Auteur Topic: wintone en dan?  (gelezen 8270 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

derreck

  • Gast
wintone en dan?
« Gepost op: 3 april 2004, 16:54:38 »
Hai, om jullie te overladen met vragen...

Nu heb ik wintone en display en ook nog de 5-tonen uit mij  scanner, maar ik krijg geen melding niets op het schermpje bij wintone, moet ik iets aan de instellingen doen???

Ik heb m ook aangezet natuurlijk (linksonder) maar zonder effect, ik hoor wel de riedel door de boxjes van mijn pc...

HELP!!!

greetzz :cry:

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: wintone en dan?
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2004, 18:09:48 »
Kijk eens voor de instellingen van Wintone op http://www.rwpieters.nl/wintonecfg.html.

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: wintone en dan?
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2004, 22:26:04 »
Zonder puntje werkt ie beter  :wink:

http://www.rwpieters.nl/wintonecfg.html

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2004, 22:33:46 »
Hbe ik ingesteld, ik krijg éénamlig een code op het scherm maar dat is volgens mij wat je hebt ingesteld onder het kopje "tuning"...

Ik hoop dat er andere oplossingen zijn...echt gaar!

greetzzz

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2004, 22:34:29 »
als t goed is moet je ook spraakgesprekken weergeven...dat doet ie ook nie...volgens mij klopt t dan nie helemaal...

greetzz

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: wintone en dan?
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2004, 22:38:16 »
Citaat van: "derreck"
als t goed is moet je ook spraakgesprekken weergeven...

Wat zou ik me daarbij voor moeten stellen??

Groeten, Peter.

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #6 Gepost op: 4 april 2004, 12:00:04 »
Nou, je hebt een datariedel...5-tonecodes en je hebt bijv. bij de ambu, dat men gewoon over de porto met elkaar communiceert, op de site van rwpieters staat  dat er een heleboel cijfertjes in beeld moeten komen ook tijdens spraakoverdracht...

dat doet ie ook nie..

greetzz

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: wintone en dan?
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2004, 12:08:08 »
Citaat van: "derreck"
Nou, je hebt een datariedel...5-tonecodes en je hebt bijv. bij de ambu, dat men gewoon over de porto met elkaar communiceert, op de site van rwpieters staat  dat er een heleboel cijfertjes in beeld moeten komen ook tijdens spraakoverdracht...

Decoding Results
Hier worden de decodeerresultaten getoont. Bij ontvangst verschijnen voortdurend cijfertjes, ook bij gewoon spraak. Pas als er 5 cijfers direct achter elkaar veschijnen is er sprake van een 'geldige' tooncode.

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #8 Gepost op: 4 april 2004, 12:51:33 »
nou er verschijnen helemaal geen cijfers éénmalig een 8 en dat was het dan...dit programma is geen groot suc-6...
Miss, een keer opnieuw downloaden???

greetzz

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: wintone en dan?
« Reactie #9 Gepost op: 4 april 2004, 13:03:59 »
Wat bij mij hielp was het volgende; ga naar het tabblad Tuning en plaats daar een vinkje bij Enable Frequency Spectrum. Wintone draait hier al jaren naar volle tevredenheid.

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #10 Gepost op: 4 april 2004, 13:30:37 »
er staat daar al een vinkje...ik denk dat ik maar alles opnieuw installeer, in de gebruiksaanwijzing staat ook nog dat je de audiokabel ook eens in de microfoonuitgang kan stoppen voor een duidelijker signaal..misschien is dit wel te zwak...

greetzz

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21686
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: wintone en dan?
« Reactie #11 Gepost op: 4 april 2004, 13:38:53 »
Het opnieuw installeren zal weinig nut hebben denk ik. Ik heb mijn audiokabeltje aangesloten op de microfooningang. Dit geeft een beter resultaat als de LIne-In ingang. Rommel ook een beetje met het stekkertje wat in de geluidskaart gaat terwijl de squelch van de scanner open staat. De instellingen zijn goed als in Wintone de blauwe hokjes in de Volumebalk flink uitslaan.

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #12 Gepost op: 4 april 2004, 13:49:34 »
Dat is misschien het probleem die zijn namelijk helemaal weg!!!
Gister stonden er nog 7 ofzo, echt gaar, ik ga nog maars die instellingen checken

greetzz

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #13 Gepost op: 4 april 2004, 14:08:27 »
Ik denk idd dat hij het nu doet...krijg in ieder geval die cijfers nu door bijv. 183 of 5 of 50 dat gaat goed, nog geen datariedel gehad dus...maare ik doe verslag!

alvast bedankt!!!

derreck

  • Gast
Re: wintone en dan?
« Reactie #14 Gepost op: 5 april 2004, 10:44:06 »
JAAAAAHHH,

Hoe doet `t wel een beetje storing door de boxjes, Het lijkt wel of ik de hele dag mijn hartslag hoor....

Maar veder helemaal OK!

~Thanks~