Auteur Topic: usb programmer jupiter pro werkt niet  (gelezen 7880 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline dennistrim

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
usb programmer jupiter pro werkt niet
« Gepost op: 15 augustus 2011, 19:25:35 »
Wie kan mij helpen, ik heb een tweedehandse pager met usb programmer gekocht. Deze op de pc geďnstalleerd met de cd (versie 9.1),
de driver geďnstalleerd (versie 1210) windows 7 32 bit. Maar krijg steeds de melding programmed board not responding. Ik kan de pager ook niet met de hand instellen, truc met de batterij en knop 3 werkt niet. Zit met de handen in het haar, en ook in die van mijn vader (hele dag aan bezig geweest). Wie zou mij kunnen helpen? Ik woon in de buurt van Tilburg (Dongen) N.B.

Leen Ansems

  • Gast
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2011, 08:10:36 »
Er is al een nieuwe driver te vinden op: http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?id=31
Tik de oude driver aan en kies in het scherm wat je krijgt voor verwijderen (uninstall).
Start hierna de pc opnieuw op. Zet de nieuwe driver die je van internet gehaald hebt in de directory van de jupiterpager en installeer die daar ZONDER je programmer te verbinden met de pc. Na installatie de pc laten herstarten. Als alles gereed is, dan de programmer aansluiten. Rechtsonder komt een ballon met de tekst dat er nieuwe hardware gevonden is. Wacht tot na de melding dat de hardware gebruikt kan worden. Ga nu naar computerbeheer, apparatenbeheer, compoorten en kijk welke compoort het systeem aan de driver heeft toegewezen en of er conflicten zijn. Als het goed is kan je nu normaal het programma opstarten en de pager met toets F3 uitlezen. Lukt dat, dan is het eerste wat je moet doen de file met save as een naam geven en op de harddisk zetten. Gaat er iets mis, dan heb je die file achter de hand voor een herkansing. Je driver mag maar 1 keer geinstalleerd zijn en maak niet de fout door als het niet lukt die nog maar eens te installeren. Het is even wat werk, maar dan moet gewoon alles gaat staan en werken. Sucses.

Leen Ansems

  • Gast
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2011, 08:13:30 »
Ter aanvulling: tijdens alle werkzaamheden GEEN pager in de programmer doen !
Die komt er alleen in tijdens lezen, bewerken en terugschrijven.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2011, 12:59:05 »
Dat gedonder heb ik ook eens gehad board not responding zie: http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=16346.msg146978;topicseen#msg146978

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2370
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2011, 05:12:51 »
Wie kan mij helpen, ik heb een tweedehandse pager met usb programmer gekocht. Deze op de pc geďnstalleerd met de cd (versie 9.1),
de driver geďnstalleerd (versie 1210) windows 7 32 bit. Maar krijg steeds de melding programmed board not responding. Ik kan de pager ook niet met de hand instellen, truc met de batterij en knop 3 werkt niet. Zit met de handen in het haar, en ook in die van mijn vader (hele dag aan bezig geweest). Wie zou mij kunnen helpen? Ik woon in de buurt van Tilburg (Dongen) N.B.

- Probeer eens op een andere PC
- Zou ook nog een slechte verbinding in de USB aansluitkabel kunnen zijn.

Na maandag ben ik weer in het land, kom gerust langs.
Dan kan ik de progger testen, en even naar de pager kijken.

Offline PD9ROB Robert

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2011, 17:35:21 »
Citaat
Dat gedonder heb ik ook eens gehad board not responding

Ik ook onlangs.
Hierop heb ik ook gedacht aan een defecte USB kabel maar was niet het geval.
Computer opnieuw opgestart etc. niets hielp.
Ten einde gewoon de software verwijderd en er weer opnieuw opgezet.
Dit hielp en het werkt weer even zolang het duurt.
Wat hiervan de oorzaak kan zijn weet ik niet.

Succes. :-\
Jupiter Pro (GHOR), Jupiter Pro (privé/DARES), Uniden Bearcat 220 XLT, Yaesu FT-7900, Yaesu FT-270, Yaesu FT-8800

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2370
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2011, 20:05:38 »
Heb ik ook wel eens gehad, ligt aan je PC. Communicatie probleem of conflict.
1) Handmatig comport zo laag mogelijk zetten via config/system helpt.
Comport op max. 4 zetten.

2) Of nogmaals: probeer andere PC, en je probleem is opgelost.

Offline dennistrim

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2011, 21:21:41 »
andere computer heb ik al geprobeerd maar niks lijkt te werken ik ben nu al 4 dagen aan het proberen maar niks werkt.

iemand anders nog ideeën of suggesties?

B.v.d. Dennis Trim

Offline PD9ROB Robert

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2011, 10:23:01 »
Ga naar "deze computer", daarin kies je (links te vinden op scherm) "systeeminformatie weergeven".
Daarin kies je het tabblad "hardware".
Kies "apparaatbeheer".

Onderin ergens vind je een kopje "USB controllers".
Alles wat zich daaronder bevind zou je kunnen verwijderen.
Wanneer je bijvoorbeeld je Nokia geinstalleerd hebt onder één van deze poorten zal hij deze alleen maar weer opnieuw moeten herkennen en installeren evenals je printer en alles wat onder USB werkt.
Ik heb dit zelf ook al eens gedaan en kan geen kwaad.
Hetgeen wat namelijk onder deze kop staat, zijn namelijk je geinstalleerde apparaten op de USB poorten.
Ik zag later pas, tijdens dit schrijven, overigens dat je onder Windows 7 draait?
Het bovenstaande werkt overigens wel op Windows XP.
Vraag het anders even na bij de computerwinkel en probeer het gewoon!

Het kan namelijk inderdaad zo zijn, wat hiervoor is genoemd, dat er sprake is van een conflict met je programma's.
Mogelijk is dat ook mijn probleem.

Wederom succes :-\
Jupiter Pro (GHOR), Jupiter Pro (privé/DARES), Uniden Bearcat 220 XLT, Yaesu FT-7900, Yaesu FT-270, Yaesu FT-8800

Offline dennistrim

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2011, 12:47:30 »
bedankt voor al de reacties!

maar het is ondertussen gelukt.

mijn vader heeft een programma gedownload dat drivers update. toen hij dat programma had uitgevoerd lukte het in eens wel.

dank je wel iedereen.

Offline jeugdbrandweerman

  • Waterploeg
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 96
Re: usb programmer jupiter pro werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 8 oktober 2011, 10:26:44 »
welk programmaatje was dat dan kunnen andere mensen er ook miss nog geluk van hebben