Auteur Topic: P2000 Officer Handheld ontvanger  (gelezen 8037 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

corvus

  • Gast
P2000 Officer Handheld ontvanger
« Gepost op: 12 februari 2008, 22:34:41 »
Tja, ik heb e.e.a. gelezen over dit apparaat op het forum. Jammer genoeg eindigde dit in geruzie.

Ik kom dit apparaat nog steeds tegen op de site van "van Dijken" en vraag mij serieus af of er mensen zijn die ervaringen hebben met dit apparaat. Het "lijkt" een leuk apparaat maar ik zou graag van deze en genen die er meer verstand van hebben horen of dit apparaat zijn geld waard is.

Leen Ansems

  • Gast
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2008, 18:51:08 »
Citaat van: "corvus"
Tja, ik heb e.e.a. gelezen over dit apparaat op het forum. Jammer genoeg eindigde dit in geruzie.

Ik kom dit apparaat nog steeds tegen op de site van "van Dijken" en vraag mij serieus af of er mensen zijn die ervaringen hebben met dit apparaat. Het "lijkt" een leuk apparaat maar ik zou graag van deze en genen die er meer verstand van hebben horen of dit apparaat zijn geld waard is.

Ik ken een aantal mensen die het toestel hebben gekocht. Het werkt, maar met een aantal beperkingen. De ontvanger werkt alleen goed op een goede antenne. De ontvanger is te doof om met bijgeleverde antenne te werken en daardoor worden meldingen gemist. De draaiknop heeft een dubbelfunctie en dat levert nogal wat verwarring op in het gebruik. Upgrades zijn wel mogelijk, maar dat laat van Dijken iemand ergens doen. Dus langs rijden voor een upgrade (op afspraak) kan niet. Opsturen kan wel, maar dan ben je hem een tijdje kwijt. De gebruikers nemen het voor lief zoals het toestel nu is, maar geven geen positief koopadvies. Wil je alle vrijheid neem dan een losse ontvanger en verbind die met een pc waarop PDW draait. Scheelt een berg geld.
Mvg,
Leen

112Limburg-noord

  • Gast
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2008, 06:50:22 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "corvus"
Tja, ik heb e.e.a. gelezen over dit apparaat op het forum. Jammer genoeg eindigde dit in geruzie.

Ik kom dit apparaat nog steeds tegen op de site van "van Dijken" en vraag mij serieus af of er mensen zijn die ervaringen hebben met dit apparaat. Het "lijkt" een leuk apparaat maar ik zou graag van deze en genen die er meer verstand van hebben horen of dit apparaat zijn geld waard is.

Ik ken een aantal mensen die het toestel hebben gekocht. Het werkt, maar met een aantal beperkingen. De ontvanger werkt alleen goed op een goede antenne. De ontvanger is te doof om met bijgeleverde antenne te werken en daardoor worden meldingen gemist. De draaiknop heeft een dubbelfunctie en dat levert nogal wat verwarring op in het gebruik. Upgrades zijn wel mogelijk, maar dat laat van Dijken iemand ergens doen. Dus langs rijden voor een upgrade (op afspraak) kan niet. Opsturen kan wel, maar dan ben je hem een tijdje kwijt. De gebruikers nemen het voor lief zoals het toestel nu is, maar geven geen positief koopadvies. Wil je alle vrijheid neem dan een losse ontvanger en verbind die met een pc waarop PDW draait. Scheelt een berg geld.
Mvg,
Leen

Sorry, maar bij mij werkt de  Officer heel goed, zelfs zonder antenne op meerdere plaatsen, zelfs in de auto!  Bij de levering van de Officer zitten standaard 2 antennes, 1 opdraai en een losse antenne met een zuignap en kabel. Dit buiten de software, autovoedingssnoer, adapter/lader, pc kabel en rubber holster voor valbeveiliging.

De Officer kan je meenemen en als je een losse ontvanger aansluit op een pc heb je er mobiel niets aan.  
Voor de vraag komt van: "Dan neem ik toch de pager mee in de auto" Vind dat als je in de auto je pager gaat uitlezen dat je verkeerd bezig bent qua verkeersveiligheid. Met een beetje mazzel kan jij je eigen beknelling uitlezen op de pager.
De Officer heeft een veel duidelijke uitlezing (ca 2 maal zo groot, tov het schermpje van een pager)

Een nadeel vind ik het volume bij een alarmering. Die mag van mij rustig loeihard zijn. In ieder geval veel harder dan de beepjes van de regulaire pagers. Een aansluiting naar een extra geluidversterkertje zou een prima oplossing zijn.  De plastieke ruit voor de bescherming van het beeldschermpje mag van mij ook iets steviger.

Alle lezers en lezerinnen, een prettig weekend namens Wanwan Toe.  ;)

Offline firefighter

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2008, 19:19:45 »
hallo, weet soms iemand of de officer ook uitgevoerd wordt voor astrid(pocsag)169,625mhz? :?

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2008, 16:17:58 »
Citaat van: "firefighter"
hallo, weet soms iemand of de officer ook uitgevoerd wordt voor astrid(pocsag)169,625mhz? :?

Denk dat je even de leverancier moet contacten  http://www.vandijkenelektronica.nl/

112Limburg-noord

  • Gast
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2008, 15:15:53 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Citaat van: "firefighter"
hallo, weet soms iemand of de officer ook uitgevoerd wordt voor astrid(pocsag)169,625mhz? :?

Denk dat je even de leverancier moet contacten  http://www.vandijkenelektronica.nl/

Bij van Dijken staat iets over een Astrid.

Offline motorolasys

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2011, 10:17:49 »
Ik ben sinds kort bezitter van de Officer en kan alleen maar zeggen dat het apparaat perfect werkt.
Ik las ergens dat enkele mensen zeiden dat de antenne erg doof was.Nou ik kan de antenne eraf halen en ontvang mijn meldingen perfect.
Het grote voordeel van dit apparaat is dat je eindeloos Capcodes kan in programeren doormiddel van Wildcards.
Ben nog druk bezig met het programeren en de mogelijkheden aan het bekijken,Maar tot nu toe vind ik het een geweldig ding.
De extra bijgeleverd antenne voor in de auto is niet nodig,Hij ontvangt alle berichten zeer goed.

Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik ze graag.
groetjes.

Leen Ansems

  • Gast
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2011, 10:39:28 »
Citaat van: "motorolasys"
Ik las ergens dat enkele mensen zeiden dat de antenne erg doof was.Nou ik kan de antenne eraf halen en ontvang mijn meldingen perfect.

Dan staat de zendmast van P2000 bij je "om de hoek" , maar andere gebruikers hebben toch andere bevindingen. Het zijn geen starters, maar gebruiken dat toestel beroepsmatig en zitten al jaren in het vak. Ik heb een toestel mogen testen en aan meetapparatuur gehangen. Er moest een behoorlijk antennesignaal ingestopt worden voordat het door het testsyteem verzonden bericht leesbaar werd. De pagers die op een paar meter afstand lagen hadden er totaal geen probleem mee.

Offline motorolasys

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2011, 14:40:12 »
Nou werk door heel nederland met de officer,En er staat hier geen Mast vlakbij hoor,Dus daar ligt het niet aan.
Alle meldingen die ik op de officer krijg zie ik als ik thuis kom ook allemaal op de pc.
Goed apparaat hoor geen problemen.
Groetjes

Online Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2011, 15:22:40 »
Verkopen ze hem eigelijk nog wel?

Leen Ansems

  • Gast
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2011, 15:47:44 »
Citaat van: "Bernt"
Verkopen ze hem eigelijk nog wel?

Hij wordt op de website van VanDijken niet meer vermeld.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: P2000 Officer Handheld ontvanger
« Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2011, 21:07:43 »
Citaat van: "motorolasys"
Nou werk door heel nederland met de officer,En er staat hier geen Mast vlakbij hoor,Dus daar ligt het niet aan.
Alle meldingen die ik op de officer krijg zie ik als ik thuis kom ook allemaal op de pc.
Goed apparaat hoor geen problemen.
Groetjes

Prima, dat jij je positieve ervaring wilt delen, niets mis mee. Het is echter een (door deskundigen) vastgesteld feit dat de Officer een minder goede ontvangstgevoeligheid heeft. Door de manier waarop jij dat weerlegt wek je de indruk dat hier onzin wordt verkondigd. Het feit dat een apparaat een mindere ontvangstgevoeligheid heeft, wil niet direkt zeggen dat hij "doof" is. Het is een vergelijking met pagers en andere ontvangers die in testopstellingen betere prestaties leveren dan de Officer. Of jij hebt toevallig een beter exemplaar, of je hebt om de een of andere reden gewoon geluk.

Het feit dat hij niet meer verkocht wordt (als ik het tenminste goed heb begrepen) zegt misschien ook wel iets...