Auteur Topic: Frequenties verdwenen bij wisselen van 230V naar 9V (batterijen) Commtel 202  (gelezen 1349 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Perro

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Ik heb sinds een paar dagen een Commtel 202 handscanner. Er zijn 50 frequenties voor marifoon ingesteld. Ik heb hem in huis gebruikt met een adapter op 230V en dat ging prima. Vanochtend 6 batterijen erin gedaan omdat ik hem op mijn bootje wil gebruiken om marifoonverkeer te luisteren. Bij het omschakelen naar 9V waren de ingestelde frequenties verdwenen. Kan ze er natuurlijk weer inzetten, maar weet iemand hoe ik dat een volgende keer kan voorkomen. Wat heb ik niet goed gedaan? De handleiding geeft geen uitsluitsel. Er staat wel in dat als er langere tijd geen batterijen in de scanner hebben gezeten het soms nodig kan zijn om te resetten, maar bij de eerste installatie was dat niet nodig, het instellen ging zonder problemen. Kan het zijn dat ik alsnog even moet resetten want het installeren is gedaan aan de adapter /230V
Oplossing lees ik graag

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Hoi, ik ken deze scanner niet maar vermoed dat er een defect in de scanner zit waardoor deze geen freqs onthoudt als de spanning eraf is. Zoals de MVT-7100 met een defecte goldcap.
Er gaat zich hier vast een mede-forumlid melden die weet of/hoe je dit kan oplossen.
Luisterspulletjes :)

Offline Perro

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
De spanning is er ook af geweest tijdens het gebruik met de adapter. Het is gebeurd tijdens het wisselen van 230V naar 9V

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 642
was de scanner in- of uitgeschakeld tijdens de wissel naar de accu? een wissel met ingeschakelde scanner kan voor problemen zorgen.

Offline Perro

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Dat weet ik niet zeker. Het is in elk geval iets om de volgende keer op te letten, bedankt.