Auteur Topic: Probleem Jupiter Pro V9.1?  (gelezen 10028 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

combofoontje

  • Gast
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2008, 11:06:56 »
Citaat van: "maikelv"
Ja ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat hij zomaar uitviel  :)

Dat geloof, ik echter ik lees ook dat ie spontaan weer aan gaat, reset dus.
Ik denk dat dit bij veel mensen niet opvalt dus het probleem groter is dan die 2 pagers
die terug gestuurd zijn.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2008, 11:12:32 »
Citaat van: "Jeroen..."
Citaat van: "Mars"
De mijne is vorige week ook teruggegaan naar P2000shop. Ze weten nog niet wat probleem is wat dat uitvallen veroorzaakt.
Mars

Ben inmiddels druk bezig samen met de P2000shop het probleem te verhelpen/te vinden.

Zijn er ook mensen met de V9.1 die deze problemen NIET hebben?

Gr. J

Ja, hoor ik heb er nu 2 draaien zonder enig probleem. 'k wil nog wel een paar dozen opentrekken als je dat graag wil.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2008, 11:17:14 »
Citaat van: "combofoontje"
Citaat van: "maikelv"
Ja ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat hij zomaar uitviel  :)

Dat geloof, ik echter ik lees ook dat ie spontaan weer aan gaat, reset dus.
Ik denk dat dit bij veel mensen niet opvalt dus het probleem groter is dan die 2 pagers
die terug gestuurd zijn.

Bij de P2000shop staat de pager die zou uitvallen te proefdraaien, maar het probleem treedt niet op. Dat maakt het allemaal wat lastiger.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2008, 11:39:37 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ja, hoor ik heb er nu 2 draaien zonder enig probleem. 'k wil nog wel een paar dozen opentrekken als je dat graag wil.

Sorry Leen, maar volgens mij baggetaliseer je het probleem nu. Je moet toegeven dat als IK het zelfs als probleem zie dat er wel degelijk iets aan de hand moet zijn. Jij doet nu alsof iets wat je niet ziet, er ook niet is. Ik heb mijn (huidige) Galaxy nu inmiddels enkele maanden en in die periode heb ik het slechts 2x, doch wel binnen korte tijd meegemaakt. Exact hetzelfde als met mijn oude Jupiter 7.x jaren geleden en exact hetzelfde als wat men hier nu beschrijft. Er kunnen tig factoren een rol spelen waardoor jij het niet ervaart en anderen wel, misschien is het wel een samenloop van omstandigheden van slechte ontvangt, missen van berichten, al dan niet wissen van ontvangen berichten, plek, tijd, evenuele magnetische velden in de omgeving van de pager die de processor kunnen verstoren. Trek maar een paar dozen open, maar ik durf er geen euro om te verwedden dat er geen enkele pager tussen zit die problemen KAN vertonen. Het is immers een bug (als het een bug is) die zich niet zo 1,2,3 laat reproduceren, dus aan de hand van welk testscenario durf jij te verzekeren dat die pagers zichzelf niet spontaan kunnen resetten???

Overigens wil ik nu geen paniek zaaien, de probleemgevallen zijn voor zover weet op 1 hand te tellen, maar ik vind het wel een vreemd verhaal...

Citaat van: "maikelv"
Ja ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat hij zomaar uitviel  :)

Volgens mij worden er nu 2 dingen door elkaar gehaald. Ik zelf heb het over RESETTEN, dat is iets wat je niet perse hoeft te merken, je moet dat "opstartpiepje" maar net horen en snel genoeg kijken wat er in het display staat. Dat is wat anders dan uitvallen, dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Groeten, Peter.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #19 Gepost op: 27 november 2008, 15:30:40 »
Citaat
Volgens mij worden er nu 2 dingen door elkaar gehaald. Ik zelf heb het over RESETTEN, dat is iets wat je niet perse hoeft te merken, je moet dat "opstartpiepje" maar net horen en snel genoeg kijken wat er in het display staat. Dat is wat anders dan uitvallen, dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Bij mij is ie dus wel 1x helemaal uitgevallen (ging pas weer aan na batterij eruit en weer in) en heeft de pager zich zeker 6x uit zichzelf gereset. (in ieder geval uit en meteen weer aan)
Hoop inderdaad dat 'het probleem' (tussen haakjes, want er zijn toch echt ergere dingen in de wereld) niet gebagatelliseerd wordt. Ik ben niet gek, altijd erg zuinig op m'n spullen en doe geen rare dingen met m'n pager. En toch gebeurt het meerdere keren, op, in mijn ogen, volstrekt willekeurige momenten (stil zittende op de bank, lopend door de kamer, m'n pager net pakkend vanwege een melding, etc.). Ik heb al sinds de invoering van p2000 in NHN (wanneer was dat?  :?  ) een pager, eerst een V6.? en daarna V7.2 en met beide pagers heb ik nooit problemen gehad.
Kortom volgens mij is er echt iets mis met de pager. Wat het is, geen idee.
Maar volgens mij neemt P2000shop het serieus. Hoop alleen dat ie daar ook een keer uitvalt. Anders voorzie ik al dat ik hem gewoon weer terug krijg en hij hier wel weer gaat uitvallen.
Zoals het bekende rammeltje in je auto: "ja meneer, we hebben niets kunnen vinden en we horen ook niets" en je rijdt vervolgens vrolijk rammelend weg bij je garage .....

Mars

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #20 Gepost op: 27 november 2008, 16:28:12 »
Misschien moet ik mijn eerdere reaktie wat nuanceren. Enerzijds is dit geen groot probleem, zelf ben ik over het algemeen nogal kritisch, maar als mijn pieper zich af en toe reset dan ga ik daar echt niet wakker van liggen, het moet echter wel een punt van aandacht zijn. Anderzijds is dit volgens mij absoluut niet gerelateerd aan de Jupiter 9.1 aangezien zowel mijn Galaxy evenals een oudere Jupiter hetzelfde probleem ervaren. Verder kan ik me niet heugen dat ik ooit een melding heb gemist, dus in dat opzicht valt het dan allemaal wel mee...

Groeten, Peter.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #21 Gepost op: 27 november 2008, 17:05:46 »
Citaat van: "hunter"
Anderzijds is dit volgens mij absoluut niet gerelateerd aan de Jupiter 9.1 aangezien zowel mijn Galaxy evenals een oudere Jupiter hetzelfde probleem ervaren. Verder kan ik me niet heugen dat ik ooit een melding heb gemist, dus in dat opzicht valt het dan allemaal wel mee...

Groeten, Peter.

Een aantal keren is er een Galaxy teruggekomen die ook uitviel. Dat bleek te liggen aan wat overgangsweerstand op de polen van de accu. Na blank maken was dat probleem over. Met een nieuwe batterij zou dat bij de Jupiter V9.1 eigenlijk niet mogelijk moeten zijn.
Het laten meelopen van de bewuste configuratie van de Jupiter V9.1 met storing in diverse andere pagers zou een oplossing kunnen zijn om sneller het probleem te kunnen tekkelen.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #22 Gepost op: 27 november 2008, 17:54:31 »
Citaat
Misschien moet ik mijn eerdere reaktie wat nuanceren. Enerzijds is dit geen groot probleem, zelf ben ik over het algemeen nogal kritisch, maar als mijn pieper zich af en toe reset dan ga ik daar echt niet wakker van liggen, het moet echter wel een punt van aandacht zijn.

Mee eens, ik lig er ook niet wakker van. Maar ik heb dus al wel een keer hierdoor een melding gemist. Melding kwam, pager reset zich en daarna was meldingsgeheugen leeg, dus weg melding. Voor mij als hobbyist geen punt, maar ik begrijp dat ook sommige hulpverleningsdiensten de Jup Pro gebruiken? Dan is het wel een ander verhaal natuurlijk.  ;)
Mars

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #23 Gepost op: 13 december 2008, 12:32:52 »
Ik heb inmiddels een nieuwe pager gekregen, en geen problemen meer met uitvallen.
Prima service weer van de P2000shop.
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2