Auteur Topic: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant  (gelezen 9684 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2008, 14:25:37 »
Citaat van: "Gaspieper"
Wat is nu het probleem: de KORPSALARM code komt niet meer als prio (luid) alarm binnen. De pager gaat nu in de mail-drop functie af op de code van de commandant en dit slecht met een tril van 1 seconde. Niet wenselijk omdat deze manier van alarmeren ook wel eens gebruikt wordt bij grote stormsschade meldingen.

Even terug naar het oorspronkelijke probleem, de code van de commandant wordt ook gebruikt bij stormschade??? Erg apart dat -begrijp me niet verkeerd- "normale brandweerlieden" de code van de commandant in hun pagers hebben staan. Daar gaat het nu dus fout...

De conclusie na onderhoud met de P2000shop is dat de pagers correct functioneren en dat het probleem zit in het netwerk die (te) grote groepsoproepen opdeelt in kleinere groepjes. In jullie geval zit jullie korpsalarm in de 1e groep en de commandant in de 2e, aangezien deze 2 groepen vrijwel gelijktijdig worden verzonden zal de 1e onopgemerkt ontvangen worden, aangezien de pager vrijwel direkt zal reageren op de code van de commandant.

Indien dit echt en groot probleem is dan dient dit te worden aangegeven bij Lokaal Beheer van Midden en West-Brabant. Zij moeten dan op zoek naar een passende oplossing. 1 code voor regionaal proefalarm zal al dit soort problemen in 1 klap oplossen. Of de procedures rondom de stormprocedure aanpassen, waardoor de code van de commandant niet meer in elke pager hoeft te staan.

Of -volgens mij gaat het proefalarm nu via de PED- het proefalarm in GMS zetten, de volgorde van de codes is namelijk verschillend tussen PED en GMS, GMS verstuurt alles in op- cq aflopende volgorde, de PED houdt er een onverklaarbare volgorde op na, waardoor de commandant dus in de 2e groep zit en het korpsalarm in de 1e. Alarmeren via GMS zou dit MOGELIJK op kunnen lossen. Laat anders een verzoek bij Lokaal Beheer indienen om eenmalig via GMS het proefalarm te versturen om te zien of dit soelaas biedt...

Groeten, Peter.

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #16 Gepost op: 25 februari 2008, 15:22:55 »
Ik ben blij dat er zo veel reactie op ons probleem is gekomen. Ook heb ik de regio op de hoogte gebracht en die was reeds bekend met het probleem. Zij zijn ook aan het kijken wat een mogelijke oplossing kan worden voor het probleem. Zeker is dat het niet aan de pager of de programmering ligt maar aan de grote van de alarmering.
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Kev.

  • Gast
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #17 Gepost op: 25 februari 2008, 16:04:18 »
Citaat van: "Gaspieper"
Ik ben blij dat er zo veel reactie op ons probleem is gekomen. Ook heb ik de regio op de hoogte gebracht en die was reeds bekend met het probleem. Zij zijn ook aan het kijken wat een mogelijke oplossing kan worden voor het probleem. Zeker is dat het niet aan de pager of de programmering ligt maar aan de grote van de alarmering.

Gaspieper,

Over welk korps en welke capcodes hebben we het hier precies?

Overigens erg vreemd dat je de code van de commandant in je pager hebt staan. Voor de stormprocedure zijn aparte capcodes uitgegeven!

Greetzzz,
Kev.

Offline Mainstay

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 114
    • http://www.mainstay.nl
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #18 Gepost op: 25 februari 2008, 22:48:52 »
Citaat
Overigens erg vreemd dat je de code van de commandant in je pager hebt staan.

Misschien is hij een commandant ? al eens aan gedacht

Jupiter pro heeft overgens hetzelfde probleem met het proefalarm
Deze pager ziet ook 2 blokken van alarmering.
maar ja daar heb ik als fotograaf niet zo'n last van

Rob
__________________________________
http://www.mainstaymedia.nl
Jupiter V9.1 (P), MTH800 (C), pdw 3.0 (M), 3500 XLT (RX)

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2008, 12:04:28 »
Een opmerking ten aanzien van de vragen waarom wij de code van onze leidinggevende in onze pager hebben staan.
Wij vinden het als bevelvoerders handig en belangrijk dat we bij een alarmering gelijk zien wie er mee gealarmeerd of geinfomeerd zijn. Dit omdat wij afspraken hebben met onze OvD's. Vandaar dat wij de info en alarm code's van onze OvD en CdT als mail-drop in onze pager hebben zitten.
En waarom als mail-drop, als je ze als personal alarm in de pager zet en er zijn veel alarmen voor deze heren, dan loopt je pager vol met info alarmen voor andere posten. In mail-drop bewaard de pager de laatste vijf alarmen en de rest wordt gewist.

En waarom mij vraag op dit forum, omdat ik bij navraag aan de "deskundige" ook vaak de opnieuw programmeren met de standaard file oplossing kreeg. En ik blijf erbij dat daar het probleem niet ligt.
Maar ik ben blij dat er veel meegedacht wordt en wellicht zal er een oplossing voor komen.
 :P;)
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Offline Gaspieper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 371
    • P2000
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #20 Gepost op: 10 juli 2008, 11:12:23 »
Citaat van: "Gaspieper"
De Galaxy pager doet vreemd tijdens ons weekelijks proefalarm. (Midden en West Brabant) je ziet ook dat de alarmering steeds meer capcodes bevat. Wat is nu het probleem: de KORPSALARM code komt niet meer als prio (luid) alarm binnen. De pager gaat nu in de mail-drop functie af op de code van de commandant en dit slecht met een tril van 1 seconde. Niet wenselijk omdat deze manier van alarmeren ook wel eens gebruikt wordt bij grote stormsschade meldingen.

iemand een idee?? :?

Helaas is er nooit meer iemand opgestaan met een oplossing, die volgens geleerde bij de netwerkbeheerder ligt.
Het alarmeren van het proefalarm is wel anders ingedeeld maar dat lost ons probleem niet op.

Echter heb ik zelf ondekt dat als je de capcode die in maildrop staat, die nu het Prioalarm personal overruled ook op Prio zet, deze meegaat als luidalarm en het geluid van de Prio personal capcode overneemt.
En als alleen de code in maildrop gealarmeerd word, ook al staat deze op Prio, dan blijft het een maildrop alarm, dus alleen een tril van 1 sec en geen luidalarm en ook als de pager op "stil" staat komt deze er niet doorheen.
Lijkt dus als of de rangorde in de pager van een personal capcode boven die van een maildrop code staat, ook als beide codes de status Prio hebben. En dat Prio bij maildrop niet echt Prio is zoals je zou verwachten.
Wel zie dat er nog steeds twee alarmen in de pager staan, maar dat is minder erg en ook te verklaren zoals eerder in dit onderwerp al gedaan is, het grote probleem was dat ons korpsalarm niet als luidalarm binnen kwam en dat nu dus wel doet.

Doe er je voordeel mee.........
Galaxy 8.2 - Jupiter Pro - PreCom P2 (PRC-100R422)
UBC3500XLT / Diamond SRH-789 & SRH-1230 (airband) - bcTools+
AOR AR8200 MKII + CT8200 / Diamond RH-777 & RH-775 & D-150
President SX1020
Tot Straks, HOUDOE.......

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2008, 13:52:56 »
Citaat van: "Gaspieper"
Citaat van: "Gaspieper"
De Galaxy pager doet vreemd tijdens ons weekelijks proefalarm. (Midden en West Brabant) je ziet ook dat de alarmering steeds meer capcodes bevat. Wat is nu het probleem: de KORPSALARM code komt niet meer als prio (luid) alarm binnen. De pager gaat nu in de mail-drop functie af op de code van de commandant en dit slecht met een tril van 1 seconde. Niet wenselijk omdat deze manier van alarmeren ook wel eens gebruikt wordt bij grote stormsschade meldingen.

iemand een idee?? :?

Helaas is er nooit meer iemand opgestaan met een oplossing, die volgens geleerde bij de netwerkbeheerder ligt.
Het alarmeren van het proefalarm is wel anders ingedeeld maar dat lost ons probleem niet op.

Echter heb ik zelf ondekt dat als je de capcode die in maildrop staat, die nu het Prioalarm personal overruled ook op Prio zet, deze meegaat als luidalarm en het geluid van de Prio personal capcode overneemt.
En als alleen de code in maildrop gealarmeerd word, ook al staat deze op Prio, dan blijft het een maildrop alarm, dus alleen een tril van 1 sec en geen luidalarm en ook als de pager op "stil" staat komt deze er niet doorheen.
Lijkt dus als of de rangorde in de pager van een personal capcode boven die van een maildrop code staat, ook als beide codes de status Prio hebben. En dat Prio bij maildrop niet echt Prio is zoals je zou verwachten.
Wel zie dat er nog steeds twee alarmen in de pager staan, maar dat is minder erg en ook te verklaren zoals eerder in dit onderwerp al gedaan is, het grote probleem was dat ons korpsalarm niet als luidalarm binnen kwam en dat nu dus wel doet.

Doe er je voordeel mee.........

En sorry dat ik het opmerk, maar geen enkele beheerder/goede programmeur zal capcodes die in een pager horen te zitten voor een uitruk op maildrop zetten. De enige uitzondering zou een persoonlijke code kunnen zijn. Bijna alle programmeurs zetten die ook op personal omdat er dringende redenen kunnen zijn om iemand persoonlijk op te roepen.
Mvg,
Leen

Offline Peterw410

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 275
    • http://hendrik-ido-ambacht.brandweer.net
Re: Galaxy doet raar bij grote alarmeringen (midden/west brabant
« Reactie #22 Gepost op: 19 juli 2008, 11:41:20 »
Er zijn regio's/officieren die mij kijken met hun voertuigen wat ze doen. Dit doormiddel van een maildrop. Zodat ze weten het is niet voor mij maar ter info.