Auteur Topic: Probleem Jupiter Pro V9.1?  (gelezen 10024 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Gepost op: 13 november 2008, 23:18:25 »
Sinds afgelopen zaterdag heb ik m'n V9.1. In principe ben ik er tevreden over, hij ontvangt en geeft de meldingen (ook met woordfilter en alles) goed weer, maar ik loop tegen 2 dingetjes aan waarvan ik me afvraag of andere V9.1 gebruikers dat ook zijn tegengekomen.

1. Het is 1x voorgekomen dat de pager ineens helemaal uit bleek te zijn (terwijl hij daarvoor aanstond, hij was uit zichzelf uitgevallen) en ook met de aanknop niet meer aan te krijgen was. Ik heb toen batterij er uit en weer in gedaan en toen deed ie het wel weer.
Daarbij: vanavond hoor ik eens 'piep', ik kijk op de pager en ik zie de opstarttekst verschijnen. Is ie dus blijkbaar wederom uitgegaan, maar nu ook uit zichzelf weer aan.  :?

Ik zou me kunnen voorstellen dat dit veroorzaakt werd doordat de batterij misschien niet helemaal jofel contact maakte, dus nieuwe batterij erin gedaan met wat gastape erom om hem net wat dikker te maken, zodat ie beter 'vastzit'. Ik wacht dit weekend nog even af of ie niet weer uitvalt (anders kan ik hem terugsturen) maar vroeg me af of meer mensen deze ervaring hebben?

Puntje 2. Ik heb de pager altijd op trilstand. Linksboven in het scherm (onder het stip symbooltje van 'stand-by') heb ik echter af en toe dat het symbooltje voor luidalarm (zo'n soort hoorntje) onregelmatig flikkert. Terwijl dat symbooltje gewoon uit hoort te zijn als ie niet op geluid staat volgens mij. Hij knippert ook niet regelmatig ofzo, maar hij flikkert echt een beetje en ook niet constant, maar af en toe.
Gebeurt dit bij andere gebruikers ook?
Met de V7.2 nooit gehad.

Al met al twijfel ik door bovenstaande ervaringen een beetje of m'n pager wel helemaal jofel is. P2000 shop heeft al teruggemaild dat ik hem op kan sturen als de klachten aanhouden, dus dat is geen probleem. Ben alleen benieuwd naar de ervaringen van anderen. (p2000shop was onbekend met de klachten)

(overigens heb ik al default file er weer in gezet en van daaruit opnieuw geprogrammeerd, maar dat flikkeren blijft, uitvallen sindsdien gelukkig nog niet)
vr.gr
Mars

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2008, 07:42:49 »
Citaat
Linksboven in het scherm (onder het stip symbooltje van 'stand-by') heb ik echter af en toe dat het symbooltje voor luidalarm (zo'n soort hoorntje) onregelmatig flikkert.

Dit heb ik tot nu toe ook 1x gehad. Ik zette de pager van luid op stil en het hoorntje bleef een aantal maal knipperen. Toen het licht van de pager uitging en ik op de read knop drukte was het hoorntje weg...

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2008, 10:43:41 »
Beide 'problemen' zijn hier ook bekend, al hoe wel ik het 1e punt gelukkig alleen 1x in het begin heb gehad, waardoor ik het niet echt als een probleem beschouwde want er kan altijd wel eens een keer iets uitvallen. Maar het blijkt dus iets te zijn wat niet alleen bij mij is voorgekomen :(

2e punt heb ik zeer regelmatig, maar opzich vind ik dat niet zo'n probleem want het blijft allemaal wel gewoon werken. Al hoe wel het natuurlijk niet hoort ;)

Tot nu toe kan ik in ieder geval nog leven met 2 bovenstaande 'problemen', als het uitval-probleem maar niet vaker gaat komen :|

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2008, 23:26:45 »
Citaat van: "Mars"
Puntje 2. Ik heb de pager altijd op trilstand. Linksboven in het scherm (onder het stip symbooltje van 'stand-by') heb ik echter af en toe dat het symbooltje voor luidalarm (zo'n soort hoorntje) onregelmatig flikkert. Terwijl dat symbooltje gewoon uit hoort te zijn als ie niet op geluid staat volgens mij. Hij knippert ook niet regelmatig ofzo, maar hij flikkert echt een beetje en ook niet constant, maar af en toe.
Gebeurt dit bij andere gebruikers ook?

Ja ik heb dit ook, viel me van de week ineens op  :)  Het uitvallen heb ik nog niet meegemaakt, maar heb hem minder als een week dus ik hou het in de gaten  ;)

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2008, 09:14:14 »
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. In ieder geval het knipperen van dat symbooltje blijken dus meerdere pagers te doen. Voor mij wel een geruststelling op zich.
vr.gr.
Mars

Offline Rowin

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2008, 16:02:37 »
Wat ik ook nog wel eens heel af en toe wil hebben, is dat de verlichting uitvalt nadat je op een knop heb gedrukt en de melding aan t lezen bent.
En het gebeurd dan echt bijna direct nadat je op de knop heb gedrukt, dus het kan in ieder geval niet zijn dat het de 'timer' is, en de melding blijft overigens ook nog wel gewoon in beeld, maar zonder blauwe verlichting.

Hebben jullie dat ook, of niet?

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2008, 22:48:04 »
Citaat
Wat ik ook nog wel eens heel af en toe wil hebben, is dat de verlichting uitvalt nadat je op een knop heb gedrukt en de melding aan t lezen bent.
En het gebeurd dan echt bijna direct nadat je op de knop heb gedrukt, dus het kan in ieder geval niet zijn dat het de 'timer' is, en de melding blijft overigens ook nog wel gewoon in beeld, maar zonder blauwe verlichting.

Dat gebeurt wel eens, maar dan is er altijd net een nieuwe melding binnengekomen, bijv. in je maildrop. Althans dat blijkt het bij mij altijd te zijn.
vr.gr.
Mars

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #7 Gepost op: 21 november 2008, 18:15:48 »
Ben sinds enkele dagen ook eigenaar van deze Pro.

Het probleem met het knipperende logo 1x gehad (de eerste keer dat ik hem op stil zette) daarna niet meer gezien.
Het uitvallen gebeurt echter (erg) vaak... alleen vandaag al 5 keer.

Dan hoor ik ineens "piep" en kijk ik, dan springt hij dus net weer aan.

Heb dit nooit eerder gehad met een Jupiter, iemand enig idee?
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #8 Gepost op: 21 november 2008, 20:27:33 »
Citaat van: "Jeroen..."
Ben sinds enkele dagen ook eigenaar van deze Pro.

Het probleem met het knipperende logo 1x gehad (de eerste keer dat ik hem op stil zette) daarna niet meer gezien.
Het uitvallen gebeurt echter (erg) vaak... alleen vandaag al 5 keer.

Dan hoor ik ineens "piep" en kijk ik, dan springt hij dus net weer aan.

Heb dit nooit eerder gehad met een Jupiter, iemand enig idee?

Lijkt mij persoonlijk niet goed, misschien even contact opnemen met de verkoper?

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #9 Gepost op: 21 november 2008, 20:53:57 »
Citaat van: "IkWilbert"
Citaat van: "Jeroen..."
Ben sinds enkele dagen ook eigenaar van deze Pro.

Het probleem met het knipperende logo 1x gehad (de eerste keer dat ik hem op stil zette) daarna niet meer gezien.
Het uitvallen gebeurt echter (erg) vaak... alleen vandaag al 5 keer.

Dan hoor ik ineens "piep" en kijk ik, dan springt hij dus net weer aan.

Heb dit nooit eerder gehad met een Jupiter, iemand enig idee?

Lijkt mij persoonlijk niet goed, misschien even contact opnemen met de verkoper?

Reeds gedaan, wacht op een reactie :-)
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2008, 12:19:11 »
De mijne is vorige week ook teruggegaan naar P2000shop. Ze weten nog niet wat probleem is wat dat uitvallen veroorzaakt.
Mars

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #11 Gepost op: 26 november 2008, 21:28:07 »
Citaat van: "Mars"
De mijne is vorige week ook teruggegaan naar P2000shop. Ze weten nog niet wat probleem is wat dat uitvallen veroorzaakt.
Mars

Ben inmiddels druk bezig samen met de P2000shop het probleem te verhelpen/te vinden.

Zijn er ook mensen met de V9.1 die deze problemen NIET hebben?

Gr. J
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #12 Gepost op: 26 november 2008, 21:44:57 »
Ja ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat hij zomaar uitviel  :)

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #13 Gepost op: 26 november 2008, 21:57:38 »
Citaat van: "maikelv"
Ja ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat hij zomaar uitviel  :)

Kan goed zo zijn, zijn nl maar 2 pagers op heel groot aantal teruggekomen. En toevallig zitten deze twee personen volgens mij ook op het forum, dus ja er is met die twee pagers iets mis maar gelukkig niet met alle geleverde pagers.

Neemt niet weg dat de P2000shop alles op alles zet om de oorzaak van de fout in deze twee pagers te achterhalen

corvus

  • Gast
Re: Probleem Jupiter Pro V9.1?
« Reactie #14 Gepost op: 26 november 2008, 23:32:39 »
Keerje gebeurt bij melding waarop een fractie later nieuwe melding kwam