Auteur Topic: welke pager??  (gelezen 9336 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline noobiepage

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
welke pager??
« Gepost op: 26 november 2010, 22:51:51 »
hallo,

ik zou graag een p2000 scanner kopen maar weet niet welke goed is voor een beginner?
Heb altijd wel een handscanner gehad maar heb al jaren geen scanner nieuws meer gevolgd.

Dus welke p2000 pager zou goed zijn liefst niet gelijk een dure.

(ps als je een 2ehands hebt voor een leuk prijsje mag je me ook pmen.)


mvg,

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: welke pager??
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2010, 08:29:26 »
Citaat van: "noobiepage"
hallo,

ik zou graag een p2000 scanner kopen maar weet niet welke goed is voor een beginner?
Heb altijd wel een handscanner gehad maar heb al jaren geen scanner nieuws meer gevolgd.

Dus welke p2000 pager zou goed zijn liefst niet gelijk een dure.

(ps als je een 2ehands hebt voor een leuk prijsje mag je me ook pmen.)


mvg,

De standaard is momenteel de Jupiter 9.1 €125.- incl. gratis voorprogrameren naar wens en garantie.
Gebruikte pagers zijn er voldoende, maar ik heb wekelijks mensen aan de deur die gebruikte pagers kochten, en ze niet kunnen programmeren (niet handprogrammeerbaar) of
ergere problemen (knopjes kapot, display schade, vochtschade). De mogelijkheden van oude pagers zijn bovendien niet zo uitgebreid als die van de huidige versies.
Wanneer je 2e hands koopt: neem dan die van een betrouwbaar iemand. Bijv. via dit forum, of iemand uit de buurt waar je hem vooraf kunt testen/zien.
Denk aan: handprogrammeerbaar, aan/uitzetbare CAP's via menu, apart geluid per code, tekstlabels, goede tril en piep.
En met 5 december in aantocht heb je misschien een sponsor.

Leen Ansems

  • Gast
Re: welke pager??
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2010, 11:31:09 »
Citaat van: "noobiepage"
hallo,

ik zou graag een p2000 scanner kopen maar weet niet welke goed is voor een beginner?
Heb altijd wel een handscanner gehad maar heb al jaren geen scanner nieuws meer gevolgd.

Dus welke p2000 pager zou goed zijn liefst niet gelijk een dure.

(ps als je een 2ehands hebt voor een leuk prijsje mag je me ook pmen.)


mvg,

Even voor alle duidelijkheid: meldingen voor de brandweer kan je door heel Nederland volgen met een pager. Meldingen voor de ambu in enkele regio's en meldingen voor politie zelden. Voor het overige radioverkeer van luchtvaart enz moet je er een normale scanner bij hebben.

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: welke pager??
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2010, 16:24:59 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
Citaat van: "noobiepage"
hallo,

ik zou graag een p2000 scanner kopen maar weet niet welke goed is voor een beginner?
Heb altijd wel een handscanner gehad maar heb al jaren geen scanner nieuws meer gevolgd.

Dus welke p2000 pager zou goed zijn liefst niet gelijk een dure.

(ps als je een 2ehands hebt voor een leuk prijsje mag je me ook pmen.)


mvg,

De standaard is momenteel de Jupiter 9.1 €125.- incl. gratis voorprogrameren naar wens en garantie.
Gebruikte pagers zijn er voldoende, maar ik heb wekelijks mensen aan de deur die gebruikte pagers kochten, en ze niet kunnen programmeren (niet handprogrammeerbaar) of
ergere problemen (knopjes kapot, display schade, vochtschade). De mogelijkheden van oude pagers zijn bovendien niet zo uitgebreid als die van de huidige versies.
Wanneer je 2e hands koopt: neem dan die van een betrouwbaar iemand. Bijv. via dit forum, of iemand uit de buurt waar je hem vooraf kunt testen/zien.
Denk aan: handprogrammeerbaar, aan/uitzetbare CAP's via menu, apart geluid per code, tekstlabels, goede tril en piep.
En met 5 december in aantocht heb je misschien een sponsor.

Vul je profiel eens in, dan kan ik kijken wat je kunt ontvangen in jouw buurt.

Offline noobiepage

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: welke pager??
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2010, 20:02:34 »
Regio groningen

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: welke pager??
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2010, 20:36:24 »
In Groningen kun je alleen de brandweer via P2000 ontvangen.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline noobiepage

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: welke pager??
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2010, 21:08:13 »
Dan zou ik opzich dus niet zo ene dure nodig hebben lijkt mij?

Weet iemand nog een goedkoop leuk p2000 pagertje??


mvg

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: welke pager??
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2010, 21:49:00 »
Citaat van: "noobiepage"
Regio groningen

Brandweer, KNRM, KWC, Heel klein beetje GGD.

Offline noobiepage

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: welke pager??
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2010, 21:53:26 »
Oke valtt nog mee dus :)

Zijn er ook nog goedkope pagers die redelijk zijn??

las ook iets over imitatie?

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: welke pager??
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2010, 21:56:19 »
Citaat van: "noobiepage"
Oke valtt nog mee dus :)

Zijn er ook nog goedkope pagers die redelijk zijn??

las ook iets over imitatie?

Imitatie ?

Offline noobiepage

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: welke pager??
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2010, 22:18:51 »
Ja een hele goedkope namaak pager??

Leen Ansems

  • Gast
Re: welke pager??
« Reactie #11 Gepost op: 29 november 2010, 05:24:27 »
Citaat van: "noobiepage"
Ja een hele goedkope namaak pager??

Vergeet het maar. De enige goede pager voor de hobbyist is de Jupiter. De laatste versie is v9.1 en kan met de hand geprogrammeerd worden. Oudere versies worden wel eens aangeboden, maar neem hem dan van iemand op dit forum over i.p.v. marktplaats. Dan weet je zeker dat je hem van een serieuze verkoper hebt. Je kan ook hebben dat hij met de Sint of met de Kerstman meekomt :wink: Als je een nieuwe wilt kopen kan je dat doen door hier boven aan de pagina op de advertentie te klikken.

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: welke pager??
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2010, 06:16:42 »
Citaat van: "SemafoonWinkel.nl"
De standaard is momenteel de Jupiter 9.1 €125.- incl. gratis voorprogrameren naar wens en garantie.
Gebruikte pagers zijn er voldoende, maar ik heb wekelijks mensen aan de deur die gebruikte pagers kochten, en ze niet kunnen programmeren (niet handprogrammeerbaar) of
ergere problemen (knopjes kapot, display schade, vochtschade). De mogelijkheden van oude pagers zijn bovendien niet zo uitgebreid als die van de huidige versies.
Wanneer je 2e hands koopt: neem dan die van een betrouwbaar iemand. Bijv. via dit forum, of iemand uit de buurt waar je hem vooraf kunt testen/zien.
Denk aan: handprogrammeerbaar, aan/uitzetbare CAP's via menu, apart geluid per code, tekstlabels, goede tril en piep.
En met 5 december in aantocht heb je misschien een sponsor.Vul je profiel eens in, dan kan ik kijken wat je kunt ontvangen in jouw buurt.

Buiten een semafoon vragen aan de mannen van het witten baarden gilde, zou je natuurlijk ook bij je lokale brandweer kunnen gaan.
Dan krijg je gratis een Galaxy of Infodream, zij weer een manschap erbij (mits je 18 bent etc).

Offline noobiepage

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: welke pager??
« Reactie #13 Gepost op: 4 december 2010, 21:45:43 »
Heeft iemand op dit forum nog een p2000 pagertje voor een schappelijk prijsje???
Hoeft niet het nieuwste te zijn zolang ik er maar de brandweer etc mee kan ontvangen (groningen)

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: welke pager??
« Reactie #14 Gepost op: 5 december 2010, 00:28:10 »
Ik zou zeggen, kijk op marktplaats, of noem je uiterste bedrag hier, misschien kan hier iemand je tegemoet komen. Mijn eigen "oude"  pagers hou ik zelf, is een soort verzameling aan het worden. Mocht je nou een pager hebben gevonden en er niet mee uit de voeten kunnen, PM me dan even, ik kan vrijwel alle (hobby)pagers programmeren en aanpassen (uiteraard zolang ze niet door een ander verkracht zijn)

Groeten :D

edit: Net even op Marktplaats gekeken, je kunt zo rond de 60 a 70 euro een geinige 2dehands pager aanschaffen. Gewoon goed speuren, dan kom je vaak wel wat leuks tegen
Wie ik?