaar met de CAPcode bij P2000.
Je zult in elk geval geen kant en klare lijsten op internet vinden met deze RICs.

Verder is de Eurobos ook maar een "goedkope" Apollo pager met eigen firm- en software met een aantal beperkingen (meestal niet handprogrammeerbaar)

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: Duitse EuroBOS pager
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2019, 08:15:56 »
Heb nog even verder gezocht.

https://feuerwehr-emsbueren.de/index.php/buergerinformationen/alarmierung

Landkreis Emsland gebruikt de Unitronic ERIC pager. Deze werkt via GSM / GPRS, niet via POCSAG. Dus helaas heb je niets aan een EuroBOS pager

Offline DionL

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Duitse EuroBOS pager
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2019, 20:08:16 »
Helaas! Is het wel mogelijk om de meldingen te ontvangen via een ERIC pager? (voor de normale burger)
mvg

Heb nog even verder gezocht.

https://feuerwehr-emsbueren.de/index.php/buergerinformationen/alarmierung

Landkreis Emsland gebruikt de Unitronic ERIC pager. Deze werkt via GSM / GPRS, niet via POCSAG. Dus helaas heb je niets aan een EuroBOS pager
ubc125xlt+Magnum Scan Stick 2000 en Diamond RH795

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: Duitse EuroBOS pager
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2019, 11:00:11 »
Helaas! Is het wel mogelijk om de meldingen te ontvangen via een ERIC pager? (voor de normale burger)
mvg

Nee, dat lijkt me niet. In de pager moet een sim kaart, zal dus via een telefoonnummer gealarmeerd worden.