Auteur Topic: storing Telenet  (gelezen 3066 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

midway

  • Gast
storing Telenet
« Gepost op: 21 december 2008, 15:51:43 »
Dag mensen,

Zit met een storing die harmonischen geeft op iedere 70 kHz beginnend in de langegolf en die doorgaat tot ver in de kortegolfbanden .
Oorzaak opgespoord en gevonden, distributie tv en internet van telenet, die natuurlijk niet thuis geven, want niet te bereiken.
Op de Vhf air krijg ik dan gratis muziek van die firma. ;)
Gezien de banden die ik beluister kan ik het bipt ook niet inschakelen, rest me nog ofwel verhuizen, of de raad van een ex distributie technieker opvolgen en de aansluitpluggen van hun box nazien?
Is er iemand met eenzelfde probleem en hoe heb je dat eventueel opgelost?

Bedankt

AlfA145

  • Gast
Re: storing Telenet
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2008, 21:51:11 »
heb je dit ook BINNEN de amateurbanden? die storing?
indien dat zo is, kan je wel via het bipt gaan.
Die komen dan controle doen (zorg dan wel dat je op dat moment legaal bent)

http://www.uba.be/actual/flash/kabelstoring_nl.htm#

midway

  • Gast
Re: storing Telenet
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2009, 16:02:14 »
Ja dat is nu juist het probleem hé.
Kan moeilijk al mijn toestellen wegbergen, dan zit ik nog met mijn speciale :P  antennes op het dak. :oops:
Had ook al in die richting gedacht natuurlijk, maar toch bedankt voor de reactie.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: storing Telenet
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2009, 23:05:40 »
Citaat van: "midway"
Ja dat is nu juist het probleem hé.
Kan moeilijk al mijn toestellen wegbergen, dan zit ik nog met mijn speciale :P  antennes op het dak. :oops:
Had ook al in die richting gedacht natuurlijk, maar toch bedankt voor de reactie.

Eventueel wat bluffen. Bel Telenet eens op en zeg dat je een paar straten van je werkelijke woonplaats woont en je op de amateurbanden storingen ondervindt. Of ze het eens willen nakijken....
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

midway

  • Gast
Re: storing Telenet
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2009, 16:48:29 »
A ja,

Dat is juist het probleem met TELENET, je geraakt er wel binnen, maar dan zenden ze je van Pier naar POl (zoals ze hier zeggen).
Resultaat, GEEN, heb al gedacht van zelfs die conectoren bij mijn buur na te gaan zien, in mijn vroeger leven, was ik wel geschoold op dat gebied.

Toch bedankt voor de reaktie,