Auteur Topic: Media enconder en firewall  (gelezen 5335 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

jimmie

  • Gast
Media enconder en firewall
« Gepost op: 28 april 2004, 17:03:22 »
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn online scanner.
De scanner staat via media encoder online,als ik de standaard firewall van xp aan laat staan kan niemand verbinding maken met de scanner.Als ik de firewall uitschakel krijg ik een berg pop ups(en nee.....tot nu toe heeft geen enkele popup killer dit weten te verhelpen,aangezien dit messenger berichten zijn) en ik kan niets meer downloaden,of ook niet meer op internet surfen.Oftwel ik heb gelijk een flink virus te pakken.Kun je de firewall zo instellen dat je dus wel je signaal uit kan zenden maar dat de rest van de firewall in tact blijft????of heeft iemand andere opties of idee ën...
Groeten Jim
partnerpower@wanadoo.nl

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2004, 17:44:25 »
Hoi,

Ik weet niet hoe het met XP zit, waarschijnlijk kun je daar wel ergens een poortje open zetten. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Ikzelf heb Media Encoder draaien i.c.m. sygate personal firewall (ik dacht freeware) je kunt hem vinden op http://www.sygate.com .
Overigens zorg gewoon dat je een goede virusscan heb draaien van bijv mcafee of norton

THE_GAME_MEN!

  • Gast
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2004, 22:11:56 »
ZoneAlarm is ook een tip,

http://www.zonealarm.com

Laat je ff scannen op virussen ,en download een popup stopper op download.com , daar staan goede tussen (van lavasoft)

maar die houd geen popups van MSN tegen , het zijn immers schermen afkomstig van een programma dat je zelf hebt gestard

Freek

jimmie

  • Gast
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2004, 22:32:17 »
Hallo,
Ik nu i.d.d. zonealarm erop gezet,maar er is niemand die de scanner nu kan horen,kan iemand uitleggen hoe ik zonealarm zo ingesteld krijg,dat mensen dus wel mee kunnen luisteren???
ps ik krijg meer popups van zone alarm als dat ik voorheen van hackers kreeg,maar dit is voor een goede zaak :D

jimmie

  • Gast
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2004, 22:54:16 »
O ja,
de popup's die ik krijg,zijn vroeger gebruikt in netwerken die nog in dos draaiden,oftwel (voor de oudjes onder ons) net send commando's.Met zonealarm heb ik er gelukkig geen last meer van,maar iedereen die verbinding probeerd te maken,krijgt het helaas niet......Oftwel,ik zoek een expert op het gebied van zonealarm:D........
alvast hartelijk dank voor de goed tipsssssss
groeten Jim

THE_GAME_MEN!

  • Gast
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2004, 08:06:27 »
Ik zet altijd zonealarm uit als ik ga uitzenden.

Maar goed je kunt het ook aanlaten.

Je moet dan bij:

Firewall---->Zones

DAn doe je ADD IP adress , en vul je je IP adres in WAAR JE GAAT OP UIT ZENDEN !

Ik hoop dat dat zal werken

Freek

PS Zit je achter een router ?

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2004, 08:34:12 »
het is een kwestie van de poort waarop je uitzendt openzetten, dit kun je waarschijnlijk heel gemakkelijk doen.

Wanneer je je firewall aan hebt staan start je media encoder deze zal dan gaan proberen om uit te zenden op poort 8080 (heb je ingesteld) de firewall zegt dan "hee iemand probeert van binnen uit poort 8080 te openen" je krijgt dan een pop upje van je firewall wanneer je hier kiest voor toestemming geven kun je gewoon uitzenden

THE_GAME_MEN!

  • Gast
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2004, 09:45:13 »
Dan ken je ZoneAlarm Pro nog niet , maar goed ,als je de gratis versie gebruikt dat klopt het wat 7243 zget.

Bij pro zul je toch moeten doen wat ik heb gezegd

Freek

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2004, 09:51:00 »
Ik neem aan dat jimmie niet meteen naar de winkel is gevlogen om de pro versie te halen ;) vandaar :D

jimmie

  • Gast
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2004, 14:45:21 »
Hallo,
Jimmie heeft nu de gratis versie erop staan en (met dank aan jullie  :lol: )werkt het als een tierelier...
Fijne dagen en bedankt allemaal
gr jim

THE_GAME_MEN!

  • Gast
Re: Media enconder en firewall
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2004, 15:03:43 »
No Problemo , het meeste heeft 7243 gedaan.

Jij ook nog fijne Daagen

Freek