Auteur Topic: Piepje Galaxy  (gelezen 9359 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #15 Gepost op: 2 oktober 2008, 17:37:33 »
Citaat van: "henri_zomer"
Citaat
Mike

dit doe je zeker in het menu van de pager?

als de navolgende functie aangevinkt staat in de programmeersoftware>>

o RD key switch alert (vinkje) : Bij het lang indrukken van de Read key schakelt de pager over van piepen > trillen of > piepen en trillen tegelijk. (default : aangevinkt)

dan piept hij niet van het overschakelen van piepen naar trillen.

groeten Kinky.

Via de RD key het geheel laten switchen lijkt me voor Mike ook niet echt dé oplossing, als je namelijk in een stoel zit en de pager komt "toevallig" klem te zitten in je broekzak waardoor de RD key ingedrukt wordt (en blijft) kan de pager weleens een heel circus aan geluid gaan maken, en daar zit mike volgens mij niet op te wachten.
Kortom: als het niet de nieuwste galaxy is mét de stille functie zal hij het piepje voor lief moeten nemen, de pager niet vergeten op stil te zetten óf natuurlijk toch het risico met de RD-key nemen.....

gelukkig bestaat er dan ook nog de optie keylock ;-) in versie 9.0.

groeten Kinky.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #16 Gepost op: 2 oktober 2008, 17:41:58 »
Citaat van: "pieterschuijn"
Beste Mike,

Heb jij de pager al op de laagste geluid stand gezet ?
Dit kan in het normale menu,dus zonder unit.

  Piet

als je in het pagermenu naar geluidoptie's gaat zit je toch weer met
de bevestigingspiep.

groeten Kinky

mikertje

  • Gast
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #17 Gepost op: 3 oktober 2008, 11:28:04 »
Mensen,

Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Het geluidsniveau kan inderdaad worden ingesteld, maar dan moet ik dat weer steeds veranderen.
Voor een vergadering uit, na een vergadering weer aan....enz.

Ik heb de Galaxy v9.0, verder ben ik er heel tevreden over.
Maar het zou fijn zijn via de programmer gewoon een vinkje te hebben waarmee je de bevestigingspiep uit kunt zetten.
Is gewoon net even iets makkelijker op het moment dat je al in een vergadering zit en merkt dat ie nog op luid staat.

M.

P.S. Kinky, ik heb geen mailtje ontvangen.

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #18 Gepost op: 3 oktober 2008, 22:03:40 »
Citaat van: "mikertje"
Mensen,
Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Het geluidsniveau kan inderdaad worden ingesteld, maar dan moet ik dat weer steeds veranderen.
Voor een vergadering uit, na een vergadering weer aan....enz.
Ik heb de Galaxy v9.0, verder ben ik er heel tevreden over.
Maar het zou fijn zijn via de programmer gewoon een vinkje te hebben waarmee je de bevestigingspiep uit kunt zetten.
Is gewoon net even iets makkelijker op het moment dat je al in een vergadering zit en merkt dat ie nog op luid staat.
M.
P.S. Kinky, ik heb geen mailtje ontvangen.

Dan hoest je toch een keertje op het moment dat het piepje gaat klinken? ;)
Doe ik (zonder dollen) ook wel eens op die manier. Niemand die het merkt. :)
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

mikertje

  • Gast
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #19 Gepost op: 3 oktober 2008, 23:52:54 »
Haha, goed idee in theorie maar een ramp in de praktijd.
Die heb ik dus al eens geprobeerd, maar de Galaxy piept zo hard dat het in een groepje van 8 mensen toch wel opvalt.

M.

Offline willempie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 237
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #20 Gepost op: 4 oktober 2008, 12:48:29 »
Misschien een domme reactie, maar helpt het voor jou voldoende als je je duim (of een trui, of wat dan ook) stevig op het luidsprekertje drukt tijdens die piep?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #21 Gepost op: 4 oktober 2008, 13:26:23 »
Citaat van: "jordnijman"
Misschien een domme reactie, maar helpt het voor jou voldoende als je je duim (of een trui, of wat dan ook) stevig op het luidsprekertje drukt tijdens die piep?

Of gewoon de hersens eens gebruiken bij aanvang van een vergadering: GSM en pager uit.

mikertje

  • Gast
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #22 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:56:59 »
...of gewoon een vinkje in het programmeerprogramma maken zodat je die piep aan en uit kunt zetten...

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2008, 02:47:18 »
Citaat van: "mikertje"
...of gewoon een vinkje in het programmeerprogramma maken zodat je die piep aan en uit kunt zetten...

Ik heb me hier bewust niet eerder in gemengd, maar je begint nu toch wel te overdrijven hoor. Omdat jij je "schaamt" voor die piep (man, alles en iedereen piept tegenwoordig) of omdat jij vergeet je pieper tijdig uit/stil te zetten (een vergadering komt volgens mij niet uit de lucht vallen) moet er maar een optie bij in de software? Niet alleen in de software, maar ook in de pager zelf. Als jij weet wat een traject dat gaat worden, zelfs voor zo'n 'louzy' aanpassing zal de pager alle testen opnieuw van A tot Z moeten doorlopen om in aanmerking te kunnen komen voor CTK-keuring. Zolang er geen regiobreed verzoek komt voor zo'n optie zul je de oplossing toch echt bij jezelf moeten zoeken door of vooruit te denken, of je schaamte opzij te zetten.

Groeten, Peter.

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2008, 20:56:00 »
Ik zet de pager ook wel eens tijdens een vergadering of werkoverleg op stil, en  dan hoor je de piep. Niemand die er op let of zich er aan stoort. Inderdaad, bijna alles piept tegenwoordig, dan is dit heeeeeele korte piepje er niets bij vergeleken.
Het is maar net wat voor probleem je er zelf van maakt en hoe jij er mee omgaat.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2008, 09:35:34 »
Toch ben ik er mee eens (bij de jupiter). Zelfde is bij de batterij. Als je deze alert aan zetten en de pager staat op stil dan gaat hij nog hard piepen als de batterij leeg is. Niet trillen of dergelijk bijvoorbeeld. En pager uitzetten geeft ook een piepje ook al staat hij op stil. Het is verder niet super hinderlijk maar makkelijk is anders.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2008, 11:50:43 »
Tja... je kunt niet alles hebben. Misschien nog iets voor de toekomst. Wat ik altijd doe is, ik leg mijn vinger even het speakertje en kuch een keer hard als ik wil dat niemand het piepje hoort  ;)

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #27 Gepost op: 20 oktober 2008, 17:18:11 »
Owja en de wekker niet te vergeten die piept ook altijd  ;)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Piepje Galaxy
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2008, 17:24:28 »
Ik hou m'n vinger altijd op het "speakertje". Goed aandrukken, dan hoor je hem ook niet zo hard.